برخورد قانونی با گران فروشی سیمان شدت می‌گیرد

طبق اعلام سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان برخورد قانونی با گران فروشی سیمان شدت می گیرد و متخلفین به حوزه قضایی معرفی می شوند.
به گزارش کاماپرس،با اینکه قیمت سیمان در سال جاری تا 25 درصد افزایش داشته است ،‌اما بعضی از تولید کنندگان از این میزان افزایش راضی نیستند و معتقدند نسبت به تحولات نرخ ارز و تورم و بالارفتن هزینه های تولید این افزایش قیمت باید خیلی بالاتر باشد. سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نرخ فروش مصرف‌کننده برای هر پاکت سیمان خاکستری را حداکثر ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و برای هر تن سیمان فله ۲۹۰ هزار تومان اعلام کرده است. اما گویا گران فروشی در سیمان در یکی دو هفته گذشته باعث به وجود آمدن تنشهایی در بازار شده است.

به همین دلیل سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، با توجه به تنش و التهابات ایجاد شده طی روزهای اخیر و افزایش قیمت در بازار سیمان، در بخشنامه ای، خواستار اجرای تعهدات انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان مبنی بر تامین بهنگام محصول مورد نیاز بخشهای مختلف مصرف شد.

نظارت بیشتر می شود

در این بخشنامه آمده از آنجا که در شرایط حساس کنونی علیرغم فراوانی کالا در بازار و شرایط مناسب تولید در کشور، تخلفاتی در حوزه سیمان مشاهده می‌شود، لذا به ‌منظور تامین آرامش و ثبات بازار و ایجاد بستر امن برای عموم مردم و جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده احتمالی، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌های سراسر کشور موظف به تشدید نظارت بر بازار سیمان هستند.

آریاک سفر

براساس این بخشنامه حوزه های بازرسی و نظارت سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان، موظفند با استفاده از تمام توان و ظرفیت بازرسان و همکاری و همراهی سایر حوزه های ذیربط، نظارت و کنترل قیمت‌ها را با اهتمام جدی در اولویت کاری قرار داده و در خصوص تخلفات احتمالی عاملین توزیع عمده و خرده فروش بدون کوچکترین اغماضی برخورد کنند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
کاراپلاس-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آسیاتک
ایمالز
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز