افت شدید قیمت مسکن در نیمه دوم سال 1400 (نمودار)

قیمت مسکن در سال 1400

تحلیل ارائه شده توسط یک کارشناس و پژوهشگر اقتصادی نشان می دهد قیمت مسکن بر اساس نرخ دلار در نیمه دوم سالجاری با تعدیل و افت شدید روبرو می شود و رکود 3 تا 5 ساله به ریزش قیمت ملک دامن خواهد زد.

به گزارش کاماپرس، اگر این روزها سری به بنگاه های املاک بزنید اغلب مشاوران املاک و فعالان بازار مسکن اظهار می کنند قیمت مسکن در مناطق مختلف تهران کاهش یافته است. این کاهش به دلیل نبود تقاضای موثر در بازار است و به باور فعالان بازار قیمت مسکن در 3 سال اخیر به حدی جهش کرده که تقریبا تمام اقشار حقوق بگیر و کم درآمد توان پس انداز و خرید خانه را از دست داده اند. وام های بخش مسکن نیز در برابر قیمت نجومی ملک کاری از پیش نمی برند.

احسان سلطانی پژوهشگر اقتصادی که در ابتدای سال گذشته از رکود و کاهش قیمت مسکن خبر داده و پیش بینی وی در حال حاضر تا حدود زیادی به حقیقت پیوسته است، با ارائه نمودار و تحلیل جدیدی ، تداوم رکود و افت قیمت مسکن را در نیمه دوم سال 1400 را پیش بینی کرده است. طبق نموداری که او ارائه کرده قیمت مسکن می تواند تا متری 20 میلیون تومان – به صورت متوسط – کاهش یابد که در این صورت کاهش شدیدی در قیمت های بازار اتفاق خواهد افتاد.

قیمت مسکن در سال 1400

وی در کانال خود نوشت: میانگین دلاری دهساله قیمت مسکن تهران ۱۲۰۰ دلار در متر مربع است و هم اکنون نیز با دلار ۲۵۰۰۰ تومان تعیین شده است. آینده قیمت مسکن با قیمت دلار همبستگی دارد که در هر صورت در نیمه دوم سال کاهش خواهد داشت که میزان آن بستگی به قیمت دلار دارد.

آریاک سفر

رکود 3 تا 5 ساله که مازاد قیمت مسکن را خواهد بلعید

بیش از هر عامل دیگری، ورود پولهای بادآورده حاصل از رانت، سوداگری و سفته بازی و آزادی عمل کامل فعالیت های سفته بازی و سوداگری در بازار زمین و مسکن موجب رشد بهای مسکن، به ویژه در ۳ سال اخیر شده است.

در صورت استمرار قیمت های بالا و خارج از استطاعت قدرت خرید مصرف کنندگان، بخش مسکن وارد یک دوره رکود ۳ تا ۵ ساله خواهد گردید که با کاهش قیمت حقیقی همه افزایش (نامتناسب و بی قاعده) قیمت مسکن را از بین می برد.

این پژوهشگر اقتصادی تصریح کرده است که آینده قیمت مسکن کاهش قیمت اسمی یا حقیقی است که بی تردید کاهش قیمت اسمی (با واقعی شدن قیمت دلار) هم به سود دست اندرکاران و سازندگان است و هم به سود مردم و اقتصاد.

اخبار مهم و مرتبط را بخوانید:

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

3 دیدگاه برای “افت شدید قیمت مسکن در نیمه دوم سال 1400 (نمودار)

  1. دهقان گفته:

    عجب کشوری ساختید دستمریزاد اونایی که نمیخواستن از کشور برن هم دارن میرن ، زینب خانم شما لندکروزتو سوار شو

  2. عبدالمجید موسوی گفته:

    باسلام، به امید خدا قیمت مسکن منطقی شود، که هم تمامی اقشار صاحب مسکن شوند وهم کسانی که قصد دارند منزل فعلی خود را بهتر کنند بتوانند، ودرصورت منطقی شدن قیمت مسکن هیچ کس متضرر نمی شور حتی افرادی که دارای چند مسکن می باشند به نسبت ارزانی آنها هم با مبلغ کمی می توانند مسکن هایی را که دارند تبدیل به احسنت کنند. موفق باشید.

  3. محمدعلی محمودی گفته:

    متاسفانه مسکن هیچوقت ارزون نشده وفقط برای مدتی توی رکود میره تنها چیزی که از ارزش میوفته اون پولیه که به زحمت به دست میاد اما تا به زمان خرید میرسه کاملا بی ارزش شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز