با جاذبه های توریستی عمان آشنا شوید

عمان-کاماپرس

عمان نه تنها به دلیل جذابیت فرهنگی، بلکه به جهت تاریخ و شکوه معماری خود مورد ستایش قرار گرفته است. اگرچه یک بازدید کوتاه از این سرزمین، حق مطلب را ادا نمی‌کند، اما اگر فقط چند روز فرصت دارید، بهتر است روی این جاذبه‌های دیدنی تمرکز کنید.

کاماپرس در ادامه به بیان چند جاذبه توریستی معروف در این کشور پرداخته است.

مسجد جامع سلطان قابوس

مسجد جامع سلطان قابوس در سال 2001 در منطقه باوشار مسقط ساخته شد. این بنا، مشهورترین مسجد این کشور است. این مسجد با گنبد طلایی بزرگ، مناره‌ها، طاق‌ها، دیوارهای حکاکی شده، تزئینات داخلی، لامپ‌های منحصر به فرد و لوستر کریستالی مرکزی، از جمله شگفتی‌های معماری عمان محسوب می‌شود.

شکوه و زیبایی وادی بنی خالد

وادی یا دره بنی خالد تکه‌ای زیبا از بهشت ​​است! این وادی در منطقه الشرقیه قرار دارد و دارای چندین حوض آب و همچنین یک چشمه است که در تمام طول سال در داخل دره جریان دارد. وادی بنی خالد چندین روستا و مزارع رنگارنگ را نیز در خود جای داده است. دره بنی خالد با چشم انداز دیدنی خود، از جمله صخره‌های قرمز و منحصر به فرد شبیه یک نقاشی به نظر می‌رسد. لازم به ذکر است که وادی بنی خالد مقصدی عالی برای کمپینگ و تماشای ستارگان است.

وادی بنی خالد-کاماپرس

راز آسمان پایتخت

تماشای لاک پشت‌های راس الجینز

منطقه حفاظت شده لاک پشت راس الجینز در راس الحد در شرق عمان قرار دارد. این منطقه یک ذخیره‌گاه طبیعی برای لاک‌پشت‌های سبز در خطر انقراض است. تقریباً 20 هزار لاک پشت ماده هر ساله برای تخم‌گذاری به این نقطه جغرافیایی باز می‌گردند. شما علاوه ‌بر گشت و گذار در ساحل شگفت‌انگیز، آب‌های کریستالی و ماسه‌های طلایی راس‌الجینز،  می‌توانید از تماشای لاک‌پشت‌ها در حال کندن لانه‌ها و تخم‌گذاری لذت ببرید. البته بهتر است بازدید از این منطقه را به ساعات اولیه صبح اختصاص دهید.

قلعه‌های دیدنی عمان

شاید اغراق نباشد اگر میراث منحصر به فرد عمان را قلعه‌های باشکوه آن بدانیم. شما می‌توانید از طریق قلعه‌های متعدد و مختلف عمان، با تاریخ و فرهنگ باستانی آن آشنا شوید. قلعه نخال، قلعه نیزوا، قلعه جبرین، قلعه الحزم، قلعه الرستاق و بسیاری دیگر در گوشه و کنار عمان، هریک ارزش وقت گذاشتن را دارد.

موزه ملی و خانه اپرای سلطنتی مسقط

موزه ملی عمان به طور رسمی در دسامبر 2015 در مسقط افتتاح شد. این موزه تاریخ و فرهنگ عمان را به طور برجسته نشان می‌دهد. این موزه شامل 14 گالری دائمی از جمله بخش تاریخ عمان و جهان، تاریخ دریایی و شکوه اسلام  است که همگی دارای نمایشگرهای الکترونیکی بزرگ هستند و اطلاعات ارزنده‌ و جامعی به نمایش می‌گذارند.

معماری برجسته خانه اپرای سلطنتی مسقط بیشتر شبیه یک قصر به نظر می‌رسد. این خانه اپرا ضمن آن که محل اصلی هنر موسیقی در پایتخت است میزبانی اجراهای بین المللی را نیز برعهده دارد.

موزه ملی و خانه اپرای سلطنتی مسقط-کاماپرس

مجلس الجن، دومین غار بزرگ جهان

عمان برای ماجراجویان و غارنوردان نیز چیزهایی برای ارائه دارد. مجلس الجن دومین غار بزرگ جهان است. این غار در ارتفاع تقریبی یک هزار و 380 متری از سطح دریا قرار دارد. تنها از طریق چند منفذ در بالای آن می‌توان وارد غار شد. مجلس الجن مقصدی عالی برای کوهنوردی، پیاده روی و مکانی عالی برای عکاسی است.

تور پنج روزه عمان را همین حالا رزرو کنید

اگر به کاوش بیشتر در کشور عمان علاقه دارید، می‌توانید به ماجراجویی‌های آژانس “لاچین سیر” بپیوندید. حتی اگر عمان مقصد بعدی شما نیست، می توانید سایر تورهای لاچین سیر را جست‌وجو کنید تا مقصد هیجان‌انگیز بعدی خود را پیدا کنید. لاچین سیر علاوه ‌بر وبسایت، در شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام، تلگرام و فیسبوک نیز عضویت و فعالیت دارد.

انتهای پیام

مرتبط با : لاچین سیر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “با جاذبه های توریستی عمان آشنا شوید

  1. نهال رستمی گفته:

    واقعا عمان کشور آرومیه و برای سفر بابت دور شدن از هیاهو و شلوغی گزینه خیلی مناسبیه و به شدت شب های زیبایی داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز