آنتالیا پرتقاضاترین مقصد برای تعطیلات نوروز

تور لحظه آخری-کاماپرس

براساس اعلام آژانس‌های مسافرتی، سفر خارجی برای بازه زمانی نوروز 1402 به سبب افزایش نرخ ارز کاهشی شده است اما با این حال آنتالیا در نوروز 1402 پرطرفدارترین مقصد در میان ایرانی‌ها است.

به گزارش کاماپرس، با آنکه شرایط مسافرت‌ها به سبب کرونا کاهشی شده بود و دفاتر خدمات مسافرتی انتظار داشتند که در تعطیلات نوروز 1402 این شرایط جبران شود اما به گفته فعالان گردشگری، حجم تقاضا مسافران خارجی کمتر از نوروز 1401 است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

در حال حاضر برخی از مجریان تورهای گردشگری عنوان کرده‌اند که با افزایش نرخ ازر، سفر رفتن آن هم از نوع خارجی برای مردم توجیهی ندارد. اما با این حال با وجود زلزله‌های رخ داده در ترکیه همچنان این مقصد پرطرفدارترین سفر برای نوروز 1402 در میان ایرانیان است.

به گفته یکی از آژانس‌های گردشگری، قیمت یک سفر 11 روزه به آنتالیا در تعطیلات نوروز در کمترین حالت 50 میلیون تومان هزینه دارد.

راز آسمان پایتخت

این آژانس اشاره کرده که فروش تور و سفر خارجی در آژانس‌ها وضعیت خوبی ندارد و به سبب قیمت‌ها بسیاری افراد دیگر وسع مسافرت خارجی ندارند. به عنوان مثال قیمت تور 4 روزه ارمنستان 14 میلیون تومان قیمت دارد و تور زمینی ترابزون با قیمت 10 میلیون تومان عرضه می‌شود. یک تور 14 روزه تایلند با اقامت در هتل 3 ستاره نیز در حال حاضر 80 میلیون تومان هزینه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

بررسی سفرهای داخلی نشان می‌دهد که این نوع مقاصد نیز متقاضیان زیادی نداشته است و آژانس‌های گردشگری امیدوار به رزرو لحظه 90 مسافران هستند. بررسی قیمت تورها نشان می‌دهد که برای اقامت 4 روزه در هتل 5 ستاره در جزیره کیش در ارزان‌ترین حالت باید شش میلیون تومان هزینه شود. هزینه اقامت در اتاق دو تخته همین هتل نیز 23 میلیون تومان خواهد بود. تور چهار روزه به چابهار نیازمند بیش از 12 میلیون و 500 هزارتومان بودجه است و قیمت تور هوایی مشهد در نوروز نیز حدود چهارمیلیون تومان به بالا خواهد بود.

براساس گزارش منتشر شده درایسنا، بازار سفرهای نوروزی در حال حاضر ملتهب است و برنامه‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگی و صنایع دستی نیز در راستای ارزان سازی به نتیجه نرسیده است. به گفته متولیان گردشگری و سفر طرح‌هایی همچون وام و کارت سفر قرار نبوده در تطعیلات نوروز که اوج کار گردشگری است اجرا شود.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز