اینستاگرام به دستور وزیر ارتباطات قطع می‌شود؟

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور، به صراحت اعلام کرده که احتمال قطع دسترسی به اینستاگرام در اختیار این وزارتخانه نیست؛ ضمن اینکه این وزارتخانه به دنبال حمایت از حقوق مردم در فضای مجازی خواهد بود.

به گزارش کاماپرس، زارع‌پور معتقد است که در حال حاضر تمام زندگی مردم به فضای مجازی گره خورده و قطعا باید دولت درصدد فراهم کردن شرایطی برای حمایت از حقوق کاربران در این فضاها باشد. این موضوع تحت هیچ شرایطی به معنای مسدود کردن این برنامه‌ها نیست و هدف قانونی کردن و نظم دادن به این فضا است.

وزیر ارتباطات نگاه این وزارتخانه را به فناوری اطلاعات فرصت محور می‌داند. به اعتقاد وی این نهاد می‌تواند برای حل مشکلات کشور و مسائلی مانند ارتقا کارآمدی، سرعت بخشیدن به امور، هوشمند کردن دولت، حذف امضاهای طلایی و مواردی از این قبیل فضای مجازی را به کار گیرد.

آریاک سفر

زارع پور تصمیم گیری درباره دسترسی یا قطع اینستاگرام را مربوط به نهادهای دیگر دانست. اما به گفته وی دیدگاه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات این است که حداکثر استفاده از فضای مذکور را برای حل مشکلات کشور داشته باشد. ضمن اینکه فضا باید قانونی باشد تا مردم بتوانند حق و حقوق خود را پیگیری کنند. اما تصمیم درباره نوع پلتفرم مورد تایید در اختیار وزارتخانه ارتباطات نیست.

مجلس هم به دنبال قطع اینستاگرام نیست

چند ماه پیش بود که خبر ارائه طرحی به مجلس درباره قطعی اینستاگرام بسیاری از مردم و صاحبان کسب و کار را آشفته کرد. اما با انتشار این خبر محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، اعلام کرد که مسدودسازی پلتفرم‌های پرکاربرد مانند اینستاگرام و واتس آپ برنامه مجلس نیست. محمدباقر قالیباف در همان زمان تاکید کرد که نمایندگان مجلس درصدد هستند تا شرایطی را برای قانونمند کردن این فضاها به منظور اجرای طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی فراهم کنند.

مرتبط با : وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز