انفجار زیردریایی تایتان چگونه اتفاق افتاد؟

تورهای مسافرتی لحظه آخر

روز پنجشنبه ۲۲ ژوئن، جستجوی ناامیدانه برای یافتن زیردریایی گمشده تایتان با بدترین نتیجه ممکن، یعنی انفجار و مرگ هر پنج سرنشین آن به پایان رسید.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

به گزارش کاماپرس، این زیردریایی برای بازدید از لاشه کشتی تایتانیک به اعماق اقیانوس فرستاده شد، اما در اثر ترک کوچکی که در بدنه آن ایجاد شده بود دیگر هیچوقت به خشکی بازنگشت.

بیشتر بخوانید:

انفجار یک زیردریایی در زیر آب شباهتی به انفجار یک ماشین در خشکی ندارد. چرا که اقیانوس با ایجاد فشار در خارج از بدنه باعث فروریختن دیواره‌ها به سمت داخل می‌شود.

راز آسمان پایتخت

در این مورد، فشار زیاد آب در عمق ۳ هزار و ۸۰۰ متری معادل ۴۰۰ اتمسفر بود که تقریبا ۳۸۰ برابر بیشتر از سطح است. بنابراین یک شکاف کوچک باعث شد تایتان در عرض ۲۰ میلی ثانیه به طور کامل در خود مچاله و پودر شود.

در این شرایط همه چیز آنقدر سریع اتفاق می‌افتد که حتی حواس انسان از درک اتفاق عاجز می‌ماند. بنابراین می‌توان گفت سرنشینان بدون این که متوجه مشکل شوند در کسری از ثانیه کشته‌ شده‌اند.

دکتر موله، مدیر سابق پزشکی زیردریایی و بهداشت پرتو دریایی ایالات متحده در این باره اظهار داشت:«مثل این است که یک میلی ثانیه زنده و در میلی ثانیه دیگر مرده باشید.»

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز