اطلاعات لازم برای سفر به ایتالیا

سفر به ایتالیا

ایتالیا به معماری، تاریخ غنی و طبیعت دیدنی‌اش معروف است. این کشور در جنوب اروپا واقع شده و شامل شبه جزیره ایتالیا و همچنین دو جزیره به نام سیسیل و ساردینی است. ایتالیا توسط دریا محصور شده و دارای آب و هوای مطلوب و مناظر دیدنی بسیاری است. شرایط جغرافیایی و تاریخی ایتالیا باعث شده که به مرکزی برای جذب گردشگر و مهاجر تبدیل شود.

به گزارش کاماپرس، با وجود هوای گرم در تابستان، متقاضیان ویزای توریستی ایتالیا در تابستان به اوج خود می‌رسد و گردشگران بسیاری از سراسر دنیا آماده سفر به ایتالیا می‌شوند.

این گزارش به بررسی جاذبه‌های گردشگری ایتالیا، آب و هوا و مدارک لازم جهت اخذ ویزای توریستی آن پرداخته است.

معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری ایتالیا

کانال بزرگ ونیز: ونیز از زیباترین شهرهای شمال ایتالیا بوده که درون خود آبراه‌ها و کانال‌های آبی بسیاری دارد و رفت و آمد مردم نیز از طریق همین کانال‌ها صورت می‌گیرد. کانال بزرگ ونیز، اصلی‌ترین آبراه شهر ونیز محسوب شده که از میان آن گذشته و آن را به دو قسمت تقسیم می‌کند. توریست­‌ها و گردشگران با اجاره قایق می­‌توانند از این آبراه زیبا و مناظر اطراف آن دیدن ‌کنند.

سفر به ایتالیا

راز آسمان پایتخت

میدان پیازا دل کامپو: این میدان از بهترین نمونه‌های معماری غیرمذهبی و محل اجتماعات مردمی در سیه‌نا ایتالیا است که در گذشته تفریحات مهیج اهالی شهر در این نقطه برگزار می‌شد.

دریاچه کومو: این دریاچه در ۵۰ کیلومتری شهر میلان واقع شده و پس از دریاچه­های گاردا و ماگیور، سومین دریاچه‌ بزرگ ایتالیا است. کومو عمیق‌ترین و معروف‌ترین دریاچه‌ ایتالیا به حساب می‌آید و چشم اندازهای زیبایی دارد که قرن‌ها گردشگران و هنرمندان را شیفته‌ خود کرده است.

برج کج پیزا: پیزا یکی از برجسته‌ترین بناهای معماری اروپا در دوران قرون‌وسطی است. این برج به‌عنوان برج ناقوس میدان معجزه، هفت ناقوس دارد که هرکدام نماد یک نت موسیقی است.

سفر به ایتالیا

شهر ورونا: این شهر میزبان یک آمفی تئاتر رومی بزرگ است که قدمت بسیاری دارد و اجرای انواع نمایش‌ها و کنسرت‌های موسیقی، هر ساله گردشگران زیادی را به سمت آن می­‌کشاند.

سفر به ایتالیا

آبنمای تروی-رم: براساس یک باور قدیمی، گردشگران برای داشتن سفری سلامت، در حوض این آبنما سکه می‌اندازند. مجسمه­‌ای به نام نپتون در این حوض واقع شده که در حال نبرد با موجودات بیرون آمده از آب است.

کلیسای سن ویتال: این کلیسا در شهر راونا در قرن ششم ساخته شده و با کاشی‌کاری‌های زیبا، داستان‌هایی از کتاب مقدس را به نمایش گذاشته است.

بندر پورتوفینو: این بندر در نزدیکی جنوا قرار دارد و خانه­‌های این بندر روی تپه‌ها و در خط ساحلی ساخته شده‌ است. آثار تاریخی مانند قلعه کاستلو و کلیسای سنت مارتین، از دیگر جذابیت‌های این بندر است.

سفر به ایتالیا

آب و هوای ایتالیا

به دلیل قرار گرفتن رشته کوه‌های آلپ در بخشی از ایتالیا، این کشور آب وهوایی مدیترانه‌ای، گرم و خشک دارد.

ایتالیا در فصل بهار معمولا بارانی است، اما روزهای آفتابی بسیاری هم دارد. دمای هوا در این فصل بین ۱۵ تا ۲۰ درجه سانتی‌گراد متغیر است.

در فصل تابستان، میانگین دمای هوا بین ۲۵ تا ۳۰ درجه سانتی‌گراد متغیر است. احتمال بارش باران حتی در مناطق ساحلی ایتالیا بسیار کم است و آب و هوای گرم و مدیترانه‌ای در آنجا حاکم می­‌شود.

ایتالیا در فصل پاییز، با تغییرات ناگهانی دما روبه­رو می­شود، اما با این وجود، فصل مناسبی برای سفر به ایتالیا است. دمای هوا در این فصل از 20 درجه سانتی‌گراد بالاتر نخواهد رفت.

زمستان، زیباترین فصل ایتالیا است. دمای هوا در نقاط شمالی و جنوبی این کشور تفاوت قابل توجهی دارد، اما میانگین دمای هوا در زمستان حدود 9 درجه سانتی‌گراد خواهد بود.

با این اوصاف، تابستان زمان مناسبی برای سفر به ایتالیا نیست؛ چراکه هوا به شدت گرم می­شود. مهر و آبان یا فروردین و اردیبهشت، بهترین زمان برای سفر به ایتالیا است.

مدارک لازم برای دریافت ویزای توریستی ایتالیا

برای سفر به ایتالیا باید ویزای شینگن دریافت کرد. برای اخذ این ویزا به پاسپورت با حداقل شش ماه اعتبار و یک صفحه خالی، کلیه پاسپورت‌ها و ویزاهای قبلی اخذ شده، فرم تکمیل شده درخواست ویزای توریستی ایتالیا، یک قطعه عکس، پرینت برگه وقت سفارت ایتالیا، رزرو بلیط رفت و برگشت هواپیما و تائیدیه رزرو هتل نیاز است. مدارک شغلی، از مهمترین مدارک برای دریافت ویزای توریستی ایتالیا است؛ چراکه با توجه به شغل متقاضی، مدارک درخواست و ویزا صادر می‌شود. مدت زمان پاسخگویی به درخواست ویزای توریستی ایتالیا حدود 15 روز کاری بوده که ممکن است تا 30 روز افزایش یابد.

سفر به ایتالیا

سفر به ایتالیا با «قصران گشت»

آژانس مسافرتی قصران گشت، مجری مستقیم و تخصصی تورهای لوکس به مقاصد مختلف گردشگری است که با هدف جلب رضایت مشتریان و دیگر سازمان‌های همکار، عالی‌ترین خدمات را ارائه می‌کند و علاوه بر ارائه تورهای مسافرتی، خدماتی از جمله اخذ ویزای شینگن، ویزای کانادا و پیکاپ ویزا نیز انجام می‌دهد.

علاقه‌­مندان برای رزرو تور و سفر به ایتالیا می‌توانند به نشانی اینترنتی www.ghasrangasht.com یا به صورت حضوری به نشانی تهران، شهرک غرب، بلوار پاکنژاد، بالاتر از بلوار دریا، نبش بهاران 2، ساختمان کسری مراجعه کنند یا از طریق شماره تلفن 02188697080 با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشند.

انتهای پیام

مرتبط با : قصران گشت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز