ایران خودرو و سایپا مجوز گرانی گرفتند

در شرایطی که کشمکش میان سازمان حمایت و خودروسازان درباره افزایش قیمت خودرو بالاگرفته است، رئیس شورای رقابت از رشد ۱۰ درصدی قیمت محصولات ایران خودرو و افزایش ۲۳ درصدی خودروهای سایپا خبر داد.
به گزارش کاماپرس، طی روزهای گذشته و با رشد افسارگسیخته قیمت خودروهای داخلی، انجمن خودروسازان و همچنین انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو که خواهان افزایش قیمت خودرو همگام با رشد قیمت محصولات اولیه خودرو بودند، نارضایتی خود را از عملکرد خنثی سازمان حمایت در برابر خواسته های به حق خود اعلام کردند، به گفته فعالان خودرو ساز با وجود آنکه این سازمان قول داده بود که قیمت خودروها را اصلاح کند اما تاکنون در این زمینه گام مثبتی برنداشته است.
در این میان و با وجود بی توجهی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان، شورای رقابت تصمیم به افزایش قیمت محصولات سایپا و ایران خودرو گرفت تا جارو جنجال ها در این باره تاحدودی فروکش کند، رضا شیوا که ریاست شورای رقابت را برعهده دارد دراین باره می گوید:فرمول نهایی قیمت گذاری ما به ستاد تنظیم بازار ارائه شده و به طور متوسط تولیدات ایران خودرو ۱۰ درصد و تولیدات سایپا ۲۳ درصد افزایش قیمت خواهند داشت.

تلاش برای رسیدن خودرو به مصرف کننده واقعی

تلاش می شود که خودروهای تولیدی به دست مصرف کننده واقعی برسد؛ آنچه که وظیفه شورای رقابت بود دستورالعمل تنظیم قیمت بود که طی جلسات مورد بحث قرار گرفت.
بنا به اعلام باشگاه خبرنگاران او اظهار می کند: تورم بخشی جدید برای قیمت گذاری ۳ ماه آینده مشخص خواهد شد و در خرداد ماه بررسی جدیدی برای قیمت ها خواهیم داشت.
این مقام مسئول می افزاید: دسترسی به هزینه معاملات دشوار شده بنابراین هزینه معاملات ارزی به درخواست ستاد تنظیم بازار و خودروسازان افزایش یافته و به ۵ درصد رسید، همچنین نرخ بهره وری در این موقعیت هم از ۲.۵ درصد به صفر تقلیل یافت.
شیوا بیان می کند: در بهمن ۹۷ افزایش قیمت ایران خودرو بیشتر از افزایش قیمت سایپا بود پس در این مرحله افزایش قیمت سایپا بیش از افزایش قیمت ایران خودرو خواهد بود.

آریاک سفر

انتهای پیام

مرتبط با : ایران خودروسایپا
نرم افزار حسابداری
آسیاتک
آیرومارت-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آریاک سفر
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز