افشای پشت پرده ریزش های بورس و اتفاقات یک چهارشنبه سیاه

لست سکند

یک کارشناس بازار سرمایه اقدام هماهنگ حقوقی ها در روز چهارشنبه 22 مردادماه 1399 برای فروش گسترده سهام را علت ریزش هفته های اخیر بورس دانسته است.

به گزارش کاماپرس، دلایل مختلفی برای سقوط سنگین یک ماه اخیر بورس مطرح می شود اما این که سرآغاز واقعی ماجرای این ریزش های در کدام نقطه شکل گرفته همچنان مبهم است.

تحلیل مهدی حسینی کارشناس بازار سرمایه در روزنامه دنیای اقتصاد امروز، انگشت اتهام را مشخصا به سوی حقوقی ها گرفته و خواستار برخورد مجلس با اقدام هماهنگ آنها فروش سهام در یک روز مشخص شده است.

این کارشناس بازار سرمایه در یادداشت خود آورده است: … برگردیم به ماجرای ۲۲ مرداد و آن چهارشنبه تاریخی. درحالی که بازار بعد از اصلاحی منطقی برای رشد بیشتر خیز برداشته بود اتفاقی عجیب همه معادلات را به هم می‌ریزد. حقوقی‌ها متحد،یکصدا و در یک ساعت مشخص برای بازاری که آماده پرواز شده بود، زیرپا کشیدند و سمت و سوی بازار سرمایه را جناحی کردند،غافل از آنکه بازی که آن روز حقوقی‌ها راه انداختند بازی با تشت آتش بود و بازار را به هم ریختند.

مجلس باید حقوقی ها را بازخواست کند

راز آسمان پایتخت

وی در ادامه نوشته است: اگرچه بازار موجودی زنده است اما در وضعیت بحرانی فعلی لازم است تا مجلس با بازخواست حقوقی‌ها و بازگرداندن بخشی از سرمایه‌ای که توسط حقوقی‌ها از بازار خارج شده بود، هم آرامش را به بورس بازگرداند و هم درس عبرتی باشد برای کسانی که دنبال منفعت‌طلبی‌های جناحی در بازار سرمایه هستند. اگر مجلس حل بحران بازار سرمایه را در حد شعار باقی بگذارد کلاف سردرگم این بازی پیچیده‌تر خواهد شد. بنابراین توصیه ما به سیاست‌گذاران کلان کشور این است که جلوی کسانی که قصد «پروژه کردن» بازار را دارند، بگیرند تا بازار روند طبیعی‌اش را حفظ کند.

رئیس مجلس روز گذشته به مردم این اطمینان را داده که با کمک وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی، شورای عالی بورس و کمیسیون‌های مجلس شاهد تحولات جدیدی دربورس خواهیم بود؛ اما به نظر می‌رسد بازار سرمایه اگر از شر تدابیر حقوقی‌ها خلاص شود بتواند راه خود را پیدا کند و نیازی به این جلسات و کمک‌ها نباشد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

6 دیدگاه برای “افشای پشت پرده ریزش های بورس و اتفاقات یک چهارشنبه سیاه

  1. ایرانی جانم فدای وطنم گفته:

    میبخشید منظور از حقوقی ها کی ها هستند؟ شرکتی ها یا دولتی ها؟ اگر دولتی ها باشند، هر کجا که این دولت حال حاضر دست گذاشته خرابی و آشفته گی بجا گذاشته مثل بازار ارز و بازار خودرو و الا ماشا…ا. ولی اگر شرکتی ها باشند آنها هم برای بقای شرکت خودشان مجبورند ریسک کنند و از تورم حال حاضر بازار بیم دارند.

  2. احمد گفته:

    بازار سرمایه با توجه به تورم و کاهش ارزش پول ملی (ریال) و در گنار آن بالا رفتن نرخ ارز و طلا و سکه. جهش خواهد داشت به نوعی با خم شدن کمر مردم در شرایط تورمی شاخص بورس با تورم و گرانی بالا خواهد رفت اما نفس بازار بورس همین است با افزایش تورم و بالا رفتن ارزش کالا ،خدمات و اموال شرکتها رشد خواهد داشت. اما اینجا مردم باید آگاهانه وارد بورس شوند چون یک عده منتظر هستن و میگن نگهدارید تا در یک نقطه مشخص بکش بیرون و اکثریت رو در حالت ضرر قرار بدن پس اینجا تنها درصد گمی سود کلان خواهند داشت مابقی حداقل سود و حداکثر ضرر

  3. مهدی گفته:

    حقوقیها زیر پا میکشن دولت هم حمایت میکنه…..وگرنه مگه میشه یک سرمایه انبوه یکدفعه توسط کارگزاریهای مورد تایید خارج بشه در حالیکه اونروز تریدر کلا از دسترس همه خارج شد. بورس رو حقیقیها به مرز دوملیون رسوندن ضربه اولو وقتی بهشون وارد کردن که مقام ناظرسهم ۴۵درصد رو کرد ۳۵ درصد بعد موج عرضه اولیه و شرکتهای سوری اوردن دولت هیچ ارزشی برای ما قائل نیست فقط میخاد خودشو از این بیپولی نجات بده ….صندوق دارا دومشونم دوزار نمی ارزه نفتی که بشکه ای ۵۰دلارم نتونستن بفروشن دارن بشکه ای نهصد دلار به مردم میدن ….الانم دارن برنامه میریزن برای تخلیه کامل پول مردم…من فعلا هیچ سرمایه ای وارد بورس نمیکنم الان پولم و منتقل کردم به بانک مسکن تا ببینم چی پیش میاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز