افزایش قدرت بازار ساز و کاهش قیمت دلار

دلار بازار آزاد باز هم کاهش قیمت داشت. امروز قیمت دلار نسبت به روز گذشته 150 تومان دیگر افت پیدا کرد و به مرز 32 هزار و 270 تومانی رسید. اما نرخ دلار بازار متشکل در مقایسه با دیروز تغییری نداشت و در همان محدوده 28 هزار و 740 تومانی معامله شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، برخلاف نظر برخی کارشناسان و فعالان ارزی قیمت دلار باز هم کاهشی شد و اکنون به سمت مرز 32 هزار تومانی در حال عقب نشینی است. براساس آخرین اظهارات و شواهد معامله گران ارزی، تقاضا در هفته جاری نسبت به هفت روز اخیر کاهش داشت. از طرفی میزان عرضه ارز به اشکال مختلف بالا رفت و همین امر سبب شد تا نرخ دلار باز هم روی کاهش را ببیند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

برخی فعالان ارزی معتقدند با توجه به رشد قیمت نفت، اکنون از طرف بازارساز احساس می‌شود که امکان رشد عرضه در کوتاه مدت وجود دارد. در واقع برخی بر این باورند که بازارساز مانع از افزایش قیمت دلار در کوتاه مدت خواهد شد.

راز آسمان پایتخت

تحلیل فنی قیمت دلار در روزهای آینده

به گفته تحلیلگران فنی در صورتی که نرخ دلار محدوده 32 هزار و 200 تومانی را حفظ کند، کاهش قیمت آن دور از انتظار خواهد بود. اما در صورتی که عرضه سنگین دلار اتفاق بیفتاد، نرخ این ارز کاهشی خواهد شد و به همین دلیل در حال حاضر بعضی معامله گران در بازار حاضر نمی‌شوند و معامله‌ای انجام نمی‌دهند.

امروز نرخ پوند و یورو نیز کاهش پیدا کرد. هم اکنون قیمت یورو نسبت به روز قبل 1.23 درصد کم شده و در محدوده 31 هزار و 214 تومان قرار دارد. نرخ پوند هم در مقایسه با روز گذشته 0.75 درصد کاهش داشته و به مرز 35 هزار و 687 تومان رسیده است.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز