اسپیکر یا بلندگوی هوشمند چیست؟

بلندگوی هوشمند-کاماپرس

بلندگوی هوشمند دستگاهی است که موسیقی مورد علاقه شما را پخش می‌کند، پاسخ سوالات شما را می‌دهد و بخش‌هایی از خانه شما را با استفاده از ویژگی دستیار مجازی داخلی، کنترل می‌کند. یک اسپیکر خانه هوشمند آن چه را که بیشتر به عنوان سیستم پخش موسیقی می‌شناسیم، گسترش می‌دهد. بلندگوی هوشمند جز تجهیزاتی است که در هوشمند سازی منازل کاربرد دارد.

به این ترتیب، یک اسپیکر هوشمند می‌تواند به عنوان منبع اطلاعات مرکزی برای ارائه‌ی شرایط آب و هوا، یک فرهنگ لغت، اعلام شرایط ترافیک و مسیرها و موارد دیگر باشد. همچنین اسپیکر هوشمند یک دستیار صوتی هوشمند است که کارهای معمول خانه مانند کنترل دما و ترموستات هوشمند، سیستم روشنایی هوشمند، قفل درها، پنجره‌ها، نظارت بر امنیت و غیره را نیز کنترل می‌کند. بلندگوی هوشمند، بلندگویی است که می‌توان آن را با استفاده از دستیار مجازی توسط صدا کنترل کرد. اسپیکر هوشمند به سوالات شما پاسخ خواهد داد، وظایف مختلف اتوماتیک خود را انجام می‌دهد و سایر دستگاه‌های هوشمند متصل سازگار را نیز کنترل می‌کند.

این اسپیکر چگونه کار می‌کند؟

روزهایی که برای خاموش کردن چراغ‌ها، باز و بسته کردن پرده‌ها یا به کار انداختن ترموستات باید در خانه راه می‌رفتید، به پایان رسیده است. شما می‌توانید در حالی که در پشت میز کار خود نشسته‌اید یا روی تخت دراز کشیده‌اید درخواست خود را از طریق بلندگوی هوشمند به دستیار مجازی خود بگویید و کارها را انجام دهید. زمانی که دستیار صوتی هوشمند صدای شما را تشخیص داد، صدای شما را از طریق اینترنت اشیا (IoT) بازپخش می‌کند و به آن پاسخ می‌دهد.

البته تمام این فرایندها در یک لحظه انجام می‌شود. هر چه بیشتر با یک دستیار مجازی تعامل داشته باشید، آنها بیشتر در تشخیص لهجه و ارائه نتایج دقیق‌تر کارآمدتر و بهتر می‌شوند. (مرکز هوشمندسازی آرات در حال حاضر یکی از نمایندگان معتبر برند خانه هوشمند اورویبو در ایران بشمار می‌رود.)

چرا به آن بلندگوی هوشمند می‌گویند؟

توانایی یک اسپیکر برای اتصال به دستگاه‌های تلفن همراه مانند تلفن‌های هوشمند و سایر دستگاه‌های هوشمند خانه، چیزی است که این دستگاه را هوشمند می‌سازد. این بدان معناست که می‌توانید اسپیکر را به شبکه‌ی وای فای متصل کنید و از طریق یک برنامه در تلفن همراه برای کنترل آن استفاده کنید. بعلاوه از طریق اتصال بلوتوث یا گاهی پخش از طریق وای‌فای، پادکست یا موسیقی پخش کنید.

راز آسمان پایتخت

اسپیکرهای هوشمند دستیارهای مجازی هستند که با صدا فعال می‌شوند و ما را از کارهای روزمره راحت می‌کنند. با این حال، قابلیت‌های اسپیکر هوشمند بسیار گسترده است. اسپیکرهای هوشمند امروزه مملو از از ویژگی‌هایی هستند که تا چند سال پیش ناآشنا بود. شما می‌توانید از این تجهیزات هوشمند سازی به عنوان هاب خانه هوشمند استفاده کنید. اسپیکر هوشمند می‌تواند با سیستم روشنایی، قفل هوشمند، ترموستات هوشمند، سیستم‌های امنیتی، سیستم صوتی و تصویری و حتی قهوه‌ساز شما نیز ادغام شود.

تفاوت اسپیکر هوشمند و اسپیکر بلوتوثی

یک اسپیکر بلوتوثی به شما امکان می‌دهد، موسیقی را از طریق گوشی هوشمند خود از طریق بلندگو پخش کنید. هنگام دسترسی به سیستم بلوتوث که به سادگی انجام می‌شود، تنها لازم است گوشی خود را با اسپیکر جفت کنید. اگر به اینترنت دسترسی ندارید این اسپیکرهای بلوتوثی بسیار عالی هستند و می‌توانید آنها را با خود به هر جایی ببرید.

اسپیکر هوشمند نیز مانند اسپیکر بلوتوثی به شما امکان پخش موسیقی از تلفن همراه را می‌دهد اما با ویژگی‌های دیگری نیز همراه است. برای مثال می‌توانید اسپیکر هوشمند را با سایر دستگاه‌های هوشمند در خانه متصل کنید و برای اجرای دستورات خود از آن استفاده کنید. اسپیکرهای هوشمند نیاز به اتصال اینترنت دارند و به همین دلیل به جای ارائه‌ی قابلیت حمل و نقل، در خانه نگهداری می‌شوند.

بلندگوی هوشمند-کاماپرس

انواع مدل‌های جدید: رقابت اپل و شیائومی

اسپیکر هوشمند اپل هوم‌پاد (Apple HomePod) به طور قابل‌توجهی گران‌تر از سایر بلندگوهای هوشمند موجود در بازار است. اما برای کسانی که از محصولات اپل استفاده می‌کنند می‌تواند انتخاب اول باشد. به لطف سیری (Siri) شما می‌توانید از هوم‌پاد اپل برای تنظیم یادآورها، برقراری تماس‌های تلفنی هندزفری و پخش موسیقی در خانه با چندین دستگاه متصل، استفاده کنید.

از طرفی دیگر شیائومی یکی دیگر از تولیدکنندگان اسپیکرهای هوشمند است که محصولات خود را با قیمت مناسب و کیفیت عالی به بازار ارائه می‌کند. شیائومی گزینه‌های مختلفی از بلندگوهای هوشمند خود را معرفی کرده است که با ویژگی‌ها و امکانات مختلف از یکدیگر متمایز می‌شوند. برای مثال اسپیکر هوشمند شیائومی مدل ir control امکان کنترل سایر تجهیزات خانه هوشمند را فراهم می‌کند. اسپیکر هوشمند شیائومی مدل L05g و شیائومی L09g اسپیکر هوشمند نیز با طراحی جدید و میدان صوتی متعادل امکان فعالسازی از هر زاویه را فراهم می‌کنند. این دستگاه بعلاوه دارای صفحه نمایش LED است که قابلیت نمایش ساعت دارد.

بلندگوی هوشمند-کاماپرس

انتهای پیام

مرتبط با : آرات
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز