با گران قیمت ترین ماشین چینی دنیا آشنا شوید

جالب است بدانید یک ماشین چینی توانسته گوی رقابت را از رولزرویس هم برباید. واقعیت این است که هونگ‌کی  ال 5 به ما ثابت کرده که یک خودروی چینی می تواند با بزرگترین برندهای خودرویی جهان هم رقابت کند. خودروی چینی فوق لوکس 780 هزار دلاری می‌تواند با رولزرویس فانتوم در هر کجا و هر روز، از نظر تجمل، عملکرد، ایمنی و حتی اعتبار، رقابت داشته باشد. Hongqi L5 اوج حس اشرافیت و راحتی است، درست مانند رولزرویس، اما فقط مسئله زمان است که جهان بداند که «هونگ‌کی»  L5 تعریف جدید لوکس بودن است.


به گزارش کاما پرس، نام «هونگ‌کی» در زبان چینی به معنای پرچم سرخ است و عملا نمادی از حزب کمونیست در کشور چین است. بنابر این، این کمپانی یادآوری از قدرت و جذبه برای کشور چین کمونیستی است. جالب است بدانید حتی نیکسون، رئیس‌جمهور امریکا در سال ۱۹۷۲ از آن بازدید کرده است. کمی توضیح در مورد Hongqi L5 همه ‌نظرها را به سمت آن جلب می کند.

پربازدیدترین ویدیوهای امروز:

«هونگ‌کی» L5 یک برند تجملی مستقر در چانگچون چین است. تولید این خودرو در سال 1958 آغاز شد و رکورد اولین خودروی تولید شده مستقل در چین را در اختیار دارد. این شرکت خودروسازی قدیمی‌ترین تولیدکننده خودرو در چین است. در حالی که خرید رولزرویس فانتوم حدود 460000 دلار هزینه دارد، این خودروی فوق لوکس چینی حدود پنج میلیون یوان چین معادل 780000 دلار هزینه خواهد داشت که آن را به یکی از گران‌ترین خودروهای حال حاضر جهان تبدیل کرده است.

آریاک سفر

اما حقیقت این است که این قیمت بی دلیل نیست. «هونگ‌کی»  L5 دارای مجموعه ای از ویژگی ها است که قبلاً هرگز دیده نشده بود و راحتی سواری طبق گفته سازندگان فراتر از تصور است. طراحی داخلی جادار و خوش سلیقه از جمله ویژگی های منحصر به فرد Hongqi L5 است.

«هونگ‌کی»  L5 با فاصله بین دو محور کشیده شبیه رولزرویس به نظر می رسد. طراحی کلاسیک از هیچ نقطه ای قابل انکار نیست و این تصور را به شما القا می کند که این خودرو برای پادشاهان و کسانی که موقعیت اجتماعی بالا دارند طراحی شده است. Hongqi L5 دارای موتور 6.0 لیتری V12 است که قدرتی معادل 402 اسب بخار دارد. این خودروی قدرتمند با وزن تقریباً 3.2 تن، به‌صورت استاندارد با سیستم چهارچرخ محرک، AWD عرضه می‌شود.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز