اگر ایران‌خودرو تعطیل شود، چه می‌شود؟

یک عضو اتاق بازرگانی ایران با محاسبه‌ای، نشان داد اگر بزرگترین کارخانه خودروسازی کشور تعطیل شود، میزان ضرر آن، کمتر از اکنون خواهد بود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، عباس وطن‌پرور معتقد است اگر ایران خودرو تعطیل شود، میزان زیان آن احتمالا کمتر از زیان فعلی آن باشد.

این عضو اتاق بازرگانی ایران در توییتی نوشته است: « ایران خودرو پارسال بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان ضرر کرده. تعداد کارکنان این شرکت حدود ۵۰ هزار نفر است. اگر دولت ایران خودرو را تعطیل و به ۵۰ هزار کارمند بیکارِ شده به علاوه ۵۰ هزار نفر دیگر که غیرمستقیم بیکار می‌شوند، ماهی۱۰ میلیون تومان حقوق بدهد ضرر سالانه دولت ۳ هزار میلیارد تومان کمتر از الان خواهد بود»

آریاک سفر

اخبار مرتبط را دنبال کنید:

این در حالی است که چندی پیش مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، طی نامه‌ای به وزیر صمت سیاست قیمت‌گذاری صنعت خودرو را مورد اشاره قرار داده و این سیاست را زمینه‌ساز ضرر و زیان سهامداران و ادامه این رویه را عامل تعطیلی این صنعت در کشور خوانده بود.

در نامه وی آمده بود: «الزام ستاد تنظیم بازار و شورای رقابت به شرکت‌های خودروساز به‌منظور تنظیم بازار خودرو، در مقاطعی سبب پیش فروش خودرو با قیمت‌های قطعی و غیرمنطقی شد و این امر در کنار تأخیر در اعطای مجوز افزایش نرخ محصولات، سبب زیان شرکت‌های خودروساز شده است.»

عشقی همچنین نوشته بود: «مطابق صورت‌های مالی حسابرسی شده شرکت‌های ایران خودرو و سایپا در سال ۹۹ زیان خالص این شرکت‌ها به ترتیب ۱۵۵ هزار و ۵۰ میلیارد و ۵۷ هزار و ۶۶۵ میلیارد ریال برآورد شده و همچنین زیان انباشته شرکت‌های مذکور به ترتیب بالغ بر ۲۹۹ هزار و ۳۸۶ میلیارد و ۱۵۰ هزار و ۶۹ میلیارد ریال است.»

مرتبط با : ایران خودرو
نرم افزار حسابداری
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
ایمالز
آسیاتک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “اگر ایران‌خودرو تعطیل شود، چه می‌شود؟

  1. محبوبه گفته:

    ای کاش ایران خودرو تعطیل بشه چون واقعا قیمت هاش با کیفیت تولیداتش اصلا همخوانی نداره ونه تولیداتش به روز هست 🤔🤔😐

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز