اپلای تحصیلی با شرایط ویژه در ایتالیا و فرانسه

اپلای با شرایط ویژه
لست سکند

تحصیل در کشورهای اروپایی مانند ایتالیا و فرانسه هدف بسیاری از دانشجویانی است که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور دارند، اما متاسفانه تمکن مالی پایین باعث می­‌شود که بسیاری از دانشجویان اقدامی برای اپلای یا ارائه درخواست برای پذیرش تحصیلی نکنند؛ بدین جهت برخی از دانشگاه‌های کشورهای اروپایی مانند ایتالیا، فرانسه و آلمان امکان اپلای با هزینه تحصیل رایگان یا بسیار پایین را برای دانشجویان با شرایط ویژه فراهم کرده‌اند. البته تحصیل در این دانشگاه‌ها به پیش‌نیازهایی نیاز دارد که باید آن‌ها را رعایت کرد.

به گزارش کاماپرس، در حال حاضر دو کشور ایتالیا و فرانسه از بهترین کشورها برای تحصیل رایگان هستند؛ چرا که برای جذب دانشجویان بین‌المللی با تمکن مالی پایین، شهریه دانشگاه‌های خود را به میزان قابل توجهی کاهش داده‌اند.

این گزارش به بررسی و نحوه اپلای با شرایط ویژه در دانشگاه­‌های ایتالیا و فرانسه پرداخته است.

بیشتر بخوانید: اپلای با شرایط ویژه

اپلای با شرایط ویژه

راز آسمان پایتخت

اپلای با شرایط ویژه در ایتالیا

در بسیاری از دانشگاه‌های دولتی ایتالیا، تحصیل رایگان یا تحصیل با پرداخت هزینه بسیار کم برای دانشجویان بین‌المللی فراهم شده است. دانشجویان در این دانشگاه‌ها می‌توانند در رشته‌های مختلف علوم انسانی، علوم پایه، مدیریت، حقوق و نظایر آن تحصیل کنند. افراد با تمکن مالی پایین نیز با دریافت بورسیه می‌توانند برای اپلای با شرایط ویژه حتی در سطح تحصیلات عالی اقدام کنند.

دانشگاه‌های برتر ایتالیا

در ایتالیا دانشگاه‌هایی که امکان تحصیلات رایگان یا تحصیل با هزینه بسیار کم ارائه می­کنند، اغلب از دانشگاه‌های برتر این کشور هستند. حتی در صورتی که امکان اپلای با شرایط ویژه داشته باشید، می‌توانید پس از ورود به دانشگاه برای پوشش هزینه‌های اندک تحصیل خود نیز درخواست بورسیه دهید. بورسیه‌هایی که کشور ایتالیا برای مقاطع کارشناسی، ارشد و دکتری در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد، از طرف دولت یا سازمان‌های خصوصی است.

اعطای بورسیه‌های دولتی به دانشجویان بر اساس میزان شایستگی‌ آنان است. همچنین مدت زمان بورسیه از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت است. در عین حال بورسیه‌هایی که از جانب سازمان‌های خصوصی به دانشجویان تعلق می‌گیرد هم می‌تواند برای اپلای با شرایط ویژه مناسب باشند. این بورسیه‌ها معمولا برای برنامه‌های خاص بوده و از سازمانی به سازمانی دیگر متفاوت است.

نحوه دریافت بورسیه از ایتالیا

در بسیاری از دانشگاه‌های ایتالیا می­‌توان از امکان معافیت از شهریه یا دریافت کمک هزینه‌های تحصیلی بهره­مند شد. بهترین راه برای تحصیل در ایتالیا با هزینه کم یا به صورت رایگان، استفاده از بورسیه است و برای دریافت این بورسیه‌ها راهکارهای زیادی مانند پیدا کردن دانشگاه‌های ارائه‌دهنده بورسیه یا درخواست کمک مالی از دانشگاه مورد نظر وجود دارد.

برای اپلای با شرایط ویژه ابتدا بهتر است دانشگاه‌هایی که در ایتالیا بورسیه می‌دهند را پیدا کرد و برای این کار باید دانشگاه‌ها را دسته بندی و سپس هر کدام را بررسی کرد که کدام یک شرایط بورسیه مناسب‌تری دارند. اگر تمکن مالی پایینی دارید، می‌توانید به دانشگاه مورد نظر درخواست وام یا کمک هزینه مالی ارائه دهید. دانشگاه‌های دولتی و برخی کالج‌های خصوصی شهریه پایینی دارند، اما برای راحتی دانشجویان و تسهیل در تحصیلات‌شان، امکان درخواست وام را فراهم کرده‌اند.

اپلای با شرایط ویژه در فرانسه

برای اپلای با شرایط ویژه، کشور فرانسه نیز یکی دیگر از مقاصد مناسب برای مهاجرت است. شهریه دانشگاه‌ها و کالج‌های دولتی فرانسه برای دانشجویان بین‌المللی نسبت به دیگر دانشگاه‌های دنیا به مقدار قابل توجهی کم‌تر است. پس از دریافت ویزای تحصیلی فرانسه با رعایت برخی شرایط حتی امکان تحصیل رایگان در این کشور نیز وجود دارد.

درخواست بورسیه خارج از کشور برای فرانسه

فرانسه برای جذب دانشجویان بین‌المللی، بورسیه‌های متنوعی ارائه می‌دهد تا دانشجویان خارجی را به کشور خود جذب کند. برای افرادی با تمکن مالی پایین، امکان بورسیه با شرایط ویژه در فرانسه وجود دارد که یکی از این شرایط ویژه، درخواست بورسیه خارج از کشور است. علاوه بر آن بورسیه تحصیلی والتر جنسن نیز یکی از بورسیه‌‌هایی است که خارج از فرانسه برای جذب دانشجویان ارائه می‌شود.

دانشگاه‌های بدون شهریه فرانسه

بسیاری از دانشگاه‌های دولتی فرانسه از دانشجویان بین‌المللی هزینه دریافت نمی­کنند و تنها هزینه‌ای که باید پرداخت شود، بابت انجام کارهای اداری است. برای تحصیل در این دانشگاه‌ها ابتدا باید ویزای تحصیلی فرانسه را دیرفان و سپس برای ثبت نام در دانشگاه اقدام کرد.

تحصیل در رشته‌های تحت حمایت در فرانسه

برخی از برنامه‌های تحصیلی در رشته‌های خاص دانشگاه‌های فرانسه تحت حمایت دولت این کشور است. در صورتی که موفق به دریافت ویزای تحصیلی فرانسه، ثبت نام در رشته خاص و دانشگاه مورد نظر شوید، هزینه تحصیل شما به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد. از جمله رشته‌های خاص مورد حمایت دولت فرانسه برای بورسیه تحصیلی می‌توان به بورسیه پزشکی، دندان‌پزشکی، مدیریت اجرایی (MBA)، هنر فرانسه، طراحی لباس در فرانسه، زبان فرانسه، اقتصاد و مدیریت، انواع مهندسی، حقوق، رشته‌های علوم انسانی و اجتماعی اشاره کرد.

اخذ ویزا برای اپلای با شرایط خاص با “سیم آخر”

موسسه مهاجرتی سیم آخر دارای 19 سال سابقه آموزشی و 5000 اقدام موفق برای اخذ ویزای تحصیلی است؛ بدین جهت با خیال راحت می‌توان مسیر مهاجرت تحصیلی خود را به این مجموعه سپرد. در کلاس‌های فشرده آکادمی سیم آخر می‌توان سطح زبان خود را بالا برد و برای آزمون‌های IMAT، GRE  و GMAT آماده شد.

علاقه‌­مندان برای دریافت مشاوره رایگان درباره نحوه اپلای با شرایط ویژه و درخواست بورسیه تحصیلی می‌­توانند با کارشناسان این مجموعه با شماره تلفن 41405-021 تماس گرفته یا به نشانی اینترنتی https://simeakhar.org مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : سیم آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز