ایران پایتخت عمل جراحی بینی جهان شد

ایران پایتخت عمل جراحی بینی در جهان شد
لست سکند

افزایش چشمگیر عمل‌های جراحی زیبایی در ایران، پزشکان را به نگرانی واداشته است. مشتریان که اکثرا زنان هستند، به دلیل تاثیرپذیری از شبکه‌های اجتماعی و گاهی تعریف متفاوت از جذابیت به سمت این عمل‌ها گرایش پیدا کرده‌اند.

به گزارش کاماپرس، بابک نیکومرام، رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران (ispas)، در مصاحبه با فایننشال تایمز بیان کرد: «چهره اصیل ایرانی با عمل‌های جراحی تحریف می‌شود و استانداردهای زیبایی غربی نامتناسب بر ایرانیان تحمیل می‌شود.»

در سال‌های اخیر ایران به یکی از مراکز اصلی عمل جراحی زیبایی در جهان تبدیل شد و به “پایتخت جراحی بینی جهان” شهرت گرفته است. بر اساس گزارش‌ها، افزایش چشمگیری در تعداد عمل‌های زیبایی در ایران مشاهده شده است که بیشتر مراجعین آن زنان هستند.

از سال 2016 تا 2022، ایران از رتبه 18 به 12 در رتبه‌بندی جهانی عمل‌های زیبایی صعود کرده است. در سال 2022، حدود 320 هزار عمل در ایران انجام شده است که بیشترین آن‌ها مربوط به عمل جراحی بینی بوده است.

راز آسمان پایتخت

این رشد سریع صنعت عمل جراحی زیبایی، همراه با تبلیغات بی‌پروا و افزایش تعداد افراد غیرمتخصص در این زمینه، نگرانی‌هایی را برای جراحان پلاستیک حرفه‌ای ایجاد کرده است.

از طرفی ایران به عنوان یکی از مراکز پیشرو برای گردشگری سلامت یا مدیکال توریسم شناخته شده است که با قوانین آزادتر، هزینه‌های پایین عمل و تخصص بالای جراحان، مردم را از کشورهای مختلف نیز جذب می‌کند. آمارها نشان می‌دهد، در سال 2022 حدود 8.5 درصد از مشتریان عمل جراحی زیبایی از خارج از ایران آمده‌اند که شامل حدود 1.2 میلیون نفر از 164 کشور می‌شود.

منبع: the week

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز