افزایش 20 تا 25 درصدی قیمت لوازم خانگی خارجی

رئیس اتحادیه لوازم خانگی از افزایش 20 تا 25 درصدی اجناس خارجی خبر داد و گفت: قیمت لوازم خانگی ایرانی فعلا تغییری نکرده است.

به گزارش کاماپرس، با توجه به افزایش دستمزدها و سایر هزینه‌ها در سال جدید، این نگرانی وجود دارد که پس از آغاز فعالیت مجدد واحدهای صنفی قیمت برخی اقلام از جمله لوازم خانگی افزایش پیدا کند. اما رئیس اتحادیه لوازم خانگی در گفتگویی که با پایگاه خبری لوازم خانگی ایران انجام داده احتمال تغییر قیمت لوازم خانگی ایرانی را منتفی اعلام کرده است. او اظهار کرده: بهتر است دولت مجوز افزایش قیمت کالاها را به منظور انگیزه‌بخشی به تولیدکنندگان و افزایش تولید کالای باکیفیت ایرانی، صادر کند.

در این خصوص مرتضی میری با بیان اینکه مشکلات موجود در این صنف مشکلاتی است که گریبانگیر همه اصناف به جز لوازم بهداشتی و مواد غذایی است، گفت: همه اصناف از شیوع بیماری کرونا ضربه دیده‌اند، اگر هرسال را به چهار قسمت تقسیم کنیم بخش مهم فروش اصناف در شب عید است.

وی تاکید کرد: دولت باید این مسئله را در دارایی‌ها، بیمه، عوارض‌ها، مالیات‌ ها و حتی هزینه‌های قبوض آب و برق و گاز در نظر داشته باشد. بنابراین دولت باید مهلت پرکردن اظهارنامه‌های مالیاتی را تا شهریورماه تمدید کرده و مالیات سال ۹۸ را براساس مدت زمان ۹ ماهه اخذ کند. درخصوص بیمه هم با توجه به پرداخت ۲۷ درصدی حق بیمه، دولت باید آن را ببخشد.

آریاک سفر

رئیس اتحادیه لوازم خانگی در پاسخ به این پرسش که آیا با توجه به افزایش نرخ دستمزد بهای لوازم خانگی ایرانی و خارجی گران خواهد شد؟ گفت: با توجه به مذاکرات انجام شده با سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان فعلا بهای لوازم خانگی ایرانی تغییری نکرده است، یعنی فعلا هیچ یک از شرکت‌های تولیدی داخلی تقاضای افزایش قیمت نداده‌اند. مرتضی میری در ادامه افزود: چنانچه دولت با افزایش قیمت لوازم خانگی مخالفت کند، ممکن است که تولیدکنندگان با مشکلات عدیده‌ای مواجه شوند و میزان تولید را در سال جهش تولید کاهش دهند.

میری در توصیه‌ای به مسئولان گفت: توصیه ما به مسئولان دولتی این است که با رشد بهای کالاهای تولید داخل موافقت شود تا از این پس در سال جهش تولید شاهد ورود کالاهای باکیفیت داخلی به بازار باشیم.

اتحادیه لوازم خانگی با اشاره به رشد نرخ لوازم خانگی خارجی اظهار کرد: بعد از بازگشایی واحدهای صنفی متاسفانه بهای اجناس خارجی بین ۲۰ تا ۲۵ درصد گران شده است. امیدواریم امسال در حوزه تولید تدابیر تازه‌ای اندیشه شود.

مرتبط با : اتحادیه لوازم خانگی
نرم افزار حسابداری
آریاک سفر
همراه مکانیک-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
ایمالز
آسیاتک
کاراپلاس-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز