اولین جنگنده نسل پنجم دو سرنشینه جهان رونمایی شد + فیلم

چین یک گام دیگر در توسعه فناوری های مرتبط با جنگنده های نسل پنجمی برداشت و نخستین جنگنده راهبردی نسل پنجمی جهان که دارای کابین دو سرنشینه است توسط نیروی هوایی چین رونمایی شد.

به گزارش کاماپرس و به نقل از راسیسکایا گازتا، وزارت دفاع چین گزارش داد ، نسخه دو سرنشین از جنگنده‌های نسل پنجم J-20 در این کشور ساخته شده است. تلویزیون ملی چین همچنین فیلم هایی از نسخه جدید این جنگنده در حین پرواز را منتشر کرده است.

 

جنگنده J-20 دوسرنشینه اولین هواپیما از این نوع در جهان است. هر سه همرده این هواپیمای جنگی نسل پنجمی یعنی F-22 و F-35 آمریکایی و Su-57 روسی دارای کابین خلبان‌های تک سرنشین هستند.

معمولا جنگنده‌های دو سرنشینه یا وسایل آموزش نظامی هستند که برای آموزش خلبانان جوان طراحی شده اند ، یا هواپیماهای فرماندهی (برای مثال Su-30SM) ، که نه تنها قادر به شرکت در عملیات های نظامی ، بلکه همچنین برای یافتن هدف برای دیگر جنگنده ها مورد استفاده قرار می گیرند.

آریاک سفر

مسکوت گذاشتن علت تولید جنگنده‌نسل پنجمی دو سرنشینه توسط چین

به اعتقاد مقامات نظامی آموزش های رزمی و پروازی با جنگنده‌های مدرن به صورت دو نفری نسبت به آموزش توسط شبیه سازها و جنگنده‌های تک سرنشین روشی ارزان تر و امن تر به حساب می آیند. اما اینکه چرا چین نسخه ای از جنگنده J-20 خود را به صورت دو سرنشینه طراحی و تولید کرده است فقط می توان گمانه زنی کرد.

پکن به طور سنتی در مورد تحولات پیرامون طراحی و ساخت ادوات نظامی خود اظهار نظری نمی کند و تاکنون نیز به طور رسمی در خصوص این مورد اظهار نظری نکرده است.

لازم به ذکر است جنگنده‌نسل پنجم چینی Chengdu J-20 برای اولین بار در سال 2011 به پرواز درآمد. این جنگنده شباهت های بسیاری به نمونه های آمریکایی و روسی دارد. در سال 2017 ، این هواپیما به بهره برداری رسید و اولین سری از 28 جنگنده به طور جدی در نیروی هوایی چین مورد استفاده قرار می گیرد.

فیلم در حال آپلود شدن است …

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
همراه مکانیک-کاماپرس
ایمالز
آسیاتک
آریاک سفر
کاراپلاس-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “اولین جنگنده نسل پنجم دو سرنشینه جهان رونمایی شد + فیلم

  1. فدایی وطن گفته:

    برای ایران ساخته ایران و کارشناسان صنعت هوایی علاقه زیادی به دو کابینه بودن جنگنده دارند موشک چینی وارد میشه نام ایرانی میزارن میشه تولید ملی قاهر ۳۱۳ و جنگنده چین رو نگاه کنید تابلو تر از این هم داریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز