افزایش انتقادات به فروش جنگنده های سوخو 35 به ترکیه

یک مقام مسئول در آکادمی علوم موشکی و توپخانه ای روسیه گفت: روسیه باید در موضع خود در مورد فروش جنگنده های Su-35 به ترکیه تجدید نظر کند.

به گزارش کاماپرس و به نقل از آویا پرو، فروش تسلیحات روسی به ترکیه منتقدان جدی در آمریکا و اروپا دارد و اکنون برخی روس ها نیز به صف این منتقدان پیوسته اند. به گفته کنستانتین سیوکوف عضو آکادمی علوم موشکی و توپخانه ای روسیه انجام این کار – فروش سوخو 35 به ترکیه – کاملاً غیرممکن است  و اگرچه چنین معامله ای از نظر اقتصادی سودآور است و امکان این را دارد تا ناتو را به عنوان یک اتحاد از بین ببرد اما با توجه به بی ثباتی روابط آنکارا و روسیه ممکن است این ضربه نه به فقط به ناتو بلکه به امنیت ملی روسیه وارد شود.

این دکترای علوم نظامی گفت،” سوال اصلی چیز دیگری است: آیا روسیه به این معامله نیاز دارد؟” وی توضیح داد که برای فروش Su-35 به ترکیه ، باید تغییرات جدی ای در نسخه صادراتی این جنگنده اعمال شود که از برتری نسخه سو 35 ترکیه نسبت به نسخه روسیه جلوگیری کند.

فروش سوخو 35 به ترکیه از نظر امنیتی به نفع روسیه نیست

وی تصریح کرد: “از لحاظ اقتصادی ، فروش این جنگنده ها قطعاً سودآور خواهد بود. اما از نظر امنیت نظامی نمی بایست این کار را انجام داد. فقط درصورتی می توان به صادرات این جنگنده به ترکیه فکر کرد که نسخه صادراتی با پارامترهای کاملاً رو به زوال طراحی شود. اگر چنین نسخه ای وجود ندارد ، به عقیده من انجام این معامله منطقی نیست.”

آریاک سفر

توافق احتمالی ترکیه و روسیه برای خرید 40 فرورند سوخو 35 به ارزش 7 میلیارد دلار

پیشتر در روزها اخیر گزارش شده بود که در نمایشگاه بین المللی “ارتش -2020” روسیه با سایر کشورها در مورد صادرات جنگنده های Su-35 به ارزش حدود 7 میلیارد دلار توافق کرده است.

کمی پیش از این ، خبرگزاری آویا پرو گزارش داده بود که قرارداد احتمالی بین روسیه و ترکیه شامل فروش 40 جنگنده Su-35 به آنکارا است ، اما در حال حاضر نه ترکیه و نه روسیه این اطلاعات را تأیید نکرده اند ، اگرچه امروز به گفته برخی کارشناسان، این تنها هواپیمای جنگی با قابلیت های F-35 است که ترکیه می تواند آن را بدست آورد.

شایان ذکر است ترکیه در روزهای اخیر با یونان و اتحادیه اروپا بر سر مانور نظامی در شرق دریای مدیترانه وارد چالش شده است و به نظر نمی رسد این چالش به سرعت و بدون پیامدهای سنگین بر روابط ترکیه با یونان و اتحادیه اروپا به پایان برسد. از این منظر خریدهای نظامی ترکیه از روسیه زنگ هشدار را برای کشورهای اتحادیه اروپا به صدا درآورده است.

اخبار مهم حوزه نظامی و تسلیحاتی را بخوانید:

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
آسیاتک
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

9 دیدگاه برای “افزایش انتقادات به فروش جنگنده های سوخو 35 به ترکیه

  1. آرش درخشان گفته:

    امیدوارم بتونیم صنعت هواپیما را به زودی بومی کنیم هر چند ما تو صنعت پهباد حرف برای گفتن داریم ولی یکم تو صنعت هواپیما عقب هستیم وتنها چیز نگران‌کننده عزیزان اختلاسگر هستند که در این زمینه با اختلاف اول هستیم

    • آسمان جایگاه خلبانان است ... آنان که اهل پروازند ... گفته:

      سلام . موافقم . درسته که ما پایگاه عین الاسد آمریکا را جهنم کردیم … بزرگ ترین و پیشرفته ترین پهباد جهان رو در سوم خرداد با سمانه باور ۳۷۳ زدیم ترکوندیم . اما در صنایع هوایی ضعیف هستیم . چی بگم ؟! از اف ۱۴ تامکت های پیر و خسته مون ؟! از میگ ۲۹های پر از ایراد و خسته … یا از فانتوم هایی که دیگه دارن بازنشسته میشن و بازم ما عین چی چی داریم ازشون کار میکشیم ؟! یا از اف ۵ تایگر بگم … که این بد بخت اصلا قرار نبود در نیروی هوایی ما پا بگذارد … و ورودش موقتی بود ، اما الان این بد بخت چند تا بچه هم داره !( کوثر ، یاسین ، آذرخش ، صاعقه ) همه اینها فرزندان ببر های خسته کشورمون هستند .
      حالا بازم خدا را شکر . قراره تحریم ها یکی دو ماه دیگه برداشته بشه . حداقل خودمون رو با خریدن جنگنده تقویت کنیم . ما تقریبا به هر سه جنگنده اصلی و جا افتاده در نیروی هوایی روسیه احتیاج داریم . یعنی سوخو ۳۰ ( مدل sm ) ، سوخو ۳۵ ( مدل s ) ، و نسل پنجم اونها یعنی سوخو ۵۷ پاکفا .
      ما باید فانتوم ها و فنیر های خودمون رو با سوخو ۳۰ و ۳۵ . و اف ۱۴ ها و میگ ۲۹ ها را با سوخو ۵۷ جایگزین کنیم ‌‌. چون سوخو ۳۰ و ۳۵ چند منظوره هستند پس میشود جایگزین جنگنده های بمب افکن و تهاجمی ما بشوند . و البته چون سوخو ۵۷ نسل پنجم هست و البته اکثر جنگنده های تهاجمی هم که رهگیر هستند ، نسل پنجم هستند . بنظرم جایگزین خوبیه . چون تامکت برای رهگیری ساخته شده بود . پس بهتره با یک جنگنده که میشه گفت رهگیره جایگزین بشه ( البته پاکفا توانایی حمله به زمین خوبی داره ، اما من کشور خودمون رو عرض کردم ) پس امیدوارم آمریکا بشینه سر جایش و این تحریم ها هم برداشته بشه تا ما به اوج قدرت نیروی هوایی خودمون برسیم .
      خدا انشاالله ریشه این آمریکا و اسرائیل و البته اختلاس گران عزیز رو هم ریشه کن کنه !
      شادی روح شهدا ، بخصوص سردار سلیمانی ، بلند صلوات .

  2. آسمان جایگاه خلبانان است ... آنان که اهل پروازند ... گفته:

    ببخشید نوشتم فنیر . فنسر درسته منظورم سوخو ۲۴ فنسر بود
    یاعلی

  3. حسام گفته:

    ما که اوضاع نیروهواییمون از نظر سخت افزاری افتضاحه، اگر بتونیم تولید خوب داشته باشیم یا اینکه بتونیم چندتا هواپیمای خوب وارد کنیم و بتونیم مهندسی معکوس بکنیمم خوبه، هر چه زودتر بهتر، خدایی ناکرده اگر چندتا هواپیمای جنگی با هم وارد خاک کشورمون بشن، معلوم نیست چی پیش میاد، ما خلبان‌های خوبی داریم، باید حتما نیروی هواییمون سخت افزارش بروز بشه

  4. نیما گفته:

    یاد آنروزهای شوم جنگ تحمیلی افتادم که روسیه برای سرکوب ملت ایران به صدام قول پشتیبانی جنگنده های میگ و سوخو را بهمراه بمب ها و موشکهایش داده بود. قابل توجه مزدوران ارباب پوتین در ایران.

  5. علی گفته:

    ﭺ بریز و بپاشهایی میکنید راسی داداﭺ وضع اقتصادی مملکت رو در نظر گرفتین ک اینقدر حنگنده های مدرن میخواید سفارش بدید نکنه هنوزم خوابین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز