افزایش مستمری بازنشستگان نفت به زودی اجرا خواهد شد

لست سکند

جواد اوجی، وزیر نفت، در صفحه توئیتر خود، از متناسب سازی مستمری و مقرری سال 1400 بازنشستگان این وزارتخانه خبر داد. به گفته اوجی جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان وزارتخانه نفت در هیئت امنا صندوق این مجموعه تصویب شده و به زودی پرداخت آن آغاز خواهد شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ حقوق و دستمزد، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، به نقل از اوجی، این اقدام در راستای بهبود وضعیت معیشتی بازنشستگان صنعت نفت رخ داده است. توجه ویژه وزارت نفت به شرایط معیشتی بازنشستگان باعث شده تا موضوع میزان مستمری این گروه مورد توجه قرار بگیرد و در این روزهای پایانی ماه رمضان خبر عملیاتی شدن متناسب سازی حقوق این گروه منتشر شود.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

لازم به ذکر است افزایش مستمری مطرح شده فقط مربوط به بازنشستگان وزارتخانه نفت بوده و به جزئیات افزایش حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی ارتباطی ندارد.

سرنوشت افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی چه شد؟

بر اساس گزارش خبر آنلاین، تکلیف افزایش مستمری سال 1401 بازنشستگان تامین اجتماعی هم مشخص شده و براساس نظر هیئت مدیره این مجموعه، قرار است حقوق کارگران بازنشسته سازمان هم 38 تا 57 درصد افزایش پیدا کند.

طبق اطلاعات موجود، ملاک افزایش حقوق مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی، مصوبه دستمزدهای شورای عالی کار است. قبلا شورای عالی کار با رشد 57 درصد حداقل دستمزد و بالا رفتن پلکانی مستمری دیگر سطوح موافقت کرده بود.

بنابراین طبق موافقت شورای عالی کار، حداقل دستمزد سال 1401 باید 4 میلیون و 179 هزار تومان می‌شد. البته مبلغ ذکر شده مربوط به کف دریافتی کارگران بازنشسته است.

در هفته گذشته مسئله افزایش حقوق کارگران بازنشسته سازمان تامین اجتماعی در سال 1401 به تصویب هیئت مدیره این مجموعه رسید. به گفته اکبر عیوضی، دبیر هیئت مدیره کانون بازنشستگان استان تهران، این مصوبه برای اجرا باید در هیئت دولت مورد تایید قرار بگیرد و سپس به ارگان‌های مختلف ابلاغ شود.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز