با گرانترین خودرو تاریخ آشنا شوید

یکی از دو دستگاه مرسدس بنز اس ال آر 300 مدل 1955، در یک حراجی خصوصی با قیمتی بی‌سابقه فروخته شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، یکی از مدل‌های مرسدس بنز اس ال آر 300 با مدل 1955 که کارکرد شش هزار کیلومتری داشت در یک حراج خصوصی با قیمتی حدود 135 یا 143 میلیون دلار فروخته شد و با این قیمت بی‌سابقه عنوان گران‌ترین خودرو را از آن خود کرد.

حراجی خصوصی مذکور توسط موسسه آر ام و در موزه مرسدس بنز در تاریخ 5 می و با حضور افرادی سرشناس از جمله سایمون کیدسون برگزار شد اما در نهایت این محصول گران قیمت را یک کلکسیونر خصوصی ناشناس خریداری کرد.

این مرسدس بنز اس ال آر 300 که در سال 1955 رونمایی شد، مجهز به پیشرانه 3 لیتری هشت سیلندری است که قدرت تولید 302 اسب بخار را دارد و همین امر سبب شده بود در عصر خود قدرتی بسیار و فراتر از استاندارد داشته باشد. این محصول توانایی رسیدن سرعت 0 به صد کیلومتر را فقط در 6 ثانیه داشت و در سال 1956 به حداکثر سرعت 284 کیلومتر در ساعت رسید.

آریاک سفر

انتقال قدرت در این خودرو توسط گیربکس 5 سرعته صورت می‌گرفته و استفاده از آلومینیوم وزن این محصول را به 998 کیلوگرم رسانده بود.

از این محصول تنها دو دستگاه تولید شده که به قرمز و آبی معروف شدند؛ بااینکه پیشرانه قدرتمند یکی از قابلیت‌های اصلی این محصول بود ولی هیچ‌گاه در مسابقات یا تمرین‌ها از آن استفاده نشده است.

لازم به ذکر است که طبق گفته‌ها این محصول نمادی از خودروهای اسپرت مرسدس بنز به شمار می‌آید و یکی از بهترین خودروهای تاریخ از لحاظ مهندسی شناخته می‌شود.

انتهای پیام

مرتبط با : مرسدس بنز
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز