برای بازی تا 50 میلیون لپ تاپ گیمینگ ایسوس بخریم یا لنوو؟

لپتاپ گیمینگ- کاماپرس
لست سکند

ایسوس و لنوو دو برند مطرح و شناخته‌شده در حوزه عرضه لوازم الکتریکی با کیفیت‌اند که در زمینه تولید لپ تاپ‌های گیمینگ با قیمت و کیفیت‌های متنوع نیز حرفی برای گفتن دارند. درنتیجه انتخاب لپ تاپ گیمینگ از میان لپ تاپ‌های عرضه شده توسط این برندها کار راحتی نیست.

کاماپرس در این گزارش لپ تاپ گیمینگ ایسوس و لپ تاپ گیمینگ لنوو را برای انتخاب راحت‌تر بررسی می‌کند.

صفحه نمایش و پردازنده گرافیکی لپ تاپ گیمینگ ایسوس با لپ تاپ گیمینگ لنوو

اندازه صفحه نمایش در لپ تاپ گیمینگ ایسوس ، تفاوت چندانی با لپ تاپ‌های گیمینگ لنوو ندارد. تمام لپ تاپ‌های گیمینگ ایسوس در اندازه 15.6 اینچی ارائه شده‌اند اما تعدادی از لپ‌تاپ‌های گیمینگ لنوو مانند مدل  Legion 5 Pro و Legion 7 Pro i9 ابعادی 16 اینچی دارند. کارت گرافیکی که در هر دو نوع این لپ تاپ‌ها از آن استفاده شده،  NVIDIA است. کارت‌های گرافیک برند NVIDIA با پردازش سریع و قدرتمند که از خود نشان دادند، تحول بزرگی در دنیای بازی‌ها ایجاد کردند.

از آن‌جایی که قسمت اصلی و مهیج بازی، همراه شدن با تصاویر و جلوه‌های بصری است، لپ تاپ‌های گیمینگ با کمک کارت‌های گرافیکی پرقدرت، تصاویر خیره‌کننده و واقعی‌تری از بازی‌ها را برای ما به ارمغان می‌آورند. کارت گرافیک نویدیا علاوه‌بر افزایش وضوح و کیفیت تصویر، به افزایش سرعت پردازش سی پی یو یا پردازنده مرکزی لپ تاپ نیز کمک کرده و هیجان اصیل بازی‌های رایانه‌ای سنگین را بدون لگ و هنگی، ایجاد می‌کنند.

کارت گرافیک به‌کار رفته در لپ تاپ گیمینگ ایسوس و لپ تاپ گیمینگ لنوو با داشتن چند هسته پردازشی و سرعت کلاک بالا، قابلیت‌های بیشتری از بازی را در دسترس می‌گذارند. این کارت‌ها هم‌چنین با نرخ تازه‌سازی بالا برای اجرای بازی‌هایی با وضوح 1440p و 4K، مناسب‌اند.

راز آسمان پایتخت

لپ تاپ گیمینگ - کاماپرس

حافظه داخلی و حافظه رم لپ تاپ گیمینگ ایسوس و لپ تاپ گیمینگ لنوو

حافظه داخلی یک لپ تاپ گیمینگ، تمام اطلاعات مورد نیاز برای خوانده شدن بازی در لپ تاپ را ذخیره می‌کند. هرچقدر فضای ذخیره‌سازی لپ تاپ گیمینگ بیشتر باشد، اطلاعات موقت بازی‌های بیشتری امکان ذخیره شدن در آن را دارد. علاوه‌براین استفاده از لپ تاپ‌هایی با کارت حافظه بالا، سرعت و عملکرد سیستم مرکزی را نیز افزایش می‌دهد. لپ تاپ‌های معمولی برای پردازش و کارکرد مناسب حداقل به 4 گیگابایت فضای داخلی نیاز دارند اما این فضا در لپ تاپ‌های گیمینگ به اوج خود می‌رسد. به همین دلیل است که هر دو لپ تاپ گیمینگ ایسوس و لپ تاپ گیمینگ لنوو، فضای ذخیره‌سازی بالایی دارند. حداقل فضای ذخیره‌سازی در لپ تاپ‌های گیمینگ ایسوس 512 گیگابایتی و حاکثر آن 1 ترابایت است.

لپ تاپ گیمینگ لنوو نیز حافظه داخلی حداقل 512 و حداکثر 1 ترابایتی را برای لپ تاپ گیمینگ ارائه می‌دهد اما مضاف بر آن برخی از مدل‌های لپ تاپ گیمینگ لنوو، مانند مدل IdeaPad gaming 3، در کنار حافظه 1 ترابایتی، 256 گیگابایت حافظه اضافی نیز دارند که فضای ذخیره‌سازی لپ تاپ لنوو را به مراتب بیشتر از لپ تاپ‌های ایسوس می‌کند. درنظر داشته باشید که بسته به نوع و مدل لپ تاپ گیمینگ، حافظه رم 8 و یا 16 گیگابایتی نیز در کنار حافظه داخلی برای لپ تاپ‌های گیمینگ هر دو برند ایسوس و لنوو، ارائه می‌شود.

طراحی و کیفیت بدنه لپ تاپ گیمینگ ایسوس و لپ تاپ گیمینگ لنوو

وزن بیشتر لپ تاپ‌های گیمینگ این برندها در حدود 2 تا 2.3 کیلوگرم است. از نظر زیبایی طراحی، لپ تاپ گیمینگ ایسوس طراحی تخصصی‌تر و مرتبط‌تری را با فضای گیم و گیمینگ ارائه می‌دهد. اگر صرفا از این لپ تاپ برای بازی کردن استفاده می‌کنید، ممکن است استفاده از لپ تاپ گیمینگ ایسوس حس و حال مهیج‌تری را در شما ایجاد کند اما اگر در کنار گیم برای فعالیت‌های روزمره ، برنامه‌نویسی یا اداری هم از این لپ تاپ استفاده می‌کنید، طراحی هر دو لپ تاپ گیمینگ ایسوس و لپ تاپ گیمینگ لنوو، می‌تواند گزینه مناسبی برای‌تان باشد.

 

خرید لپ تاپ گیمینگ با تاپ رایان

سایت تاپ رایان زمینه‌ای است مناسب جهت آشنایی با انواع موبایل، لپ تاپ و محصولات جانبی مربوط به آن را فراهم کرده و محصولاتی با قیمتی قابل قبول عرضه می‌کند. برای دریافت اطلاعات دقیق از قیمت روز محصولات و امکانات جانبی آن‌ها می‌توانید به سایت https://toprayan.com/ تاپ رایان با آدرس مراجعه کرده و یا با شماره تلفن 02191007374 تماس حاصل فرمایید.

انتهای پیام

مرتبط با : تاپ رایان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز