اطلاعات جامع درباره فروش اتومبیل از طریق سامانه یکپارچه خودرو

لست سکند

چالش‌های صنعت اتومبیل طی چند سال اخیر فروش خودرو را سخت کرده است. به همین دلیل وزارت صمت تلاش کرده تا با به کارگیری روش‌های گوناگون اندکی این بازار را ساماندهی کند. سامانه یکپارچه خودرو یکی از راه‌های حل وزارت صمت برای سامان دادن به وضعیت واگذاری خودروها است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، کمبود عرضه خودرو و ورود دلال‌ها به بازار این محصولات باعث شد تا وزارت صمت تدابیری را برای کنترل قیمتی انواع اتومبیل در نظر بگیرد. یکی از این روش‌ها ثبت نام متقاضیان از طریق سامانه یکپارچه خودرو بود. هنوز بعضی از مدل‌های خودرو در این سامانه عرضه می‌شود، اما قرار است کم کم این روند هم جمع آوری شود و تمامی انواع اتومبیل در بورس کالا عرضه شوند. به هر حال تا زمانی که روش عرضه خودرو در سامانه یکپارچه خودرو وجود دارد بهتر است نحوه استفاده از این سایت و خرید خودرو با این شیوه را شناخت.

درباره سامانه یکپارچه فروش خودرو

سامانه یکپارچه فروش خودرو یک وبسایت تازه کار است که به منظور حمایت همه جانبه از مصرف کنندگان حقیقی، افزایش رضایت مردم و ایجاد شفافیت در قرعه کشی و همچنین استفاده حداکثری از ظرفیت‌های اختصاص یافته شروع به کار کرد. این سایت مزایایی برای خریداران داشت که از جمله آن، فروش خودرو های تولیدی تمامی خودروسازان در یک بازه زمانی مشخص و همزمان، تنوع عرضه اتومبیل‌ها، نظارت مستقیم سازمان حمایت از مصرف کننده بر سایت، فرصت مناسب برای ثبت نام و … است.

براساس اعلام اولیه وزارت صمت، به طور کلی ثبت نام سامانه یکپارچه خودرو به صورت ماهانه برگزار می‌شود. افراد بعد از ثبت نام برای خودرو مورد نظر و پرداخت مبلغ، اتومبیل را در زمان مشخص شده دریافت خواهند کرد. اما سند تمامی خودروها به مدت یکسال در رهن خودروسازی باقی خواهد ماند.

راز آسمان پایتخت

شرایط خرید خودرو از طریق سامانه یکپارچه

افرادی که مایل به ثبت نام خرید خودرو از طریق سامانه یکپارچه هستند باید شرایطی داشته باشند. انطباق همزمان کارت ملی، گواهینامه، حساب بانکی و سیم کارت شخص متقاضی، حداقل سن 18 سال، محدودیت فاصله زمانی 48 ماهه از آخرین خرید خودرو و نداشتن پلاک فعال از جمله این شرایط محسوب می‌شوند.

لازم به ذکر است افرادی که از طریق سامانه یکپارچه خودرو برای خرید اتومبیل اقدام می‌کنند، تمامی مندرجات شناسنامه و پستی آن‌ها براساس سامانه امتا صحت سنجی می‌شود. افراد امکان انتقال خودروهای عرضه شده در این سایت را در قالب صلح نخواهند داشت. متقاضیان باید بدانند گارانتی خودرو در صورت عدم مراجعه برای سرویس اولیه بعد از پنج ماه و عبور کارکرد آن از هزار کیلومتر غیرفعال خواهد شد.

کلیه اطلاعات سامانه یکپارچه تخصیص خودرو مطابق تبصره چهارم آیین نامه اجرایی ماده 14 الحاقی قانون مبارزه با پولشویی در اختیار سامانه جامع تجارت قرار می‌گیرد.

متقاضیان خرید خودرو از طریق سامانه یکپارچه باید بدانند که بعد از انتخاب طرح فروش مورد نظر مستقیما به سایت خودروساز منتقل شده و ادامه فرآیند ثبت نام در آنجا ادامه پیدا می‌کند. افرادی که مایل به خرید خودرو از این روش هستند، می‌توانند کلیه طرح‌های فروش آزاد خودروسازان را در سایت مربوطه مشاهده کنند و سپس از طریق سامانه جامع به خرید اتومبیل مورد نظر بپردازند.

کسب اطلاعات بیشتر از سایت همراه مکانیک

افرادی که مایل هستند اطلاعات بیشتری درباره خرید خودرو از طریق ثبت نام در سامانه یکپارچه را به دست آورند، امکان مراجعه به سایت همراه مکانیک و مطالعه وبلاگ آن را دارند. متقاضیان خرید خودرو امکان مراجعه به نمایشگاه آنلاین همراه مکانیک و مشاهده قیمت اتومبیل‌های مختلف را دارند. علاوه بر این مورد، افراد در صورتی که مایل به خرید خودرو دست دوم باشند، می‌توانند از خدمات کارشناسی همراه مکانیک بهره ببرند.

گذشته از موارد مذکور، امکان فروش اقساطی خودرو در این سایت به وجود آمده و افرادی که می‌خواهند در کوتاه‌ترین زمان ممکن خودرو خود را خریداری کنند با این امکان به راحتی امکان خرید دارند. در صورتی که مایل به استفاده از گزینه فروش اقساطی خودرو همراه مکانیک هستید کافی است به سایت این مجموعه مراجعه کرده و روی گزینه مورد نظر کلیک کنید. با کلیک روی این گزینه میزان پیش پرداخت برای خرید خودرو و مبلغ اقساط برای شما به نمایش گذاشته شده و بعد از آن امکان خرید به راحتی فراهم خواهد شد.

انتهای پیام

مرتبط با : همراه مکانیک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز