بهترین رستوران های مشهد

لست سکند

یکی از مقاصد گردشگری کشور ما شهر مشهد است. مشهد علاوه‌بر این‌که یک شهر زیارتی محسوب می‌شود، جاذبه‌های گردشگری بسیاری دارد که جذابیت سفر به آن را چند‌برابر می‌کنند. در سفر به همه شهرهای ایران، خورد و خوراک و چشیدن طعم غذاهای لذیذ محلی از جذابیت‌های سفر محسوب می‌شود. مشهد هم از این امر مستثنی نیست؛ حتی می‌توان گفت یکی از بهترین شهرهای کشور برای شکم‌گردی محسوب می‌شود. پس بیایید باهم نگاهی به فهرست معروف‌ترین و بهترین رستوران های مشهد بیندازیم تا در سفر به این شهر تجربه‌های فراموش نشدنی از طعم غذاهای لذیذ مشهدی داشته باشید.

اگر قصد سفر با تور مشهد را دارید، کارشناسان آسمان پایتخت با پکیج‌های مختلف همراه با خدمات و قیمت‌های متنوع در خدمت شما هستند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

چلو ماهیچه رستوران پسران کریم مشهد

بدون شک یکی از بهترین رستوران های مشهد، پسران کریم است. این رستوران را همه با چلو‌ماهیچه‌های بی‌نظیرش می‌شناسند. پسران کریم از سال ۱۳۵۹ فعالیت خود را آغاز کرده و در سال ۱۳۷۶ محل فعالیتش را از خیابان طالقانی مشهد به ساختمان مرکزی امروزی‌اش در بلوار سجاد، تغییر داد. ساختمان مرکزی این رستوران امروزه در دسته بناهای نوستالژی مشهد قرار دارد و در ساعات سرو وعده‌های غذایی همیشه شلوغ است.

راز آسمان پایتخت

سرویس‌دهی عالی، پرسنل حرفه‌ای، همه وسایل مورد نیاز برای خوردن غذا، استفاده از مواد اولیه با‌کیفیت، رعایت کامل مسائل بهداشتی و…، نکاتی هستند که باعث شهرت و محبوبیت این رستوران شده‌اند.

هرچند چلو ماهیچه پسران کریم مشهورترین غذای این رستوران به‌شمار می‌رود، اما شیشلیک که از غذاهای سنتی مشهد است نیز در این مجموعه با بهترین کیفیت سرو می‌شود.

فراموش نکنید که اگر در ساعات اولیه نهار یا شام برای سفارش چلو ماهیچه این رستوران اقدام نکنید، قطعا غذا به شما نخواهد رسید؛ مخصوصا در شعبه اصلی آن. پسران کریم دو شعبه فعال دیگر نیز به‌جز ساختمان مرکزی هم دارد.

معین درباری از بهترین رستوران های مشهد

ساختمان مرکزی رستوران معین درباری مشهد بیش از ۱۰۰ سال قدمت دارد. این مجموعه در سال ۱۲۸۰ توسط حاج اصغر معین درباری افتتاح شد و همچنان توسط نوادگان این خاندان اداره می‌شود.

تزئینات و آینه‌کاری‌های داخل سالن رستوران، حس حضور در تاریخ را به مهمانان القا می‌کند. ساختمان اصلی این رستوران که در مرکز شهر قرار گرفته، در ساعات سرو وعده‌های غذایی بسیار شلوغ است و عموما برای صرف غذا در این مجموعه باید در صف بایستید. به‌تازگی در منطقه شاندیز شعبه جدید این مجموعه افتتاح شده است.

کیفیت عالی غذاها در کنار سرویس‌دهی بی‌نقض و قیمت‌های مناسب، دلایل شلوغی شعبه‌های رستوران معین درباری هستند. این مجموعه انواع غذاهای ایرانی را سرو می‌کند؛ اما کباب‌ها به ویژه کباب شیشلیک آن محبوبیت بیشتری بین مهمانان شهر مشهد دارند.

رستوران قجری بابا قدرت مشهد

مجموعه گردشگری بابا قدرت در منطقه ۱۷ شهریور مشهد و در نزدیکی حرم امام رضا قرار دارد (۱۰ دقیقه پیاده‌روی). این مجموعه تاریخی یک کاروان‌سرای قدیمی است. مجموعه بابا قدرت بیش از ۲۰۰ سال پیش و در دوره حکومت قاجار ساخته شده؛ سپس در سال ۱۳۸۰ مورد بازسازی قرار گرفت. پس از مرمت و بازسازی، این بنا در آثار ملی کشور به ثبت رسید.

در بنای تاریخی کاروان‌سرای بابا قدرت یک بازار سنتی، یک چای‌خانه سنتی و یک رستوران وجود دارد که در حال حاضر از بهترین رستوران های مشهد به‌شمار می‌رود.

در رستوران بابا قدرت مشهد انواع غذاهای سنتی ایرانی سرو می‌شود و همه غذاهای این رستوران به ویژه غذاهای سنتی مشهد مثل چلو ماهیچه و شیشلیک آن بسیار باکیفیت و محبوب هستند.

پیشنهاد بیشتر مشهدی‌ها به گردشگران برای صرف بهترین غذا در این شهر مجموعه بابا قدرت است. این مجموعه یک شعبه در خیابان نیاوران تهران نیز دارد.

رستوران ارم شاندیز از بهترین رستوران های مشهد

یکی دیگر از بهترین رستوران های مشهد، در منطقه تفریحی و گردشگری شاندیز این شهر واقع شده است. رستوران ارم شاندیز مشهد از قدیمی‌ترین و در عین حال بهترین مجموعه‌های غذاخوری این شهر محسوب می‌شود. این مجموعه در سال ۱۳۶۲ افتتاح شد و رستورانی نوستالژی به‌شمار می‌رود. کیفیت عالی غذاها و سرویس‌دهی بی‌نقص ارم شاندیز از نکات مورد توجه برای مهمانان آن محسوب می‌شود. نکته بعدی امکان صرفه‌جویی در هزینه‌ها هنگام صرف غذا در این رستوران است؛ زیرا پرس‌های غذا در رستوران ارم شاندیز به‌راحتی دو نفر بزرگ‌سال را سیر می‌کند و این نکته باعث شده غذا خوردن در این مجموعه برای گردشگران شهر مشهد مقرون‌به‌صرفه باشد.

علاوه‌بر‌این بسیاری از مخلفات کنار پرس‌های غذا، رایگان برای مهمانان سرو می‌شوند و این موضوع نیز مجددا هزینه خورد و خوراک سفر شما را نسبتا کاهش خواهد داد. رستوران ارم شاندیز مشهد تلفیقی از سنت و مدرنیته است؛ این مجموعه ۳ فضای مختلف غذاخوری دارد که شامل فضای باز با تخت، سالن با میز‌و‌صندلی و بخش VIP با دکوراسیون مدرن و لوکس (فقط با رزرو قبلی) می‌شوند.

منطقه شاندیز مکانی جذاب برای کباب‌خوری است و ارم شاندیز هم بهترین کباب‌ها به ویژه شیشلیک‌های فوق‌العاده را برای مهمانانش سرو می‌کند.

رستوران معروف پدید شاندیز مشهد

منطقه ییلاقی، کوهستانی و سرسبز شاندیز مشهد پر است از انواع و اقسام رستوران‌های باصفا و باکیفیت. یکی دیگر از بهترین رستوران های مشهد که در این منطقه قرار گرفته، رستوران پدیده شاندیز است. هرچند این مجموعه نیاز چندانی به معرفی ندارد و بیشتر کسانی که به مشهد سفر کرده‌اند با پدیده شاندیز آشنا هستند. البته کسانی که به مشهد سفر نداشته‌اند هم احتمالا با شعبه‌های تهران و کیش این رستوران آشنایی دارند.

پدیده شاندیز یک مجموعه رستورانی شامل سه بخش رستوران بین‌المللی، رستوران منو آزاد و رستوران تابستانی است. این مجموعه در سال ۱۳۵۷ افتتاح شده و از رستوران‌های قدیمی و نوستالژی مشهد محسوب می‌شود. مهمانان پدیده شاندیز می‌توانند در آلاچیق‌های فضای باز آن یا روی میز‌و‌صندلی‌های سالن فضای بسته، غذای خود را میل کنند. فضای باز رستوران بسیار زیباست و یک باغ پرندگان نیز دارد. می‌توان گفت غذا خوردن در این فضا کم از یک پیک‌نیک جذاب ندارد.

کیفیت بالای غذاها و سرویس‌دهی عالی و بی‌نظیر از دیگر ویژگی‌های این مجموعه مشهور و پرطرفدار است. با این‌که همه رستوران پدیده شاندیز مشهد را با شیشلیک‌های فوق‌العاده آن می‌شناسند؛ اما همه کباب‌های سرو شده در این رستوران با بالاترین کیفیت و بهترین طعم روی میز مهمانان قرار می‌گیرند. قیمت غذاها در پدیده شاندیز تا حدودی رو به بالاست.

انتهای پیام

مرتبط با : راز آسمان پایتخت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “بهترین رستوران های مشهد

  1. . گفته:

    از باغ رستوران های غیر بهداشتی ابرده و زشک هم بذارید
    چیز دیگه ای که جالبه نبود رستوران مجموعه چالیدره در این بینه که برای مشهدی ها نشون میده این مجموعه مناسب نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز