افشای اسرار کوکاکولا توسط شیمیدان چینی

کوکاکولا کاماپرس

یک شیمیدان چینی که با دستیابی به اطلاعات شرکت کوکاکولا سعی در راه‌اندازی محصولات خود را داشت، راهی زندان شد.

به گزارش کاماپرس، شنون‌یو از شیمی‌دانان شرکت کوکاکولا بود که در سال 2017 با سرقت اطلاعات محرمانه کوکاکولا توانست خط تولید خود را راه‌اندازی کند.

شنون یو، شیمی‌دان چینی 59 ساله‌، سال‌ها به عنوان مهندس ارشد در شرکت کوکاکولا مشغول به فعالیت بود. او همچون بسیاری از مهندسان و شیمی‌دانان این شرکت، به اطلاعات محرمانه بسیاری دسترسی داشت. مهم‌ترین این اطلاعات مجموعه‌ای از دستورات شیمیایی آستر پلاستیکی با ضخامت دو میکرون بود که داخل قوطی‌های نوشابه استفاده می‌شود.

یو آخرین بار در اوت 2017 از اداره مرکزی کوکاکولا در آتلانتا به همراه این اطلاعات برکنار شد.

وی پس از این ماجرا به چین رفت و سعی به دریافت بودجه و تشکیل خط تولید خود کرد. از دیگر شریک جرم‌های سرقت یو، 7 شرکتی بودند که با هزینه 120 میلیون دلاری، محصولی که یو خواسته بود را تولید کردند.

راز آسمان پایتخت

شنون یو سه سال بعد از برکناری از کوکاکولا به اتهام فعالیت متقلبانه الکترونیکی، توطئه برای سرقت اسرار تجاری و جاسوسی اقتصادی به دادگاه احضار و به 14 سال زندان و پرداخت 200 هزار دلار جریمه محکوم شد.

به نقل از بلومبرگ، پلیس فدرال ایالات متحده، دولت چین را نیز در این مساله مقصر دانست. این سازمان معتقد است که چین با تشکیل مؤسسات مختلف به جذب دانشمندان از کشورهای دیگر می‌پردازد تا به اطلاعات سری آنان دسترسی پیدا کند.

انتهای پیام

مرتبط با : کوکاکولا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “افشای اسرار کوکاکولا توسط شیمیدان چینی

  1. مهدی گفته:

    خوب کاری می کنه تا جونتون دراد
    عمری داشنمندان دنیا را استثمار خریدید و الان نوبت اوناست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز