الان وقت مناسبی برای خرید دلار است؟

این روزها قیمت دلار صعودی شده و برخی افراد خرید دلار را به صورت هیجانی انجام می‌دهند اما این موضوع در حالی است که به گفته فعالان بازار، قیمت ارز در 15 روز آینده کاهشی خواهد شد و به کانال 35 هزارتومان بر می‌گردد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از تسنیم، بازار ارز طی روزهای گذشته نوسانات شدیدی را از سرگذرانده و قیمت‌ها افزایشی شده که با ورود جدی بازارساز نوسانات کاهشی می‌شود.

فعالان بازار معتقدند قیمت‌های جدید بازار ارز غیرقابل باور است و سیاسی شدن بازار، نزدیک شدن به سال نو میلادی، افزایش تقاضا و خریدهای هیجانی را سبب این نوسانات می‌دانند. همچنین به گفته فعالان بازار وضعیت قیمت صعودی نمی‌ماند و احتمال 35 هزارتومانی شدن ارز در 15 روز آینده وجود دارد.

آریاک سفر

خرید دلار ؛ سود یا ضرر؟

بازاری‌ها همچنین به خریداران به‌خصوص خریداران هیجانی هشدار داده‌اند تا به سبب صعودی شدن ارز در این روزها و سپس کاهشی شدن آن طی روزهای آینده، ضرر سنگینی نکنند.

البته به گفته برخی تحلیل‌گران صعودی شدن بازار ارز به سبب دلایلی همچون جایگزینی نفت ایران با روسیه در بازارها، توقف مذاکرات، کسری بودجه دولت، کاهش صادرات پتروشیمی به سبب قطعی گاز و… رخ داده است.

گفتنی است که معاون ارزی بانک مرکزی نیز همزمان با ثبت قیمت‌های صعودی برای ارز تغییر کرد و احکام جدید مدیریتی نیز صادر شده است. معاون ارزی جدید بانک مرکزی محمد آرام اعلام شد که پیش از این سوابقی در حوزه‌های خدمات ارزی، مالی و سرمایه‌گذاری و… داشته است.

تحلیل‌گران ارزی تغییر معاون ارزی بانک مرکزی را خبری مثبت می‌دانند زیرا امیدوارند با اعمال سیاست‌های مدیریتی جدید نوسانات بازار ارز کاهشی شود.

انتهای پیام

مرتبط با : بانک مرکزی
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز