بنز و پورشه هایی که استاندارد ایران را ندارند!

لست سکند

۱۴۰۰ بنز و پورشه و بی ام و به دلیل نداشتن مجوز سازمان استاندارد بلاتکلیف هستند و امکان ترخیص یا فروش آنها وجود ندارد.

به گزارش کاماپرس، در جریان بازدید مسئولان قضایی از گمرک شهید رجایی درباره بررسی نحوه ترخیص کالاهای اساسی دپو شده در گمرکات، یکی از مسئولان سازمان اموال تملیکی استان هرمزگان درباره خودروهای خارجی که در گمرک مانده اند اعلام کرد برای شماره گذاری خودرو تائیدیه اداره استاندارد لازم است.

اما سازمان ملی استاندارد اعلام کرده که این خودروهای مانده در گمرک که شامل بنز، بی‌ام‌دبلیو، پورشه و تویوتا می شوند مورد تایید نیست و با استاندارد ملی ایران مطابقت ندارند.

طبق آیین‌نامه ضوابط فنی واردات خودرو، خودروهای وارداتی باید نو باشند و نباید بیشتر از یک سال از تاریخ تولید آن‌ها گذشته باشد. از نظر استانداردهای ایمنی و کیفیت هم باید با استانداردهای اجباری کشور منطبق و حجم موتور آن‌ها کمتر از ۲۵۰۰ سی سی باشد و نیز نمایندگی رسمی و خدمات پس از فروش در داخل کشور داشته باشند.

خودروهای خارجی انبار گمرک چه مشکلی دارند؟

راز آسمان پایتخت

سازمان ملی استاندارد در نامه ای اعلام کرده بیشتر خودروهایی که در گمرک دپو شده و تاکنون ترخیص نشده و در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار گرفته اند، حداقل یکی از اشکالات از جمله عدم ثبت سفارش، نداشتن گواهی صحه گذاری تایید نوع خودرو از سازمان ملی استاندارد ایران، حجم موتور بیشتر از ۲۵۰۰ سی سی، مستعمل بودن یا عمر بیشتر از یکسال را دارند.

اما در همین ارتباط میرمعینی معاون بهره برداری و فروش سازمان اموال تملیکی در باره این خودروها به ایسنا می گوید:« سازمان استاندارد به ما استاندارد کالا را نمی دهد، چون نمی توانیم شرایطی که می خواهد را احراز کنیم.سازمان ملی استاندارد با ما نیز به عنوان واردکننده کالا برخورد می کند در حالی که سازمان اموال تملیکی واردکننده کالا و ماشین آلات و وسائط نقلیه نیست بلکه تعیین‌تکلیف کننده کالاست.

سازمان اموال تملیکی در حال حاضر حدود ۱۴۰۰ دستگاه خودرو در کشور در اختیار دارد که تمامی آنها زیر ۲۵۰۰ سی‌سی هستند ولی صرفا به دلیل نداشتن مجوز استاندارد به دلیل نداشتن اوراق فنی و بازرسی و نمایندگی خدمات پس از فروش امکان تعیین ‌تکلیف ندارند.»

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بازار خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “بنز و پورشه هایی که استاندارد ایران را ندارند!

  1. ابراهیم گفته:

    یکی رو بزارین سره کار که حداقل دو زار شعور کارش رو داشته باشه خسته شدیم از این همه بی کفایتی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز