بنزین سوپر دیگر طرفدار ندارد

لست سکند

بنزین سوپر با کاهش ۶۰ درصدی فروش مواجه شده است، چون بعد از افزایش قیمت بنزین دیگر طرفداری ندارد.
به گزارش کاماپرس، حالا و با افزایش آلودگی هوا در تهران ادعا می شود کاهش فروش بنزین سوپر در افزایش این آلودگی ها نقش زیادی دارد. اما بنزین سوپر دیگر مثل قبل طرفداری ندارد. افزایش قیمت بنزین سوپر و حذف فروش یارانه ای آن باعث شد دیگر کمتر کسی باک ماشینش را بنزین سوپر پر کند. همین عوامل باعث شده بنزین سوپر با کاهش ۶۰ درصدی فروش مواجه شود .

اسدالله قلی‌زاده رئیس انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فرآورده‌های نفتی سراسر کشور با اشاره به کاهش مصرف بنزین سوپر در کشور می گوید:« در سال جاری بنزین سوپر با کاهش۶۰ درصدی فروش روبرو شده است که این موضوع به افزایش آلودگی در کلان‌شهرها منجر می‌شود.البته در اواخر سال ۹۸ این کاهش تا ۸۰ درصد رسیده بود.»

جایگاه داران با بنزین سوپر ضرر می کنند

به گفته قلی زاده جایگاه‌های سوخت طی سالیان از بابت فروش بنزین سوپر متضرر می شوند . او در این باره می گوید:« تبخیر بنزین سوپر بالاست و شرکت‌های تابعه وزارت نفت آن را برای جایگاه‌داران جبران نمی‌کنند، با افزایش قیمت بنزین و شیوع کرونا زیان‌های فوق‌الاشاره برای جایگاه‌ها فزونی یافت و در حق‌العمل سال ۹۹ نیز هیچ تلاشی بابت مرتفع نمودن مشکل انجام نشد. هم اکنون جایگاه‌های سوخت خصوصا جایگاه‌های کم‌فروش در شرایط بد مالی قراردارند و تاخیرها در اجرای مصوبات و پرداخت مطالبات و نگاه یک طرفه مخل فعالیت ایشان شده است. جایگاه‌هایی وجود دارند که هم اکنون فروش بنزین سوپر ایشان روزانه کمتر از ۲۰۰۰ لیتر است و طبیعی است که جایگاه‌دار رغبتی برای فروش آن ندارد.»

راز آسمان پایتخت

رئیس انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فرآورده‌های نفتی ضمن اشاره به نگاه یکسان شرکت‌های تابعه وزارت نفت به دو فرآورده بنزین سوپر و بنزین یورو(معمولی) می گوید:« جایگاه‌داران به ازای فروش هر لیتر از این دو فرآورده یک مبلغ حق‌العمل دریافت می‌کنند و تفاوتی در این مورد نیست، در صورتی که جایگاه‌داران از بابت فروش بنزین سوپر نیازمند سرمایه در گردش بیشتر هستند و زیان بیشتری می‌بینند.»

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز