افزایش اجاره بیش از 25 درصد ممنوع شد

به گفته وزیرراه و شهرسازی، براساس مصوبه ستاد ملی کرونا، افزایش اجاره بهای مسکن بیش از 25 درصد در پایتخت ممنوع شد.

به گزارش کاماپرس، براساس تازه ترین مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا درراستای حمایت از مستاجران، حداکثر افزایش اجاره بهای واحدهای مسکونی در شهر تهران حداکثر ۲۵، کلانشهرها ۲۰ و سایر شهرها ۱۵ درصد تعیین شد.
پنج ماه از شیوع گسترده کرونا در کشور می گذرد و ستاد ملی مقابله با کرونا طی این مدت تصمیماتی رااعمال کرده تا از فشار مالی وارد بر مردم به دلیل توقف فعالیت های اقتصادی بکاهد، یکی از این تصمیمات، تمدید سه ماهه قراردادهای اجاره بود، درحال حاضر هم برای حمایت از مستاجران، ستاد ملی مقابله با کرونا مصوبه ای را ابلاغ کرده که برطبق آن رشد کرایه بها بیش از 25 درصد امکان پذیر نباشد.
محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی با اعلام این خبر می گوید: علاوه بر اینکه افزایش اجاره بیش از 25 درصد ممنوع شده است، بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، همه قراردادها در دوره کرونا و تا سه ماه بعد از آن تمدید می‌شود.
اسلامی می افزاید: اگر در این مدت مالک، واحد مسکونی خود را به فروش رسانده باشد مستأجر مکلف است در مدت دو ماه منزل را تخلیه کند.

الزام به ثبت و درج معاملات در سامانه

به گزارش مهر، وزیر راه و شهرسازی بیان می کند: در این مصوبه تاکید شد افراد ملزم به ثبت و درج معاملات در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و گرفتن کد رهگیری هستند و وزارت صمت مکلف شد این سامانه را فعال و آن را به وزارت راه و شهرسازی متصل کند.

آریاک سفر

او تصریح می کند: با توجه به برنامه‌های مربوط به شتاب دادن به جریان تولید و عرضه مسکن مباحث کارشناسی مطرح و قرار شد در جلسات بعدی در خصوص بسته حمایتی برای عرضه و همچنین اجاره بها نهایی شود.
ناگفته نماند که قرار بود جزییات دو بسته حمایتی دولت از مستاجران، دیروز در هیأت دولت مورد بررسی قرار گرفته و در این زمینه اطلاع رسانی شود.

 

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
آیرومارت-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آریاک سفر
آسیاتک
همراه مکانیک-کاماپرس
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز