افزایش قیمت خودرو تا کجا ادامه دارد؟

لست سکند

اگر حتی یک ماه هم عرضه‌کنندگان خودرو، تولید را افزایش دهند، این روند ادامه‌دار نخواهد بود؛ در همین چند روز اخیر با افزایش قیمت حداقل 10 تا 15 درصدی در بازار خودرو مواجه شدیم.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از ایلنا، ابراهیم مددیان، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران تبریز با اشاره به تورم و رکود بازار خودرو، به احتمال ادامه‌دار بودن افزایش قیمت خودرو پرداخت و گفت: این شرایط حاکم بر بازار خودروست که باعث افزایش روزانه قیمت‌ها می‌شود؛ وگرنه این روزها اصلا معامله‌ای صورت نمی‌گیرد! کانال‌های خودرویی هم اوضاع را خرابتر کرده و قیمت خودروها را بالاتر اعلام می‌کنند. اگر معامله‌ای هم صورت بگیرد، به علت ترس از افزایش چندین باره قیمت است.

اخبار مهم بازار خودرو:

راز آسمان پایتخت

کاهش عرضه و افزایش قیمت خودروها

مددیان از کاهش عرضه خودرو تولیدکنندگان انتقاد و افزود: طبیعی است که وقتی میزان عرضه ماشین برای مدتی کاهشی شود، گرانی زیاد اتفاق بیفتد؛ مثلا 206 با قیمت 196 میلیون تومان به‌فروش می‌رسید ولی در حال حاضر با قیمت 265 میلیون تومان به‌فروش می‌رسد و با حدود 70 میلیون تومان افزایش قیمت مواجه بوده است. یا به خاطر نقص فنی، خودروها را در پارکینگ دپو می‌کنند؛ اما به نظر می‌رسد خودروسازان منتظرند قیمت خودرو افزایش پیدا کند، بعد این 140 هزار خودروی دپو شده را روانه بازار کنند. در صورتی که اگر این خودروها در زمان مقرر وارد بازار می‌شد، این گرانی‌ها اصلا رخ نمی‌داد.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران تبریز در ادامه گفت: افزایش قیمت توسط خودروسازان با هدف کوتاه کردن دست دلالان از بازار صورت می‌گیرد ولی این امر وقتی تحقق پیدا می‌کند که تولید و عرضه خودرو در بازار به صورت مداوم انجام شود. اگر خودروسازان نتوانند عرضه را تداوم بخشند، بازار خودرو همچنان باید شاهد افزایش قیمت باشد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز