اگر از پرواز جا ماندیم چه کار کنیم؟

همیشه گفته شده پیشگیری بهتر از درمان است اما برخی اوقات به سبب مشکلات احتمالی همچون ترافیک رسیدن به فرودگاه به قدری طولانی می‎شود که ممکن است تا رسیدن مسافران، هواپیما فرودگاه را به سمت مقصد ترک کند و مسافران از پرواز جا بمانند.

اما برای پروازهای از دست رفته در برخی اوقات راهکارهایی وجود دارد که دانستن آن‌ها خالی از لطف نخواهد بود. کاماپرس در ادامه آن‌ها را بررسی خواهد کرد؛

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

برخی اوقات مسافر به فرودگاه که می‌رسد گیت پرواز موردنظر بسته شده در این موارد می‌توان از ایرلاین‌ها کمک گرفت تا پس از بررسی موقعیت و عدم پرواز هواپیما مسافران بتوانند وارد هواپیما شوند. البته اگر پرواز صورت گرفته باشد، در این حال فرد باید به فکر رزرو پرواز بعدی باشد. مسافران باید بدانند که پرخاش با مسئولین ایرلاین‌ها شرایط را درست نخواهد کرد و حتی ممکن است این رفتارها عدم همکاری ایرلاین با مسافر را به همراه داشته باشد.

گفتنی است که مسافران همچنین می‌توانند از قانون 2 ساعت کمک بگیرند. قانون 2 ساعت قانونی نانوشته میان ایرلاین‌ها است و در صورتی که مسافر با دلایل موجهی از پرواز جامانده باشد می‌تواند در پرواز بعدی یک صندلی به خود اختصاص دهد. با وجود این قانون نانوشته، بهتر است مسافران حتی با علم جاماندن از پرواز به فرودگاه مراجعه کنند تا در صورت امکان، پروازشان انجام شود.

آریاک سفر

گفتنی است که اگر مسافر پرواز داخلی بلیط چارتری خریداری کرده باشد و از پرواز جا بماند، خسارتی به فرد تعلق نخواهد گرفت و بلیطش سوخت می‎شود. اما اگر پرواز سیستمی باشد براساس قوانین ایرلاین، هزینه کنسلی از قیمت بلیط کسر خواهد شد و مابقی قیمت بلیط به حساب مسافر برگشت زده می‎شود. گفتنی است که در پروازهای داخلی، پشتیبان به مسافر پرواز جایگزین پیشنهاد نخواهد کرد و فرد خودش باید پروازی را جایگزین کند.

بیشتر بخوانید:

در پروازهای خارجی نیز بلیط‌های چارتری سوخت می‌روند اما اگر بلیط به صورت سیستمی تهیه شده باشد می‌توان با تماس به آژانس در شرایطی که ایرلاین موردنظر قوانینی برای تغییر تاریخ داشته باشد، بلیط مسافر را به تاریخ موردنظر تغییر داد. البته ناگفته نماند که براساس قوانین و مقررات کنسلی ایرلاین‌ها، جریمه از قیمت بلیط کم خواهد شد و مشتری باید مابقی را بپردازد.

در برخی اوقات تا مبلغ قابل ملاحظه‌ای همچون 50 درصد قیمت بلیط مسترد خواهد شد تا مسافر بلیط را راحت‌تر خریداری کند که این موضوع به ایرلاین‌ها بستگی دارد.

از دیگر مشکلات این است که برخی اوقات مسافران به گیت نمی‌رسند اما چمدان بارگیری شده که در این شرایط فقط باید مسئول ایرلاین را مطلع کرد تا با ردیابی، بار مسافر را به وی بازگرداند.

البته در همه حال توصیه شده برای رسیدن به پرواز موردنظر بهتر است چند ساعت قبل از پرواز، مسافران داخل فرودگاه باشند زیرا چند ساعت معطلی در فرودگاه بهتر از جاماندن از هواپیما خواهد بود.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز