اعدام سه نوجوان به خاطر توزیع سریال های کره ای در پیونگ یانگ

تور لحظه آخری-کاماپرس

تماشا و توزیع سریال‌های کره جنوبی در کره شمالی، جان سه نوجوان دبیرستانی را گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ روز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از ایسنا، گزارشی از روزنامه کره جنوبی به نام چوسون ایلبو منتشر شده که سه دانش‌آموز دبیرستانی اهل کره شمالی در حین تماشا و توزیع سریال‌ها و برنامه تلویزیونی کره جنوبی در اوایل اکتبر بازداشت و ظاهرا اعدام شده‌اند.

بر اساس قانون جدید کره شمالی که در دسامبر 2020 تصویب شد، تماشا و پخش محتواهای سمعی و بصری کره جنوبی در کره شمالی ممنوع بوده و اگر کسی این عمل را انجام دهد مجرم خواهد بود. گفتنی است که پیش از این افراد زیر سن قانونی پس از تخطی از قانون اعدام نمی‌شدند که طبق قانون جدید نوجوانان نیز اعدام می‌شوند.

راز آسمان پایتخت

طبق گزارش‌ها این سه پسر دانش‌آموز و در شهر هیسان در نزدیکی مرز بین کره شمالی و چین زندگی می‌کردند و فصل‌های متعدد سریال‌ها و برنامه‌های تلویزیونی آمریکایی همچنین کره‌ای را تماشا کرده و سپس میان دوستانشان توزیع می‌کردند.

البته این اولین باری نیست که کره شمالی شهروندان خود را به سبب تماشا و گوش دادن به محتواهای کره جنوبی اعدام می‌کند. سال گذشته نیز هفت نفر به سبب تماشای موزیک ویدئوهای پاپ کره‌ای که رهبر کره شمالی را سرطان بدخیم توصیف می‌کند، اعدام شدند.

البته علی‌رغم این پیامدها شهروندان کره شمالی همچنان برنامه‌ها و سریال‌های کره جنوبی را تماشا می‌کنند تا جایی که بر اساس آمار گروه رسانه‌ای اتحاد، 96 درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی اعلام کرده‌اند که سریال‌های کمدی همچنین سریال بازی مرکب را دیده‌اند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز