بازگشت خودرو به بورس کالا؟

لست سکند

فاطمی امین وزیر صمت در روز 10 اردیبهشت ماه توسط مجلس شورای اسلام استیضاح شده و از سمت خود برکنار شد. با کنار رفتن فاطمی امین گمانه‌هایی درباره بازگشت خودرو به بورس کالا زده می‌شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از دنیای اقتصاد، با تصویب بودجه 1402 و  وضع مقررات جدید شورای رقابت، عرضه خودرو در بورس کالا منتفی شد. با این وجود تغییر سکاندار وزارت صمت ممکن است خودرو را به بورس کالا بازگرداند. خبرهایی که از ریاست کمیسیون اقتصادی مجلس به گوش می‌رسد، حکایت از عرضه خودرو در بورس کالا توسط خودروسازان دارد. در همین رابطه محمدرضا پورابراهیمی اعلام کرده که مشکلی قانونی برای عرضه خودرو در بورس کالا وجود ندارد. طبق گفته‌های پورابراهیمی شرکت‌های خودروسازی می‌توانند عرضه خودرو در بورس کالا را از سر بگیرند.

بیشتر بخوانید:

در سال گذشته نمایندگان مجلس شورای اسلامی بند مربوط به عرضه خودرو در بورس را از بودجه 1402 حذف کردند. شورای رقابت نیز روی خوشی به عرضه خودرو در بورس کالا نشان نداد و مصوبه‌های جدید شورا عرضه خودرو در بورس را منتفی کرد. طبق این مصوبه‌ها خودروها باید مشمول قیمت‌گذاری شورای رقابت شوند و به این ترتیب عرضه خودرو از طریق سامانه یکپارچه انجام پذیرفت.

راز آسمان پایتخت

حالا با برکناری فاطمی امین بار دیگر زمزمه‌های عرضه خودرو در بورس کالا جان گرفته است. پور ابراهیمی در گفته‌های خود اشاره کرده: ممنوعیتی برای شرکت‌های ایران خودرو و سایپا برای عرضه خودرو در بورس وجود ندارد.

انتهای پیام

مرتبط با : ایران خودروسایپا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز