بررسی پژو پارس LX + قیمت لوازم یدکی پرشیا/پژو پارس

لست سکند

پژو پارس سدانی از اواخر دهه 70 وارد بازار ایران شد و تاکنون توانسته محبوبیت خود را در بین خریداران حفظ کند. این خودرو از خانواده پژو 405 است که با نیم نگاهی به طراحی ظاهری پژو 406 تولید شده است. پژو پارس سال، LX، ELX و اتوماتیک از جمله انواع مدل‌های این خودرو است که این مطلب به بررسی بیشتر پژو پارس LX با موتور TU5 می‌پردازد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار لوازم مصرفی خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، برندهای متنوعی در بازار لوازم یدکی پرشیا/پژو پارس وجود دارد که موجب سردرگمی خریداران می‌شود. قیمت برخی قطعات یدکی پرشیا با توجه به مدل خودرو متفاوت است. به همین دلیل، آشنایی با مشخصات لوازم یدکی پرشیا به انتخاب مناسب قطعه مورد نظر کمک بسیاری می‌کند.

درذ همین زمینه بخوانید:

پژو پارس ال ایکس چه ویژگی‌هایی دارد؟

این خودرو به یک موتور TU5 مجهز شده که در واقع به پژو 206 تیپ 5 تعلق دارد. این موتور 1.6 لیتری 4 سیلندر دارای حداکثر توان 108 اسب بخار قدرت و 142 نیوتن‌متر گشتاور است که باعث می‌شود صفر تا صد این خودرو حدود 13.2 ثانیه طول بکشد. به علاوه، پژو پارس ال ایکس دارای یک گیربکس 5 سرعته دستی بوده و سرعت آن حداکثر 190 کیلومتر در ساعت است. عدم امکان سوختن واشر سرسیلندر یکی از مزایای موتور TU5 به شمار می‌رود.

راز آسمان پایتخت

همانطور که قبلاً اشاره شد، طراحی پرشیا بر پایه پژو 405 و با الهام‌گیری از 406 است. از نمای کناری، این خودرو تفاوت چندانی با 405 ندارد؛ اما چراغ‌های جلویی پژو پارس کشیده‌تر و زیباتر از 405 است. عقب پژو پارس نیز نسبتاً شبیه 405 است؛ با این تفاوت که موقعیت پلاک از سپر به روی صندوق عقب تغییر پیدا کرده است. به طور کلی می‌توان گفت پرشیا به لحاظ طراحی ظاهری حرفی برای گفتن دارد و با گذشت بیش از 20 سال همچنان جذابیت خود را حفظ کرده است.

همچنین، پژو پارس LX دارای امکاناتی نظیر رینگ آلومینیومی 15 اینچی، آینه‌های جانبی برقی، ترمزهای دیسکی، سنسور دنده عقب، تهویه مطبوع و ترمز ضد قفل ABS است.

برند اصلی لوازم یدکی پرشیا/پژو پارس چیست؟

برندهای مختلف با کیفیت و قیمت متفاوت در بازار لوازم یدکی این خودرو وجود دارد؛ اما برند اصلی لوازم یدکی پرشیا، ایساکو است. نکته قابل توجه در هنگام خرید این است که ایساکو تولید لوازم یدکی را به سایر تولیدکنندگان سپرده است و به همین دلیل، این محصولات صرفاً توسط شرکت ایساکو تایید کیفیت می‌شوند.

گاهی اوقات هم نیازی به خرید لوازم یدکی با برند اصلی نیست و می‌توان قطعه یدکی این خودرو را با کیفیت درجه یک و قیمت مناسب خریداری کرد. به طور کلی، قیمت لوازم یدکی پرشیا/پژو پارس چندان بالا نیست؛ اما قیمت قطعات به نوع مدل خودرو نیز بستگی دارد.

لوازم یدکی پرشیا را از کجا بخریم؟

افرادی که در رابطه با قطعات یدکی پرشیا و به خصوص قطعات موتوری این خودرو سوال دارند، می‌توانند به راحتی و به صورت رایگان از مشاوره‌های تخصصی مجموعه یدک یار بهره‌مند شوند. یدک یار، معتبرترین فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی در سراسر کشور است که تمامی محصولات خود را با ضمانت اصالت کالا و تضمین کیفیت به دست مشتریان می‌رساند.

بنابراین، اصلاً جای نگرانی از بابت تقلبی بودن لوازم یدکی خریداری شده نیست؛ چرا که مشتریان یدک یار می‌توانند بدون هیچگونه دردسری، قطعه خریداری شده را مرجوع یا تعویض نمایند.

در جدول زیر، قیمت برخی از لوازم یدکی پژو پارس از وبسایت یدک یار قابل مشاهده و مقایسه است؛

قطعه خودرو قیمت
لنت جلو پژو پارس 415 هزار تومان
لنت عقب پژو پارس 440 هزار تومان
تسمه تایم پژو پارس 290 هزار تومان
تسمه دینام پژو پارس 160 هزار تومان
چراغ جلو پژو پارس 750 هزار تومان
چراغ عقب پژو پارس 450 هزار تومان
واشر سرسیلندر پژو پارس 350 هزار تومان
سنسور اکسیژن پژو پارس 730 هزار تومان
شمع پژو پارس 280 هزار تومان
روغن موتور مناسب پژو پارس (اقتصادی) 300 هزار تومان
لاستیک پژو پارس (اقتصادی یک جفت) یک میلیون و 600 هزار تومان
کویل پژو پارس 700 هزار تومان
سپر جلو پژو پارس یک میلیون و 200 هزار تومان
سپر عقب پژو پارس یک میلیون و 200 هزار تومان
کمک فنر جلو پژو پارس یک میلیون و 150 هزار تومان
کمک فنر عقب پژو پارس 650 هزار تومان
دیسک و صفحه پژو پارس یک میلیون و 700 هزار تومان
رادیاتور پژو پارس 855 هزار تومان
دیسک ترمز پژو پارس یک میلیون و 70 هزار تومان
پلوس پژو پارس دو میلیون و 500 هزار تومان

منبع: یدک یار، بزرگترین فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی خودرو

انتهای پیام

 

مرتبط با : یدک یار
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز