حقوق بازنشستگان راضی کننده نیست

لست سکند

رئیس کانون کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر تامین اجتماعی شهر تهران، معتقد است که افزایش 26 درصدی حقوق بازنشستگان در سالجاری راضی کننده نیست.

به گزارش کاماپرس، براساس ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی باید مزایای مزدی که در سال ۹۹ به کارگران شاغل تعلق می‌گیرد به مستمری‌بگیران هم پرداخت شود تا مجموع دریافتی کف بگیران به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برسد اما در شرایط کنونی و با افزایش 26 درصدی حقوق بازنشستگان، دستمزد آنها به ۲ میلیون و ۶۱۱ هزار تومان می رسد.
علی دهقان‌‌کیا، رئیس کانون کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر تامین اجتماعی شهر تهران با انتقاد از پایین بودن حقوق بازنشستگان می گوید: باید چارچوبی برای افزایش حداقل مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تعیین شود؛ در غیر این صورت مستمری‌بگیران بیش از این در مقابل غول تورم به دست و پا می‌افتند.
او می افزاید:باتوجه به اینکه کارگران شاغل بدون سابقه کار در سال ۹۹، ۲ میلیون و ۶۱۱ هزار تومان دریافت می‌کند، نمی‌توان مستمری‌بگیری که ۳۰ سال سابقه کار دارد، به همین میزان راضی کرد.
دهقان‌‌کیا تصریح می کند: آنچه مهم است، راضی نگه داشتن مستمری‌بگیران بر مبنای رساندن دریافتی آنها به دریافتی کشوری و لشگری‌هاست واگر بخواهیم حتی هزار تومان پایین‌تر به جمعیت تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی پرداخت کنیم، تبعیض ایجاد شده و خلاف عدالت و الزامات حکمرانی است.

همسان سازی برای بازنشستگان جدید، ارزش ندارد

رئیس کانون کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر تامین اجتماعی شهر تهران در گفت و گو با ایلنا تصریح می کند: همسان‌سازی برای افرادی که به تازگی بازنشسته شده‌اند ارزشی ندارد و این وعده‌‌ها به هیچ کار آنها نمی‌آید. همسان‌‌سازی به درد افرادی می‌خورد که ۲۰ سال پیش که بازنشسته شدند، مستمری‌شان ۷۰ درصد سقف بود و در سال ۹۹ به ۳۰ درصد این میزان رسیده است.
به گفته دهقان کیا با تامین منابع همسان‌سازی این افراد می‌توانند شاهد ترمیم قدرت خرید خود نسبت به ۲۰ سال پیش باشند.
او ادامه می دهد: بنابراین فردی که به تازگی بازنشسته شده نمی‌تواند از امکان ترمیم قدرت خرید بهره‌مند شود. برای این افراد تنها می‌توان کف مستمری را به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رساند و بعد افزون بر آن را با همسان‌سازی جبران کرد؛ در غیر این صورت کلاه گشادی بر سرشان می‌رود.

راز آسمان پایتخت

 

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز