انواع مصالح نوین ساختمان در ایران

لست سکند

علم مواد مدرن در سال‌های اخیر با تولید مصالح نوین ساختمان در حال ایجاد تغییرات مثبت در روش‌های ساخت و ساز است. مصالح نوین ساختمان نسبت به مصالح سنتی سبک‌تر، بادوام‌تر و سازگارتر با محیط زیست بوده و کاربرد آن در ایران نیز روز به روز گسترده‌تر می‌شود.کاماپرس در ادامه این گزارش به معرفی چند نمونه از انواع مصالح نوین ساختمان پرداخته است.

کاربرد ملات خودتراز

ملات‌های خودتراز ، گروه خاصی از ملات‌ها است که در ترکیب خود دارای مجموعه‌ای از مواد افزودنی بوده و از آن به عنوان پوششی برای ایجاد سطوح صاف استفاده می‌شود. با حذف سیمان پرتلند سنتی، ملات خودتراز به گزینه‌ای زیست محیطی در مصالح نوین ساختمان تبدیل شده است. این ملات‌ها هم در داخل بنا و هم در فضای باز و حتی در طبقات با تردد زیاد، قابل استفاده است.

مصالح نوین-کاماپرس

 

مایع ترمیم کننده بتن و مزایای آن

مایع ترمیم کننده بتن، نوعی روش تعمیر است که جهت ترمیم ترک‌های کوچک تا متوسط ​​و آسیب‌های سطحی در سازه‌های بتنی مانند پیاده‌روها، راهروها و پاسیوها استفاده می‌شود. همچنین می‌توان از آن برای ترمیم آسیب‌های سطحی ناشی از چرخه‌های انجماد و ذوب، رسوب‌گذاری نمک و سایر عوامل محیطی استفاده کرد. مایع ترمیم کننده بتن به راحتی قابل اجرا است و به ابزار یا تجهیزات خاصی نیاز ندارد. این مایع معمولاً به سرعت بهبود می‌یابد؛ به این معنی که ناحیه تعمیر شده بلافاصله قابل استفاده می­شود. ترمیم بتن اغلب راه حل مقرون به صرفه‌تری نسبت به سایر روش‌های تعمیر به­ ویژه برای ترک‌های کوچک‌تر و آسیب‌های سطحی است. به طور کلی، مایع ترمیم بتن به گونه‌ای طراحی شده است که بادوام و ماندگار باشد و از آسیب بیشتر به سطح بتن جلوگیری کند.

راز آسمان پایتخت

محلول نانو آبگریز سطوح و نمای ساختمان

تولیدکنندگان مصالح نوین ساختمانی در ایران با تولید پوشش‌های نانو آبگریز و اعمال آن روی سطوح و نمای ساختمان، از تخریب و تغییر ظاهر آن جلوگیری می‌کنند. محصولات نانو آبگریز در این دسته را می‌توان روی سطوح مختلفی مانند کاشی، سرامیک، نماهای آجری ، بتنی و سنگی استفاده کرد. پوشش‌های نانو که روی سطوح ساختمان اعمال می‌شود، خواص آبگریزی و غبارگریزی را افزایش داده و موجب خود تمیز شوندگی آن‌ها می‌شود.

مصالح نوین-کاماپرس

بتن پلیمری، از مهترین مصالح نوین ساختمان

بتن پلیمری، یک ماده کامپوزیتی است که در آن ، از پلیمرها جهت بهبود خواص بتن استفاده می‌شود. بتن پلیمری به منظور افزایش مقاومت در برابر خوردگی، یخ زدگی و سایر آسیب‌های مشابه، کاربردهای فراوانی در صنعت ساخت و ساز دارد که می توان به کف سازی با ضخامت کم(حدود 2 سانتی متر) اشاره کرد.

تولید انواع مصالح نوین ساختمان در “آلندر”

شرکت سخت بتن بهین اترک با نام تجاری آلندر، به عنوان پیشرو در تولید و بومی­ سازی انواع مصالح نوین ساختمان در این صنعت فعالیت می‌کند. خط تولید مصالح نوین ساختمانی این شرکت با وجود مهندسین و متخصصان مجرب شامل تولید انواع مصالح نظیر پودرهای سخت کننده کف‌سازی، بتن پلیمری، محلول نانو آبگریز سطوح و بسیاری از موارد دیگر می‌شود. کاربران می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به وبسایت /https://alender.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : آلندر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز