بزرگترین هواپیماهای نظامی که فراتر از حد انتظار هستند

تور لحظه آخری-کاماپرس

ما اغلب به ظاهر هواپیماهای تجاری عادت داریم، این درحالیست که هواپیماهای در اختیار ارتش بسیار بزرگتر و جالب‌تر از هواپیماهای معمولی هستند. کاماپرس در این مطلب به معرفی بزرگترین هواپیماهای نظامی دنیا می‌پردازد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

آنتونوف ای‌ان-۱۲۴ روسلان (Antonov An-124 Ruslan)

آنتونوف ای‌ان-۱۲۴ روسلان که همچنین با نام «کندور» شناخته می‌شود، یک هواپیمای عظیم روسی است که با الهام از یک غول باستانی نامگذاری شده است. روسلان با ظرفیت حمل بار ۱۵۰ تن، یکی از بزرگترین هواپیماهای فعال جهان به شمار می‌رود. در حال حاضر ۴۰ فروند آنتونوف در خدمت ارتش هستند.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

لاکهید سی-۵ گلکسی (Lockheed C-5 Galaxy)

لاکهید سی-۵ گلکسی در سال ۱۹۷۰ به‌عنوان یکی از بزرگترین هواپیماهای نظامی تاریخ بشر معرفی شد. این هواپیما برای حمل و نقل هوایی سنگین بین قاره‌ای استفاده میشود و بین ۱۰۰ تا ۲۲۴ میلیون دلار قیمت دارد.

آنتونوف ای‌ان-۲۲ (Antonov An-22)

آنتونوف ای‌ان-۲۲ در زمان تولیدش در سال ۱۹۶۵ رکورد بزرگترین هواپیمای باری جهان را شکست. این هواپیما با ظرفیت حداکثر بار ۸۰ تن، کمی بهتر از سی-۱۷ گلوبمستر ۳ عمل می‌کند و در حال حاضر، شش عدد از آن در خدمت فعال است.

بوئینگ سی-۱۷ گلوبمستر ۳ (Boeing C-17 Globemaster III)

بوئینگ سی-۱۷ گلوبمستر ۳ بزرگترین هواپیما در ناوگان بزرگ نیروی هوایی ایالات متحده است که از سال ۱۹۹۱ برای حمل هلیکوپتر، تانک و خودروهای زرهی استفاده می‌‌شود. این هواپیما با حداکثر ظرفیت حمل بار ۷۶.۶ تن همچنین از فناوری بسیار پیشرفته‌ای بهره‌مند شده است‌.

شیان وای-۲۰ (Xian Y-20)

شیان وای-۲۰ گواهی بر پیشرفت‌های ناگهانی صنعتی و فناوری چین در دهه ۹۰ است که پس از روسیه، ایالات متحده و اوکراین از یک هواپیمای باری با حداکثر وزن برخاست بیش از ۲۰۰ تن پرده‌برداری کرد. با این حال، این هواپیما تا سال ۲۰۱۳ پرواز نکرد و در سال ۲۰۱۶ رسما به یک هواپیمای فعال در نیروی هوایی چین تبدیل شد که می‌تواند حداکثر بار حدود ۶۷ تن را حمل کند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز