بهترین راه برای ثبت سفارش بازرگانی تجهیزات پزشکی

لست سکند

هر تاجر و بازرگانی پیش از آنکه وارد فرآیند واردات کالا شود، باید یک کار مهم انجام دهد. ثبت سفارش بازرگانی ، اولین گام برای واردات کالاست. ثبت سفارش بازرگانی کالا فرآینده است که طی آن تاجر یا بازرگان سندی را دریافت می‌کند، سندی که نشان‌دهنده قانونی بودن واردات است!

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ روز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، اطلاعات این سند، شامل یک کد هشت رقمی است که همراه با تاریخ پروفرما و نام شرکت ارائه می‌شود. صاحب کالا با این کد است که مالک آن در زمان ترخیص شناخته می‌شود.

تا چند سال گدشته برای دریافت این مجوز، بازرگانان باید به سازمان توسعه تجارت مراجعه می‌کردند و اقدامات لازم را انجام می‌دادند، اما اکنون این کار بسیار راحت‌تر شده است. متقاضیان تنها با مراجعه به یک سامانه اینترنتی می‌توانند درخواست خود را ثبت کنند؛کاملا الکترونیک!

با مراحل ثبت سفارش واردات کالا آشنا شوید

ثبت سفارش بازرگانی نیاز به اطلاعاتی همچون کشور مبدا، تولیدکننده خارجی، کشتیرانی خارجی، گیرنده، مقدار و ارش کالا دارد. در قدم اول وارد کننده باید این اطلاعات در سامانه یادشده وارد کند و سپس آماده اقدامات دیگری برای واردات کالا شود. این اقدامات دریافت کارت بازرگانی، تعیین تعرفه کالا و انتخاب شخص ترخیص‌کننده در بر می‌گیرد. همچنین واردکننده باید مطمئن باشد که کالایی که قصد وارد کردن آن را دارد جزو کالاهای ممنوعه نیست یا به مجوز جداگانه‌ای از سمت سازمان‌های دولتی نیاز دارد. مثلا برای واردات کالاهای پزشکی، نیاز به مجور از سمت اداره نظارت بر تجهیزات پزشکی است.

راز آسمان پایتخت

ثبت سفارش بازرگانی تجهیزات پزشکی: از اداره نظارت هم مجوز بگیرید!

حتی با وجود اینکه ثبت سفارش بازرگانی بسیار آسان‌تر از گذشته شده‌است، برای هر نوع کالا قوانین خاصی وجود دارد. یکی از کالاهای وارداتی، تجهیزات پزشکی هستند که معمولا از فرانسه، ایتالیا، کره جنوبی و ترکیه وارد می‌شوند.

تفاوت واردات کالای پزشکی با دیگر کالاها این است که شرکت‌ها باید پیش از واردات، از اداره کل نظارت بر تجهیزات پزشکی نیز مجوز دریافت کنند. طی این فرآیند، واردکنندگان باید اطلاعات را در سامانه ورود کالا و ترخیص اداره کل تجهیزات پزشکی وارد کرده و مدارک را در آن ثبت کنند.

نکته قابل توجه دیگر این است که تنها شرکت‌های ثبت شده در اداره کل تجهیزات پزشکی می‌توانند درخواست واردات این نوع کالاها را داشته باشند. همچنین ترخیص تجهیزات پزشکی از تمام گمرک‌های کشور امکان‌پذیر نیست و فقط برخی از گمرک‌ها اجازه ورود این کالا را دارند.

این فرآیند نشان می‌دهد که اگر کسی به چم و خم کار آشنا نباشد، ممکن است به مشکل بخورد. بنابراین حضور یک راهنما و مشاور کاربلد در کنار واردکنندگان ضروری به نظر می‌رسد. فردی که قصد واردات یا ترخیض کالا را دارد باید با تمام مراحل ثبت سفارش بازرگانی نیز آشنا باشد، علاوه بر این باید اسناد و مدارک مورد نیاز را بشناسد. این موضوع، اهمیت داشتن یک مشاور امور بازرگانی را روشن می‌کند. مشاوری که بهتر است «گروه بازرگانی راد» باشد.

این مجموعه با دقت و توجه به افرادکمک می‌کند تا بدونه هیچگونه نگرانی، کالای خود را از مرزهای بین المللی عبور دهند و ترخیص تجهیزات پزشکی را به سرانجام برسانند. مشاورین این شرکت، توضیحات لازم را به افراد می‌دهند و ان‌ها را با ریسک‌های کار آشنا می‌کنند. علاوه بر این، شرکت بازرگانی راد، امور بیمه را نیز تحت نظر داشته و کالاها را بیمه‌ می‌کند.

گفتنی است گروه بازرگانی راد درباره تمامی امور بازرگانی از قبیل ثبت سفارش کالا، ترخیص کالا، حمل و نقل هوایی و زمینی کالاها و واردات و صادرات، راهنمایی لازم را ارائه می‌دهد. بنابراین باتوجه به قوانین و دردسرهای ترخیص تجهیزات پزشکی ، این مجموعه یک گزینه کاملا مناسب محسوب می‌شود.

انتهای پیام

مرتبط با : گروه بازرگانی راد
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز