اشتغال 300 نفر در تکمیل طرح‌های جاری مجتمع سنگان

لست سکند

مجتمع سنگ آهن سنگان در ابتدای خردادماه سال جاری خطوط فرآوری کارگاه‌های شماره دو و شش را بهینه سازی و تغییراتی را در چیدمان آن‌ها ایجاد کرد. هزینه انجام این اقدامات بیش از 150 میلیارد تومان اعلام شد. بهینه سازی و اعمال تغییرات یاد شده به دلیل تفاوت پیدا کردن نوع کلوخه ورودی از معادن و لزوم تغییر سایز محصولات انجام شد.

به گزارش کاماپرس، دیگر اقدام مجتمع سنگ آهن سنگان تکمیل چرخه تولید در واحدهای خردایش و فرآوری آن بود. با عملی شدن این اقدام ظرفیت خردایش و فرآوری سنگ آهن به شکل دانه بندی به 2/6 میلیون تن می‌رسد. از مقدار ذکر شده 1/3 میلیون تن سنگ آهن دانه بندی مربوط به عیار بالا و متوسط عیار است.

بنا به اعلام حسن جعفری، مدیر مجتمع سنگان، ابلاغ عملیات اجرایی تولید در سه واحد خردایش و فرآوری با شروع اسفندماه سال گذشته به پیمانکاران مربوطه ابلاغ شد. همچنین طبق برنامه ریزی‌های انجام شده، از نیمه دوم اسفندماه سال 1399 تولید در کارگاه فرآوری شماره هشت شروع و بالغ بر 126 هزار تن سنگ آهن در این مجموعه تا آخر اردیبهشت ماه سال جاری فرآوری شد.

مجتمع آهن سنگان در حال برگزاری مناقصه برای واحد فرآوری شماره سه خود است. این اقدام به منظور ایجاد حداکثر اشتغال ممکن در بخش فرآوری و همچنین رسیدن به ظرفیت مطلوب تولیدی صورت می‌گیرد. تا کنون در بخش مذکور برای 220 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد شده است. در صورت تکمیل دیگر طرح‌ها، میزان کل اشتغال در بخش‌های ذکر شده بالغ بر 300 نفر خواهد بود.

راز آسمان پایتخت

مجتمع سنگان به دنبال احداث کارخانه کنسانتره

دیگر فعالیت مجتمع سنگان در حال حاضر پیگیری فرآیند اداری برگزاری مناقصه برای انتخاب پیمانکار جهت ادامه عملیات استخراج محدوده‌های پلاسری است. سال گذشته مجوز برداشت از محدوده‌های جنوب توده «اِی» گرفته شد و به همین دلیل عملیات استخراج و پیش فرآوری ذخایر موجود، در محدوده یاد شده، در دستور کار مجتمع قرار گرفت.

بنا به گفته جعفری هم اکنون طرح احداث کارخانه کنسانتره برای فرآوری سنگ آهن کم عیار و سیدریتی در مجتمع مطرح شده و انجام مطالعات فنی و اقتصادی آن هم در دستور کار قرار گرفته است. این طرح به منظور استفاده از سنگ آهن کم عیار انباشته شده حاصل از خردایش و فرآوری در انبارهای مجتمع و اکتشاف سنگ آهن سیدریتی در نقاطی از معدن مجتمع سنگان ارائه شده است. بعد از بررسی نتایج حاصل از مطالعات، نسبت به ساخت کارخانه‌های مذکور اقدام خواهد شد. در انجام مطالعات برای ساخت مجموعه یاد شده، مرکز تحقیقات فرآوری ایران با این مجتمع همکاری می‌کند.

مرتبط با : سنگ آهن سنگان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز