انواع چرم مصنوعی

لست سکند

در صنعت پوشاک، چرم همیشه یک ماده بادوام و زیبا بوده که‌ می‌توان از آن برای تولید پوشاک و اکسسوری استفاده کرد. اما به دلیل مشکلات زیست محیطی و اخلاقی، بسیاری از افراد فعال در صنعت مد و پوشاک ترجیح‌ می‌دهند از جایگزینی استفاده کنند که متکی بر حیوانات نباشد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار پوشاک، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، چرم‌های مصنوعی را‌ می‌توان بهترین جایگزین چرم طبیعی دانست که در سال‌های اخیر محبوبیت بیشتری هم پیدا کردند. هرچند بازار این نوع چرم‌ها‌ نمی‌تواند به بزرگی بازار چرم طبیعی باشد؛ اما این جایگزین‌ها برای تولید پوشاک و اکسسوری‌های مختلف، بهترین انتخاب هستند؛ خصوصا برای افرادی که دغدغه‌های محیط زیست و طبیعت دارند!

1. چرم وینیل (Naugahyde)

چرم Naugahyde یک نوع چرم مصنوعی بود که در سال 1914 ساخته شد و بعدها روی آن را با وینیل پوشاندند. محبوبیت این چرم هیچ گاه به پای چرم طبیعی نرسید؛ اما همچنان یک انتخاب جایگزین محبوب است، زیرا از نظر ظاهری شباهت زیادی به چرم طبیعی دارد.

راز آسمان پایتخت

از این نوع چرم علاوه بر پوشاک، در صنعت مبلمان و تولید اسباب بازی‌های مختلف هم استفاده‌ می‌شود. با خرید چرم وینیل‌ می‌توان گفت که خیالتان 100 درصد از نبود پوست حیوانی در این چرم راحت است؛ چرا که این نوع چرم مصنوعی از ترکیب مخلوطی از پارچه‌ها تولید‌ می‌شود.

2. چرم پلی اورتان (Pleather)

چرم Pleather ماده‌ای مستقیما بر پایه چرم محسوب‌ می‌شود، اما با مواد اولیه مصنوعی تولید شده است. چرم مصنوعی Pleather وزن سبک‌تری نسبت به چرم طبیعی دارد؛ به همین دلیل برای استفاده در صنعت پوشاک و طراحی البسه، یک انتخاب عالی است. از طرف دیگر این نوع چرم مصنوعی در مقایسه با چرم‌های باکیفیت و سطح بالای طبیعی، ارزان‌تر است. چرم Pleather موجود در بازار را معمولا در دو نوع پلی اورتان و PVC (پلی وینیل کلراید)‌ می‌توان یافت.

چرم پلی اورتان ممکن است بعد از خشک شدن، لکه‌هایی را روی خودش به جای بگذارد. به همین دلیل شاید بهترین انتخاب نباشد؛ اما انتخاب ارزان‌تری است. از طرف دیگر باید به این نکته هم اشاره کنیم که تمیز نگه داشتن چرم مصنوعی پلی اورتان آسان‌تر بوده و این نوع چرم بیشتر از سایر انواع چرم مصنوعی، رنگ خود را در طول زمان حفظ‌ می‌کند.

البته اگر از افرادی هستید که دغدغه محیط زیست را دارند باید این واقعیت را بدانید که چرم پلی اورتان بر پایه پلاستیک است و با رها کردن آن در طبیعت، میکرو پلاستیک‌ها را در محیط آزاد‌ می‌کنید.

3.   انواع محصولات چرمی گیاهی

از دیگر انواع چرم مصنوعی محبوب باید به چرم گیاهی اشاره کنیم که برای افراد علاقمند به محیط زیست و طبیعت طراحی شده است. برای تولید این نوع پارچه‌های چرمی از هیچ حیوانی سوء استفاده‌ نمی‌شود و‌ می‌توان آنها را 100 درصد بدون کشتار و خونریزی دانست!

شاید در تولید چرم گیاهی نتوان رد پای هیچ حیوانی را دید، اما این موضوع به این معنا نیست که مواد اولیه چرم گیاهی سازگار با طبیعت هستند. این چرم‌ها، برخلاف نام‌شان که انگار از در دوستی با طبیعت به بازار آمده‌اند، از مواد پلاستیکی و سایر ترکیبات شیمیایی تولید‌ می‌شوند تا بتوانند در ظاهر، احساس واقعی چرم را القا کنند. در حالی که بسیاری از مواد اولیه استفاده شده در این نوع چرم‌ها برای محیط زیست مضر هستند.

اگر از افرادی هستید که آسیب نرساندن به طبیعت برای شما اولویت دارد، برای خرید چرم‌های گیاهی،‌ می‌توانید روند تولید آنها از برندهای مختلف را بررسی کنید تا مطمئن شوید مواد به کار رفته در آنها آثار سوئی در دراز مدت روی بدن انسان و محیط زیست‌ نمی‌گذارد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز