اسرائیل سامانه موشکی گنبد آهنین را به آمریکا تحویل داد

تور لحظه آخری-کاماپرس

وزارت دفاع اسرائیل گفت ، اسرائیل تحویل سیستم دفاع هوایی گنبد آهنین را به ارتش ایالات متحده تکمیل کرده است.

به گزارش کاماپرس و به نقل از ریانووستی، در ماه سپتامبر ، اسرائیل اولین بخش از آتشبار سامانه دفاع موشکی گنبد آهنین ساخته شده توسط شرکت Rafael Advanced System را به ارتش ایالات متحده تحویل داد.

سرویس مطبوعاتی وزارت دفاع اسرائیل گفت: “اواخر هفته گذشته ، اسرائیل دومین بخش از این آتشبار را به ارتش ایالات متحده تحویل داد.”

بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل تأکید کرد که “تحویل” گنبد آهنین “به ارتش ایالات متحده بار دیگر رابطه نزدیک نظامی اسرائیل و ایالات متحده، اثربخشی چنین سیستم هایی در برابر تهدیدات مختلف و توانایی های تکنولوژیکی صنعت اسرائیل را نشان می دهد.

پیشتر توافق نامه ای برای خرید سامانه گنبد آهنین در اوت 2019 توسط ایالات متحده و اسرائیل امضا شد. این سیستم های دفاع موشکی برای محافظت از نیروهای آمریکایی در برابر انواع تهدیدات بالستیک و هوایی استفاده خواهد شد. سیستم گنبد آهنین که در خدمت ارتش آمریکا خواهد بود ، متناسب با شرایط ایالات متحده سازگار شده است. در عین حال ، تمام قابلیت های عملیاتی آن ثابت خواهد ماند.

راز آسمان پایتخت

لازم به ذکر است سامانه گنبد آهنین از سال 2011 در خدمت ارتش اسرائیل بوده و بخشی از سیستم پدافند هوایی چند مرحله ای است که شامل سیستم های Sling of David ، Hetz-2 و Hetz-3 نیز می باشد. گفته می شود در این مدت ، گنبد آهنین بیش از 2400 موشک را رهگیری کرده است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار تسلیحات جهان، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز