بازنشستگی زودهنگام کشتی عظیم ۳۶۲ میلیون دلاری

تورهای مسافرتی لحظه آخر

در اوایل هفته جاری، نیروی دریایی ایالات متحده یک مراسم برای بازنشستگی باشکوه برای خداحافظی از کشتی ۳۶۲ میلیون دلاری USS Sioux City برگزار کرد. این درحالیست که کشتی مذکور از سال ۲۰۱۸ و تنها به مدت ۵ سال به ارتش خدمت کرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

به گزارش کاماپرس، نیروی دریایی در ابتدا برنامه‌های زیادی برای USS Sioux City داشت، اما در طول چهار سال و نه ماه خدمت کوتاه خود، این کشتی تنها چند ماموریت را به پایان رساند؛ از جمله کمک به گارد ساحلی در مأموریت‌های مبارزه با مواد مخدر.

سال گذشته نیز کشتی دیگری به نام USS Coronado پس از فقط ۸ سال خدمت‌رسانی رسما از رده خارج شد، این درحالیست که پیش‌بینی می‌شد هر دوی آن‌ها حداقل ۲۵ سال دوام بیاورند‌. به نظر می‌رسد نیروی دریایی ایالات متحده از کشتی‌های ناوگان گرانقیمت LCS دست برداشته وظرف چند سال آینده همه آن‌ها را بازنشسته خواهد کرد.

راز آسمان پایتخت

ساخت کشتی USS Sioux City تقریبا به اندازه یک ناوشکن هزینه برداشت و اصلا فرصتی برای جبران بودجه ۳۶۲ میلیون دلاری‌اش پیدا نکرد. مشکل اصلی این کشتی‌ها این است که بیش از کارکردشان هزینه‌های جانبی و تعمیرات داشته و اکثرا با سیستم‌های پیشران خود دچار چالش می‌شوند. به همین دلیل نیروی دریایی ترجیح داد با بازنشسته کردن آن‌ها هزینه‌های عملیاتی و اتلاف بودجه را کاهش دهد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز