با رایج ترین مشکلات فنی ساینا آشنا شوید + قیمت لوازم یدکی ساینا

ساینا یکی از تولیدات جدید کمپانی سایپا است که توانسته در سال‌های اخیر خریداران زیادی را به خود جذب کند. این خودرو شباهت ظاهری زیادی با تیبا و کوییک داشته و برخی‌ها آن را نسخه فیس لیفت تیبا در نظر می‌گیرند. ساینا با پلتفرم خانواده X200 طراحی و به بازار عرضه شده است. ساینا هم مانند تیبا در رده خودروهای اقتصادی سایپا قرار داشته و به همین دلیل، قیمت لوازم یدکی ساینا نیز نسبتاً ارزان است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار لوازم یدکی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، هر چند که مشخصات فنی ساینا قوی‌تر تیبا است؛ اما نمی‌توان از ایرادات و مشکلات رایج این خودرو چشم‌پوشی کرد. در ادامه، ضمن بررسی این مشکلات به ارائه قیمت‌های روز قیمت لوازم یدکی ساینا پرداخته خواهد شد.

قدرت موتور ساینا

این خودرو دارای یک پیشرانه 1.5 لیتری و 4 سیلندری بوده و دقیقاً مشابه موتور تیبا است. البته پیشرانه به کار رفته در ساینا دارای دریچه گاز برقی است که این دریچه در پیشرانه تیبا وجود ندارد. با این حال، این موتور برای وزن ساینا سنگین بوده و همین مسئله باعث می‌شود تا برخی از مشتریان، قید خرید ساینا را بزنند.

این مشکل زمانی بسیار به چشم می‌آید که سرنشینان خودرو زیاد شود و یا از مسیرهای سخت با شیب زیاد عبور کند. در چنین شرایطی، پیشرانه خودرو عملکرد چندان خوبی ندارد و سرعت یا شتاب آن بسیار ضعیف است. همچنین، توان اسمی این موتور حدود 87 اسب بخار است؛ اما تجربه سواری با ساینا چنین چیزی را نشان نمی‌دهد و صفر تا صد آن نیز بیش از 14 ثانیه طول می‌کشد.

راز آسمان پایتخت

فرمان‌پذیری سخت در جاده

هر چند که موتور این خودرو تحمل وزن آن را ندارد؛ اما واقعیت این است که وزن ساینا نسبت به استاندارد حقیقی کمتر بوده و به همین دلیل، کنترل آن در جاده‌‌ها نسبتاً دشوار است.

حین عبور وسایل نقلیه سنگین از کنار ساینا، تکان‌های قابل توجهی به خودرو وارد شده که چندان خوشایند نخواهد بود. به علاوه، چسبندگی خودرو با سطح جاده کم بوده و فرمان‌پذیری رضایت‌بخشی ندارد.

مصرف سوخت بالا

خودروهای روز دنیا با موتور 1.5 لیتری، مصرف سوخت کمتر از 5.5 لیتر در هر صد کیلومتر دارند. اما مصرف سوخت ساینا در هر صد کیلومتر حدود 7 تا 7. لیتر بوده و اصلاً مقرون به صرفه نیست. این مشکل می‌تواند ناشی از تکنولوژی قدیمی، عدم تناسب توان موتور با وزن خودرو و سرسیلندر 8 سوپاپ باشد.

ایمنی پایین

ساینا نیز مانند تیبا و پراید ایمنی کمی داشته و عدم تناسب پیشرانه و اتاقک خودرو باعث می‌شود تا این مشکل اهمیت بیشتری پیدا کند. به علاوه، فرمان‌پذیری نامناسب و ضعیف بودن موتور باعث می‌شود تا در مسیرهای سخت، کنترل خودرو کمی دشوار به نظر برسد.

قیمت لوازم یدکی ساینا

به طور کلی، قیمت لوازم یدکی ساینا نسبت به سایر خودروها ارزان‌تر است؛ اما برند مسئله مهمی است که بر روی قیمت آن تاثیر بسزایی دارد. بدون شک، برندهای اصلی لوازم یدکی ساینا هم از کیفیت مطلوبی برخوردار است و هم قیمت بالاتری دارد.

برند اصلی و معتبر قطعات یدکی ساینا، سایپا یدک است؛ اما برندهای دیگری نیز وجود دارد که کیفیت مشابه و حتی بالاتر از سایپا یدک را دارند. جهت حفظ سلامت خودرو و ایمنی سرنشینان توصیه می‌شود تا لوازم یدکی اورجینال و با کیفیت خریداری شود.

فروشگاه اینترنتی یدک یار، معتبرترین و بزرگ‌ترین فروشگاه لوازم یدکی خودرو است که تمامی محصولات خود را با ضمانت اصالت کالا و بهترین قیمت به مشتریان عرضه می‌کند. به علاوه، اگر اصالت قطعات مورد قبول نبودن یا وجود مشکلات در کالا، مشتری می‌تواند بدون هیچگونه قید و شرطی کالای خریداری شده را مرجوع کند.

در جدول زیر، قیمت روز لوازم یدکی ساینا از مجموعه یدک یار قابل مشاهده است؛

قیمت قطعه خودرو
125 هزار تومان تسمه دینام ساینا فانتوم
110 هزار تومان تسمه دینام ساینا پاور گریپ
143 هزار تومان تسمه دینام ساینا رایکالتون
600 هزار تومان شمع ساینا (دست کامل) دنسو
280 هزار تومان شمع ساینا یک عدد ایریدیوم
3 میلیون و 850 هزار تومان دیسک و صفحه ساینا سکو
2 میلیون و 500 هزار تومان دیسک و صفحه ساینا عظام
3 میلیون و 700 هزار تومان دیسک و صفحه ساینا دایکن
3 میلیون و 250 هزار تومان گلگیر جلو ساینا رنگ شده متفرقه
465 هزار تومان واشر سرسیلندر ساینا مشهد واشر
375 هزار تومان واشر سرسیلندر ساینا سایپا
399 هزار تومان واشر سرسیلندر ساینا شرکتی
290 هزار تومان واشر سرسیلندر ساینا میلور ترکیه
2 میلیون و 100 هزار تومان کاپوت ساینا کتفرقه
2 میلیون و 997 هزار تومان کاپوت ساینا سایپا
2 میلیون و 800 هزار تومان ایربگ ساینا راننده کروز
3 میلیون و 300 هزار تومان ایربگ ساینا سرنشین کروز

منبع: یدک یار، بزرگترین فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی خودرو

انتهای پیام

مرتبط با : یدک یار
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز