بازاریابی موتور جستجو چیست و چگونه با سئو ارتباط دارد؟

سئو-کاماپرس
لست سکند

وقتی سوالی دارید و اطرافیانتان نمی توانند به آن پاسخ دهند، منبع اطلاعاتی مورد علاقه شما چیست؟ اگر به گوگل یا هر موتور جستجوی اینترنتی دیگری، بینگ، یاهو، یوتیوب پاسخ داده اید، بدانید که بخش بزرگی از جمعیت جهان با شما همراه هستند.

به گزارش کاماپرس، به نقل از سئو ورد، در این سناریو، SEM  یا بازاریابی موتورهای جستجو مجموعه‌ای از تکنیک‌ها که هدف آن استفاده از این موتورها برای تبلیغ در اینترنت است برای سئو پدیدار می‌شود.

SEM  چیست؟

سیم یا بازاریابی موتورهای جستجو را می توان به عنوان هر استراتژی بازاریابی مبتنی بر موتورهای جستجو برای افزایش رتبه سئو سایت توصیف کرد. چنین استراتژی می تواند برای گسترش تجارت آنلاین یا آفلاین و ترویج اقداماتی که به صورت مجازی یا فیزیکی اتفاق می افتد استفاده شود.

SEM به دو بخش تقسیم می شود.

یکی SEO است که هدف آن ایجاد ترافیک ارگانیک بیشتر برای یک دامنه خاص است. و دیگری سرمایه گذاری در پیوندهای حمایت شده است.

ما در مورد تبلیغاتی صحبت می کنیم که در گوگل و سایر پلتفرم ها نمایش داده می شوند. این مواد شامل استراتژی هایی مانند جستجوی کلمات کلیدی و سایر تکنیک هایی است که با سئو به اشتراک گذاشته می شود.

راز آسمان پایتخت

اما آنها همچنین شامل تجزیه و تحلیل تقسیم بندی عمومی و استراتژی هایی هستند که با خرید رسانه های تبلیغاتی سنتی هماهنگ تر هستند.

سئو چیست؟

سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو، استراتژی هایی را جمع آوری می کند که شامل بهینه سازی سایت ها، وبلاگ ها و صفحات می شود تا رتبه خوبی در موتورهای جستجو کسب کند و در نتیجه بازدیدکنندگان بیشتری را جذب کند.برای امکان پذیر ساختن همه اینها، سئو روی یک متحد بزرگ حساب می کند:  بازاریابی محتوا ، که مبتنی بر ایجاد صفحات محتوای مرتبط برای  شخصیت خریدار است.

بنابراین، علاوه بر بهینه سازی برای موتورهای جستجو که شامل جنبه هایی از ساختار سایت، قابلیت اسکن، استفاده از کلمات کلیدی، پاسخگویی، سرعت بارگذاری و موارد دیگر است، تولید متن یا انواع دیگر مطالب ارزشمند نیز ضروری است.

شایان ذکر است که سرمایه گذاری در تکنیک های سئو بسیار مهم است، زیرا  مطالعات  نشان می دهد که 90 درصد از افراد تنها بر روی یک لینک در بین نتایج جستجوی خود کلیک می کنند.

سایر  مطالعات رفتار کاربر  نیز نشان داده اند که جایگاه اول در گوگل حدود یک سوم کلیک های انجام شده در SERP ها را به خود اختصاص می دهد.

بیایید مثالی بزنیم: فرض کنید در استراتژی خود روی کلمه کلیدی “سئو سایت” کار می کنید و این کلمه کلیدی حدود 8000 جستجو ماهانه دارد.

یک سوم از این تعداد، یا تقریباً 2666 کلیک، به صفحه رتبه اول در گوگل می رود. بقیه کلیک‌ها بین نتایج دیگر تقسیم می‌شوند و نتیجه اول اکثریت قاطع کل کلیک‌ها را دارد.

پیوندهای حمایت شده – رسانه پولی

پیوندهای حمایت شده تبلیغات هستند، به عنوان مثال، آنها بخشی از یک ابزار رسانه ای پولی هستند. احتمالاً قبلاً جستجو کرده اید و با نتایج تبلیغات روبرو شده اید.

به عنوان مثال، در گوگل، آنها معمولا  قبل از نتایج ارگانیک و در نوار کناری قرار می گیرند.

برای استفاده از این استراتژی، باید در یک پلتفرم تبلیغاتی مانند  Google Ads  یا  Bing Ads ثبت نام کنید و جزئیات کارت را درج کنید که مقادیر از آن کسر می شود.

این استراتژی عموماً به ازای هر کلیک هزینه دریافت می کند، اما تکنیک های پیشرفته تر امکان  بهینه سازی تبدیل  (فروش) یا نمایش (نمایش آگهی) را فراهم می کند.

سئو-کاماپرس

حراج تبلیغات چگونه کار می کند

تبلیغات پرداخت به ازای کلیک بخش بزرگی از هر کمپین SEM کامل است. اما نشان دادن تبلیغات شما از طریق گزینه‌های اصلی پلتفرم مانند Google Ads چیزی بیش از چسباندن یک تبلیغ به هم و ضربه زدن به ارسال است.هر نتیجه حمایتی که در یک SERP خاص مشاهده می‌کنید، قبل از اینکه Google شروع به ارائه آن به کاربران خود کند، تحت یک فرآیند مزایده قرار می‌گیرد.

  • کلمات کلیدی خود را انتخاب کنید

مانند هر چیزی که با SEM یا بهبود رتبه بندی جستجو انجام می شود، تبلیغات پولی حول کلمات کلیدی می چرخد .با این حال، شما نه تنها باید کلمات کلیدی خود را انتخاب کنید، بلکه باید برای آنهایی که می خواهید هدف قرار دهید، پیشنهاد بدهید. طبیعتا پیشنهادهای بالاتر شانس بیشتری برای برنده شدن دارند.

  • کیفیت را در اولویت قرار دهید

به خاطر داشته باشید که Google در حال ارائه بهترین و دقیق‌ترین نتایج جستجو در پاسخ به سؤالات آن‌ها است، بنابراین ارائه یک پیشنهاد خوب و واضح برای کلمات کلیدی مورد نظر شما کافی نیست. هم تبلیغات شما و هم صفحات فرودی که به آنها اشاره می کنند باید تجربه های کاربری باکیفیتی را ارائه دهند.

  • نمرات کیفیت را درک کنید

گوگل به هر تبلیغ پولی که کاربرانش ایجاد می کنند، امتیاز کیفیتی از 1 تا 10 اختصاص می دهد، و در نهایت این امتیاز است که تعیین می کند که آیا در یک SERP خاص ظاهر می شود یا خیر.

سئو-کاماپرس

چرا SEM مهم است؟

شکی نیست که موتورهای جستجو بخش قابل توجهی از کل ترافیک تولید شده در اینترنت را تشکیل می دهند.برای اینکه به شما ایده بدهید،  در هر ثانیه ۲.۳ میلیون  جستجو در گوگل انجام می شود. بنابراین، تصور پتانسیل این ابزار هنگام صحبت در مورد تجارت آسان است.

چگونه بازاریابی موتورهای جستجو را انجام دهیم؟

برخی از روش ها در استراتژی های بازاریابی موتور جستجو توصیه می شود. در زیر می توانید تعدادی از آنها را بررسی کنید.

  • استفاده از لینک های حمایت شده

لینک های حمایت شده به شما این امکان را می دهند که کمپین هایی را با هزینه بسیار کم اجرا کنید. بنابراین، اگر هنوز بودجه قوی ندارید، با کمپین هایی شروع کنید که شامل یک سرمایه گذاری کوچک است و آزمایش کنید که چه چیزی بهترین نتایج را به همراه دارد.

استفاده از سئو

سئو شامل دو بعد  On-Page  و  Off-Page است. معنی هر کدام را در زیر ببینید.

1.سئو روی صفحه

در اینجا ما در مورد تمام تکنیک هایی صحبت می کنیم که در وب سایت یا صفحه خود اعمال می کنید.تولید محتوای با کیفیت، یک سایت سریع و بهینه برای پلتفرم های مختلف، توضیحات متا پست شما و URL مورد استفاده شما نمونه هایی از این اقدامات هستند.

2.سئوی خارج از صفحه

سئوی خارج از صفحه شامل تمامی تکنیک هایی است که به ارتباط سایت شما با کل محیط اینترنت مربوط می شود. این اقدامات خارج از خود وب سایت انجام می شود. چند نمونه را ببینید:

  • لینک سازی :  ایجاد شبکه ای از لینک های داخلی بین صفحات سایت شما رتبه بندی را بهبود می بخشد زیرا گوگل همه صفحات را به عنوان یک چیز می خواند.
  • پست‌های مهمان:  در این استراتژی، محتوایی را در وبلاگ‌ها و وب‌سایت‌های شرکت‌های دیگر منتشر می‌کنید تا هر دو دامنه را تقویت کنید.
  • کمپین ها و اقدامات مشارکتی: مانند پست های مهمان، هدف تقویت هر دو دامنه است.
  • از مفهوم دم بلند ، یعنی کلمات کلیدی خاص استفاده کنید. عبارات جستجوی بسیار خاص تمایل به حجم کم جستجو و رقابت دارند.
  • هرگز از تکنیک های غیر توصیه شده، به اصطلاح  کلاه سیاه استفاده نکنید .
  • داده های جمع آوری شده توسط Google Analytics را به طور منظم تجزیه و تحلیل کنید
  • استفاده از فراخوان برای اقدام در استراتژی های سئو را فراموش نکنید . یک CTA خوب می تواند تفاوت بین موفقیت و شکست کمپین شما باشد.
  • رقابت را مشاهده کنید و به دنبال کلمات کلیدی در پیوندهای حمایت شده و استراتژی های ارگانیک باشید.
  • همیشه کاربر را در اولویت قرار دهید و سعی کنید مشکلات او را حل کنید.

چگونه یک استراتژی بازاریابی SEM ایجاد کنیم

1. درک کنید که مشتریان شما چگونه جستجو می کنند

مسلم است که بسیاری از اعضای مخاطب هدف شما به دنبال اطلاعاتی در مورد انواع محصولات و خدماتی هستند که می فروشید. اما یک استراتژی SEM برنده عمیق تر از آن است.به عنوان مثال، مصرف کنندگانی که هنوز در ابتدای سفر خریدار خود هستند ، احتمالاً به دنبال اطلاعات اولیه در مورد نقطه درد یا مشکل خاصی هستند که محصول یا خدمات شما برای حل آن طراحی شده است.

2. بودجه خود را تعیین کنید

  • ایجاد صفحات فرود با کیفیت بالا
  • نوشتن هم روی صفحه و هم کپی تبلیغاتی
  • تحقیقات کامل بازار و کلمات کلیدی
  • CPC واقعی (هزینه هر کلیک)
  • مدیریت کمپین های زنده
  • تجزیه و تحلیل داده ها و نتایج

3. سایت خود را کاربر پسند کنید

در نهایت، اگر مردم را به سمت سایتی هدایت نکنید که ارزش بازدید دارد، مهم نیست که بودجه Google Ads شما چقدر قوی است یا قیمت پیشنهادی شما چقدر است. گوگل فقط علاقه مند به فرستادن افراد به وب سایت هایی است که نه تنها مرتبط هستند، بلکه تجربه کاربری فوق العاده ای را ارائه می دهند.

 برای بهترین نتایج، سایت شما باید:

  • سریع، ترجیحاً با زمان بارگذاری صفحه کمتر از دو ثانیه.
  • موبایل پسند و پاسخگو.
  • کاملا بهینه سازی شده برای موتورهای جستجو
  • سازماندهی شده و آسان برای پیمایش.
  • به طور مکرر با محتوای با کیفیت بالا به روز می شود.
  • تمیز، ساده و عاری از هرج و مرج.

4. کلمات کلیدی بسیار مرتبط را انتخاب کنید

تبلیغاتی که بازدهی بالایی در سرمایه اولیه شما دارند، ویژگی های مشترک خاصی دارند. آنها شامل کلمات کلیدی بسیار هدفمند هستند، مبتنی بر داده هستند و دارای کپی غنی از کلمات کلیدی هستند.

5. ایجاد گروه های تبلیغاتی مرتبط

به خاطر داشته باشید که اعضای مختلف مخاطبان فعلی و بالقوه شما به دنبال چیزهای متفاوتی هستند، به خصوص اگر در مراحل مختلفی از سفر خریدار جمعی خود باشند.یک استراتژی خوب SEM به همه این نیازهای مختلف پاسخ می‌دهد و نیاز به انواع تبلیغات مختلف دارد.ویژگی گروه‌های تبلیغاتی Google، سازماندهی تمام تلاش‌های شما را آسان می‌کند.

6. کلمات کلیدی منفی را در استراتژی خود بگنجانید

استراتژی‌های واقعاً هوشمندانه SEM فقط بر کلمات کلیدی اصلی که می‌خواهید با کسب و کار، وب‌سایت و محصولات شما مرتبط باشند، تمرکز نمی‌کنند.همچنین باید در نظر بگیرید که کدام گزینه ها نمی خواهید به برند شما مرتبط شوند.کلمات کلیدی منفی روشی موثر برای اطمینان از اینکه تبلیغات شما به طور تصادفی در پاسخ به جستجوهای نامناسب نشان داده نمی شود، زیرا از نمایش آنها در زمانی که نباید جلوگیری می کنند، هستند.کلمات کلیدی منفی خوب عباراتی هستند که افراد احتمالاً در کنار کلمات کلیدی مورد نظر شما وارد می کنند، اما هدف جستجو را کاملاً تغییر می دهد

7. مراقب عملکرد در طول زمان باشید

ارتباط کلمه کلیدی: آیا وقتی تبلیغ شما در جستجوها ظاهر می شود، مردم روی آن کلیک می کنند؟ اگر نه، ممکن است تبلیغ برای آن اصطلاح مناسب نباشد.

  • نرخ کلیک: چه تعداد از نمایش های تبلیغاتی شما واقعاً کلیک جذب می کند؟
  • کیفیت صفحه فرود: اگر افراد پس از رسیدن به صفحه شما در صفحه شما باقی نمانند یا به تماس برای اقدام شما پاسخ ندهند، ممکن است Google کیفیت صفحه شما را زیر سوال ببرد.

بهترین ابزارهای SEM

ابزارهای خارق‌العاده تقریباً تمام جنبه‌های اجرای یک کمپین بازاریابی کارآمد را در دسترس‌تر می‌کنند، و این موضوع در مورد SEM نیز صدق می‌کند. در اینجا چند ابزار SEM باورنکردنی برای نگاهی دوباره به آنها آورده شده است.

  • SEMRush
  • Google Trends
  • SpyFu

SEMRush طراحی شده است تا حدس و گمان را از همه آن چیزها و موارد دیگر حذف کند.همچنین می‌توانید از SEMRush استفاده کنید تا بفهمید که بزرگترین رقابت جستجوی شما چه کسی است و همچنین جزئیات کمپین‌های آنها را نظارت کنید. این باعث می شود که جلوتر بمانید.از آنجایی که اکثر کمپین های SEM عمدتاً یا به طور کامل بر روی رتبه بندی بهتر در گوگل متمرکز هستند، منطقی است که حداقل یک ابزار گوگل را در استراتژی خود بگنجانید.

Google Trends یک راه عالی برای ماندن در بالای ترندها در هر زمان است.شما می توانید در یک نگاه ببینید که کدام گزینه ها در حال افزایش و کاهش محبوبیت هستند، بنابراین می دانید کدام عبارات کلیدی بهترین سرمایه گذاری های بالقوه هستند.

SpyFu

دانستن اینکه رقبای شما برای موفقیت با SEM چه کاری انجام می دهند، بخش مهمی از موفقیت شماست، و SpyFu واقعاً حدس و گمان را از انجام آن حذف می کند.تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک دامنه را وارد کنید – چه مال شما باشد چه مال شخص دیگری.

سایت: seoword.org

انتهای پیام

مرتبط با : سئو ورد
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز