بهترین تجربه بازی و متاورس با Meta Quest 3

هدست واقعیت مجازی Meta Quest 3
تورهای مسافرتی لحظه آخر

این روزها فضای مجازی، بازی‌ها و متاورس با تکنولوژی واقعیت مجازی، تجربه جدید و شگفت انگیزی را پیش روی انسان گذاشته است. این تجربه با سخت افزارهای جدیدی همچون هدست واقعیت مجازی Meta Quest 3  هر روز به واقعیت نزدیکتر می‌شود. بسیاری، آینده را متعلق به پروژه متاورس می‌دانند و به همین دلیل سخت افزارهای منحصر برای این تکنولوژی به سرعت در حال توسعه است.

کاماپرس در این گزارش مهم‌ترین قابلیت‌ها و ویژگی‌های هدست واقعیت مجازی Meta Quest 3 بررسی کرده است.

چرا Meta Quest 3 ؟

Meta Quest 3 جدیدترین محصول از این سری است که توسط شرکت رئالیتی لبز توسعه یافته و شرکت متا (Meta) در ماه گذشته آن را به بازار عرضه کرد. این محصول دارای قوی‌ترین سخت افزار در رده خود است و هدست پرچمدار بازار واقعیت مجازی محسوب می‌شود.

متاورس، یک دنیای مجازی با قابلیت‌های بسیار متفاوت است. شما می‌توانید در عین حال که با دوستان خود معاشرت می‌کنید، در جلسات کاری نیز شرکت کنید یا به بازی بپردازید. حتی ساختارهای این فضای کاملا غیرواقعی کمک می­کند که انسان‌ها بتوانند فعالیت‌های جمعی مانند کنسرت و مسابقات ورزشی را نیز در متاورس برگزار کنند؛ به همین دلیل هدستی برای کار مناسب خواهد بود که از نظر سخت افزاری و نرم افزاری بتواند تمام نیازهای گفته شده را برآورده کند.

هدست Meta Quest 3 جدیدترین مدل هدست و دستگاهی است که برای این منظور ساخته شده است. این محصول علاوه بر متاورس می‌تواند در سایر فعالیت‌های واقعیت مجازی نیز به کار گرفته شود و کارایی آن منحصر به متاورس نیست.

راز آسمان پایتخت

هدست واقعیت مجازی Meta Quest 3

قابلیت ­های Meta Quest 3

هدست واقعیت مجازی Meta Quest 3 در دو نوع 128 و 512 گیگابایتی به بازار عرضه شده است. این محصول دارای صفحه نمایش بسیار کارآمد با وضوح 2064*2208 ،برای هر چشم است. پردازنده نسل جدید Qualcomm Snapdargon قدرت دهنده این هدست است و این پردازنده می‌تواند فناوری Meta Reality را بدون هیچ نقصی اجرا کند. همچنین این هدست به لنز Pancake مجهز شده است. این لنزهای پنکیکی توانایی و دقت نمایش را در این هدست بسیار بیشتر از رقبای آن در بازار کرده است.

قدرت و دقت این هدست نسبت به نسخه قبلی آن تا دو برابر بیشتر شده و این امکان به کمک تراشه اسنپ دراگون به وجود آمده است؛ تراشه­ای که فعلا فقط در Meta Quest 3 استفاده شده است. همچنین طراحی زیباتر و بدنه محکم‌تر به­ویژه در کنترل‌های آن نیز نباید نادیده انگاشته شود.

فناوری به کار رفته در Meta Quest 3

Meta Reality: با افزایش امکانات هدست‌های واقعیت مجازی، مرزهای واقعیت و تکنولوژی هر روزه کم رنگ‌تر می‌شود. این ترکیب واقعیت و فضای غیرواقعی زمانی به هم نزدیک‌تر می‌شود که از فناوری‌های نوینی همچون Meta Reality استفاده می‌شود. در واقع این فناوری به ظریف‌ترین شکل ممکن واقعیت و مجاز را ترکیب کرده و تجربه بهتری را به استفاده‌ کننده منتقل می‌کند. افزایش کیفیت و وضوح به ­ویژه در زمینه رنگ‌ها و راحتی انتقال از یک فضا به فضای دیگر، همگی با این فناوری نوین شرکت متا محقق شده است.

این تکنولوژی به حدی پیشرفته است که کاربر می‌تواند بخشی از فضای واقعی و فیزیکی اطرافش را به هدست معرفی کرده و تعیین کند که مشکلات و موانع موجود در محیط واقعی برای او برطرف شود. این موضوع به­ویژه برای کسانی که از هدست‌های قدیمی‌تر استفاده کرده­اند، جالب خواهد بود.

فناوری Direct Touch: این هدست واقعیت مجازی علاوه بر Meta Reality به فناوری Direct Touch نیز مجهز است. با استفاده از این فناوری، کاربر می‌تواند بدون داشتن کنترل‌های هدست نیز با اشیای محیط در تعامل باشد. این فناوری با دو دوربین چهار مگاپیکسلی تعبیه شده روی هدست تکمیل می‌شود. درگیری هر چه بیشتر با فضای مجازی و دنیای بازی‌های متاورسی امکانی است که فناوری Direct Touch برای خریداران این هدست فراهم می‌کند.

خرید هدست واقعیت مجازی Meta Quest 3 از «تک سیرو»

تک سیرو، یکی از فروشگاه‌های پیشرو در زمینه ارائه هدست‌های واقعیت مجازی است. این شرکت تجربه‌ای بالغ بر دو دهه در زمینه واردات کنسول‌های بازی و تجهیزات جانبی رایانه‌ای دارد. وجود سه فروشگاه و سایت آنلاین فروش اینترنتی که از سال 1395 فعالیت خود را آغاز کرده است، تجربه لذت بخشی از خرید را به کاربران ارائه می‌دهد. عرضه محصولات اورجینال با گارانتی معتبر و تضمین بازگشت محصول تا 10 روز، این فروشگاه را به یک فروشگاه معتبر و قابل اطمینان تبدیل کرده است.

علاقه­مندان برای خرید هدست واقعیت مجازی Meta Quest 3 می­توانند به سایت این شرکت به آدرس  /https://techsiro.com مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : تک سیرو
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز