انتخاب سرم آبرسان بر اساس نوع پوست

سرم آبرسان

سرم آبرسان، یکی از محصولات مراقبتی پوست است که در سال‌های اخیر بسیار محبوب شده‌ و لازم است در روتین مراقبت های پوستی همه افراد با هر نوع پوستی قرار گیرد. آبرسان‌ نحوه عملکرد متفاوتی نسبت به مرطوب‌کننده‌های معمولی دارد. سرم آبرسان دارای مواد جاذب رطوبت مانند هیالورونیک‌ اسید بوده و میزان محتوای آب سلول‌های پوست را افزایش می‌دهد، اما مرطوب‌کننده با جلوگیری از خروج آب اپیدرم، نقش پیشگیری‌کننده را ایفا می‌کند.

کاماپرس در این گزارش به بررسی مزایای استفاده از سرم آبرسان، چگونگی انتخاب سرم آبرسان بر اساس نوع پوست و نحوه درست مصرف آن ‌پرداخته است.

مزایای استفاده از سرم آبرسان

عوامل بسیاری مانند تابش نور خورشید در طول روز بر پوست اثر گذاشته و باعث خشکی و کم آبی آن می‌شود. شست­وشوی پوست رطوبت مورد نیاز آن را کاهش می‌دهد. اهمیت استفاده منظم از سرم آبرسان نیز مرطوب شدن پوست و جلوگیری از هرگونه علائم پیری مانند چین و چروک است. علاوه بر این، فرمولاسیون سرم‌های آبرسان حاوی ترکیباتی است که از پوست در برابر عوامل مضر بیرونی مانند گرد و غبار، آلودگی، ناخالصی‌ها، اشعه مضر UV و رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. سرم‌های آبرسان حاوی غلظت بیشتری از مواد فعال بوده و تأثیر آن‌ها سریع‌تر از کرم‌ها و لوسیون‌های معمولی است. همچنین بیشتر سرم‌های آبرسان بر پایه آب بوده و دارای بافتی بسیار سبک و رقیق هستند؛ به راحتی با سایر محصولات پوستی ترکیب شده و به سرعت جذب پوست می‌شوند. رطوبت رسانی سریع و بادوام به پوست، بافت بسیار سبک و زودجذب، عدم ایجاد حس چربی یا سنگینی روی پوست، جوش نزدن و بسته شدن منافذ و محافظت در برابر عوامل آسیب زای خارجی از دیگر مزایای استفاده از سرم‌های آبرسان است.

سرم آبرسان

انتخاب سرم‌ آبرسان بر اساس نوع پوست

استفاده از مرطوب کننده­ها برای همه پوست­ها یکسان نیست؛ لذا انتخاب سرم آبرسان بر اساس نوع پوست اهمیت زیادی در کارآیی آن دارد. در ادامه انواع سرم آبرسان بر اساس نوع پوست معرفی شده است.

راز آسمان پایتخت

سرم آبرسان مناسب پوست چرب: برای این نوع پوست، بهتر است از مرطوب‌کننده‌هایی با بافت سبک، ژل مانند و غیر کرمی استفاده کرد. آبرسان مناسب پوست چرب و جوش دار باید سریع جذب شده، منافذ پوست را مسدود نکند و احتمال بروز جوش و ترشح بیش‌ از حد چربی را در صورت کاهش دهد.

سرم آبرسان مناسب پوست خشک: افراد با پوست خشک در انتخاب انواع کرم آبرسان آزادتر هستند و محصولات با خواص مرطوب‌کنندگی بالا برای آنان مناسب­تر است. خرید محصولاتی که علاوه‌ بر آبرسانی، با تقویت سدهای پوستی مانع از دست‌ رفتن رطوبت پوست شوند، برای این نوع پوست لازم است. پوست‌های خشک، بیشتر مستعد حساسیت و بروز واکنش‌های آلرژیک هستند و درنتیجه، آبرسان‌های مناسب پوست خشک و حساس باید تا حد امکان فاقد مواد شیمیایی مضر بوده و از عطر، رنگ و مواد شیمیایی اضافی در فرمولاسیون آنها استفاده نشده باشد.

سرم آبرسان مناسب پوست حساس: سرم آبرسان پوست حساس از محصولات مراقبت پوست است که به دلیل بافت سبکی، جذب سریع و ترکیبات مغذی باعث افزایش میزان رطوبت و آب در پوست می‌شود و در نتیجه از خشکی و التهابات پوستی پیشگیری کرده و حساسیت پوستی را کاهش می‌دهد.

سرم آبرسان مناسب پوست مختلط: اگر پوست صورت‌ به‌طور همزمان در یک بخش خشک و در بخش دیگر چرب است، به آن  پوست مختلط گفته می­شود. در این نوع پوست، ناحیه بینی، پیشانی و چانه چرب، براق و معمولا دارای جوش‌های سرسیاه است، اما گونه دچار خشکی می‌شود. آبرسان مناسب پوست مختلط بهتر است مانند پوست‌های چرب، سبک و بدون چربی باشد و اینگونه از بروز چربی بیش‌از حد روی ناحیه T پوست یعنی چانه، بینی و پیشانی جلوگیری می‌شود.

سرم آبرسان مناسب پوست دهیدراته: پوست صورت ممکن است به دلایل مختلف مانند تغییرات آب‌و هوا، بیماری پوستی، استفاده از داروهای شیمیایی و استفاده از محصولات نامناسب، توانایی خود را در حفظ رطوبت از دست داده و دهیدراته شود. برای پیشگیری و درمان پوست دهیدراته می‌توان از  آبرسان‌ها استفاده کرد. سرم آبرسان پوست دهیدراته به دلیل ترکیبات قوی، پوست را عمیقا آبرسانی کرده و رطوبت مورد نیاز پوست را تامین می‌کند. همچنین ترشح چربی پوست و احتمال بروز چین و چروک‌ها را کاهش می‌دهد.

سرم آبرسان

نحوه درست استفاده از سرم آبرسان

استفاده‌ از محصولات بهداشتی صورت معمولاً از سبک‌ترین لایه آغاز می­شود و به سمت سنگین‌ترین لایه پیش می‌رود؛ درنتیجه پس از مصرف تونر بهترین زمان برای استفاده از سرم آبرسان است. روزانه یک بار پس از بیدار شدن و بار دیگر قبل از خواب باید دو تا سه قطره از محلول را روی پوست صورت ریخته و اجازه داد که به داخل پوست‌ نفوذ کند، اما باید توجه داشت که در این زمان به هیچ عنوان نباید به پوست صورت ضربه زد یا آن را پخش کرد؛ چرا که با این کار تاثیر سرم پوست از بین می‌رودسرم آبرسان

خرید سرم آبرسان براساس نوع پوست از «سوراو»

سوراو، فروشگاه تخصصی فروش محصولات آرایشی و بهداشتی اورجینال به صورت حضوری و اینترنتی است که مجموعه کاملی از بهترین برندهای لوکس و مطرح دنیا را به صورت مستقیم و بدون واسطه از اروپا و کانادا تامین می‌کند. تمامی کالاها و خدمات این فروشگاه دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه بوده و با تضمین و گارانتی ۱۰۰ درصد اورجینال فروخته می‌شود.

علاقه‌­مندان برای انتخاب سرم آبرسان بر اساس نوع پوست خود و همینطور خرید حضوری از سوراو می­توانند به آدرس استان آذربایجان غربی، شهر سردشت، خیابان وحدت، خیابان شهید صالحی، جنب بانک ملت، پلاک 95 یا برای خرید اینترنتی از آن به وب‌سایت  https://suraw.com مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : سوراو
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز