افزایش غیرقانونی قیمت لوازم خانگی برندهای محبوب

طبق اطلاعات موجود تولید کنندگان لوازم خانگی قیمت محصولات خود را به صورت غیرقانونی بالا بردند. حالا سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان به برخی از این شرکت‌های داخلی لوازم خانگی نامه‌ای مبنی بر بدون مجوز بودن رشد قیمت‌های ارسال کرده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار لوازم خانگی اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، یک ماه پیش از سمت دفتر صنایع لوازم فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت اعلام شد که تولیدکنندگان طی سال جاری افزایش نرخی نداشته‌اند. اما در حال حاضر نامه سازمان حمایت بیان کننده موضوع دیگری است. در واقع طبق بررسی قیمت فروش محصولات این شرکت‌ها از سوی نمایندگی‌ها و عوامل فروش آن‌ها در نیمه اول امسال و سال قبل و گزارش‌های اتاق اصناف ایران در جلسه کارگروه تنظیم بازار، محصولات برخی شرکت‌های تولیدی افزایش قیمت داشته‌اند.

اکنون مدیر کل دفتر صنایع لوازم فلزی و لوازم خانگی از مدیرعاملان این واحدهای تولیدی ارسال لیست قیمت مقایسه‌ای اعم از قیمت کارخانه، عمده فروش و مصرف کننده سال گذشته و امسال و مستندات بهای تمام شده آن‌ها به همراه آخرین صورت‌های مالی حسابرسی شده قانونی آن‌ها را درخواست کرده است. شرکت‌های نامبرده در این نامه اسنوا- دوو، هیمالیا، آلتون، امرسان و مادیران هستند.

قیمت روز لوازم خانگی و اخبار این حوزه را بخوانید:

آریاک سفر

کاهش تقاضا و افزایش قیمت!

مشاهدات بازارها نشان می‌دهند که با وجود کاهش 70 تا 80 درصدی فروش لوازم خانگی، قیمت‌ها در این بازار رشد زیادی داشته است. در حالی که پیش‌تر 10 شرکت تولید کننده لوازم خانگی خواهان ممنوعیت واردات کالاهای کره‌ای و رونق کسب و کار خود بودند. اما همین تولیدکنندگان محصولات خود را با افزایش قیمت روانه بازار می‌کنند.

همچنین مردم هم تمایلی به هزینه کردن برای خرید لوازم خانگی داخلی ندارند و معتقدند کیفیت کالاها نسبت به قیمت‌ آن‌ها  پایین است. ممنوعیت کالای خارجی مشکلات زیادی را هم برای بازار داخلی و هم برای کیفیت محصولات تولیدی ایجاد کرده و می‌کند. آمار منتشر شده نشان دهنده این است که بیشترین کالای قاچاق کشف شده در نیمه نخست سال جاری به لوازم خانگی تعلق دارد.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز