افزایش قیمت نیم میلیارد تومانی ون و پیکاپ ایران خودرو

کامیونت کاما-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

قیمت کامیون سبک و سه خودروی دیگر ایران خودرو دیزل افزایش یافت.

به گزارش کاماپرس، طبق نامه ایران‌خودرو به اداره نظارت بر ناشران گروه صنعتی و معدنی سازمان بورس و اوراق بهادار، قیمت کامیون سبک و سه خودروی دیگر این خودروسازی، متناسب با هزینه‌ها تغییر کرد.

بر اساس این مصوبه قیمت کامیون سبک از قیمت یک میلیارد و 591 میلیون تومان به یک میلیارد و 870 میلیون تومان افزایش یافت. همچنین قیمت کامیون سنگی ایران‌خودرو نیز از 3 میلیارد و 699 میلیون تومان به 3 میلیارد و 977 میلیون تومان رسید.

قیمت اتوبوس‌های ایران خودرو از قیمت 10 میلیارد و 778 میلیون تومان به 11 میلیارد و 723 میلیون تومان تغییر کرد. در نهایت قیمت ون و پیکاپ از یک میلیارد و 489 میلیون تومان با 553 میلیون تومان افزایش قیمت به 2 میلیارد و 42 میلیون تومان رسید.

راز آسمان پایتخت

بیشتر بخوانید:

براساس اطلاعیه این قیمت‌های جدید، برای خودرو در درب کارخانه است. از این رو هزینه‌های مربوط به شماره‌گذاری خودرو، بیمه شخص‌ثالث، مالیات بر ارزش‌افزوده و … به قیمت‌هایی مصرف‌کننده اضافه خواهد شد.

در حال حاضر قیمت‌گذاری خودروهای‌تجاری در ایران از طریق سازمان حمایت بررسی نمی‌شود. به عبارت دیگر خودروهای‌تجاری به دلیل اینکه مشمول بازار رقابتی نیستند قیمت‌گذاری این خودروها توسط شرکت تولیدکننده انجام می‌شود.

پس از آغاز تحریم‌ها تولید خودروهای تجاری در ایران افزایش قابل توجهی پیدا کرده‌است. چراکه این خودروها نیز مانند خودروهای سواری با ممنوعیت واردات مواجه بودند. به همین دلیل شرکت‌ها توانستند متناسب با افزایش تقاضا تولیدات خود را افزایش دهند. در شرایط کنونی با وجود اینکه محدودیت واردات خودروهای سبک و سنگین تجاری همچنان برقرار است، اما بازار این خودروها به نسبت خودروهای سواری متعادل‌تر است. به همین دلیل شرکت‌ها مستقیما در بازار عرضه حضور پررنگی دارند.

انتهای پیام

مرتبط با : ایران خودرو دیزل
دادپویان
آهن رویال
اوج آرام
آریاپی
رایانه کمک
ایده سبز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز