انتقال برق به کشورها به صورت وایرلس

لست سکند

آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی که به اختصار دارپا خوانده می‌شود، به دنبال آن است که با استفاده از فناوری لیزر امکان انتقال برق به سراسر کره زمین را فراهم کند. چنانچه این فناوری گسترش پیدا کند، مشکل تأمین انرژی و سوختانا نیروها در حین جنگ برطرف می‌شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس در این فناوری دستگاه‌های لیزر که برد و انرژی زیادی دارند در ارتفاع بسیار بالا حرکت می‌کنند. این لیزرها رله‌های قدرتمندی دارند که انرژی لیزر را هدایت و ارسال می‌کنند. انرژی لیزر بدون دستکاری به دست کاربر نهایی رسیده و تبدیل به انرژی الکتریسیته می‌شود. به این ترتیب بدون نیاز به سیم برق به نقاط مختلف منتقل می‌شود.

بیشتر بخوانید:

با به کار گیری رله‌ها در پهپادها یا ماهواره‌ها استفاده از این فناوری امکان‌پذیر می‌شود. پهپادها و ماهواره‌ها انرژی لیزری را به یکدیگر ارسال کرده و سپس به دست پایگاه‌های نظامی می‌رسانند. پل کلهون ادعا کرده است که این فناوری شبکه‌ای مقیاس‌پذیر به وجود می‌آورد که می‌تواند سراسر زمین را پوشش دهد.

راز آسمان پایتخت

به نقل از خبر آنلاین پروژه‌ای که دارپا پی گرفته است، پس از اتمام بخش نظری به دولت آمریکا سپرده می‌شود تا وارد مرحله عملیاتی و اجرایی شود. به جز مصارف نظامی این فناوری می‌تواند تأمین انرژی برق مکان‌های دورافتاده را آسان کند. اگر از منابع تجدیدپذیر برای تأمین انرژی این فناوری استفاده شود، جذابیت و کارایی آن چندین برابر می‌شود.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز