اگر دلار سقوط کند چه ارزی برای سرمایه‌گذاری بهتر است؟

تحلیل‌گران یکی از 5 بانک  بزرگ ایالات متحده با پیش‌بینی وضعیت بحرانی برای دلارآمریکا در صورت پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری و به اکثریت رسیدن دموکرات ها در کنگره، ارزهای مناسب تر برای سرمایه گذاری به جای دلار را معرفی کردند.

به گزارش کاماپرس، برخلاف بخت و اقبال درخشان‌دلار در ایران، وضعیت پول آمریکا در برابر سایر ارزهای معتبر بین المللی چندان مطلوب نیست و بر اساس پیش بینی های کارشناسان اقتصادی، روند تضعیف ارز آمریکایی در صورت راهیابی بایدن به کاخ سفید و در دست گرفتن گنگره آمریکا توسط دموکرات ها وخیم‌تر نیز خواهد شد.

تحلیل گران بانک گلدمن ساکس که از معتبرترین بانک های آمریکا و یکی از 5 بانک بزرگ این کشور به شمار می رود با استفاده از مدل های سنجش موجود پیش بینی کرده‌اند که اگر نامزدهای دموکرات ها هم در کنگره و هم در کاخ سفید به قدرت دست یابند، تحولات فراوانی در سیاست خارجی و تجارت با اروپا و چین ایجاد خواهد شد که این تغییرات در مجموع به تضعیف‌دلار می‌انجامد و می‌تواند باعث عقب گرد شاخص‌دلار ( شاخصی که نرخ برابری دلار مقابل ارزهای مهم جهانی را می سنجد) به سطوح ثبت شده در سال ۲۰۱۸ شود.

دلار آمریکا را با یورو ، دلار کانادا و دلار استرالیا جایگزین کنید

کارشناسان و تحلیل گران این بانک به سرمایه گذاران پیشنهاد کرده اند در کوتاه مدت به جای خرید دلار، ارزهای نوظهوری نظیر روپیه هند، پزو مکزیک و راند آفریقای جنوبی خریداری کنند.

آریاک سفر

در بین ارزهای معتبر بین المللی نیز کارشناسان این بانک توصیه به خرید یورو، دلار‌کانادا و دلار استرالیا کرده‌اند.

تحلیل گران بانک گلدمن ساکس هم چنین به معامله گران ارزی توصیه کرده اند که یوان چین را در کانون توجه و رصد خود قرار دهند تا در صورت بهبود شرایط بازار بدهی این کشور، این ارز چینی را نیز خریداری کنند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار ارز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز