استخدام زنان کارآگاه برای اولین بار در ایران

هر جرم و جنایتی چرایی دارد که اگر این چرایی مشخص شود از وقوع جرم‌ها توسط متهمان جدید جلوگیری می‌شود. پلیس آگاهی جمهوری اسلامی ایران برای نخستین‌بار زنان را وارد چرخه کارآگاهی می‌کند تا در کارگروه روان‌شناختی مشغول به کار شوند و در حوزه کشف جرائم قدم بردارند.

به گزارش کاماپرس، به‌نقل از دنیای اقتصاد، رئیس پلیس آگاهی معتقد است جرائم علت‌هایی دارد و پلیس موظف به مبارزه با معلول‌هاست و کشف معلول‌ها باید علمی و هوشمند انجام شود.

پیشگیری از وقوع جرائم با کمک بانوان کارآگاه

سردار محمد قنبری به انواع مختلف حوزه جرائم جنایی مانند قتل خانوادگی، قتل سریالی، وقوع جرم علیه اطفال، سرقت مسلحانه، آزارواذیت و… اشاره می‌کند ومی‌گوید هنگام وقوع چنین جرایمی احساسات جامعه جریحه‌دار می‌شود و افراد چرایی وقوع را می‌خواهند بدانند.

آریاک سفر

رئیس پلیس آگاهی به تاسیس کارگروه روان‌شناختی در مجموعه پلیس آگاهی اشاره می‌کند و ادامه می‌دهد: اعضای این گروه متشکل از متخصصان روانشناس هستند که پس از وقوع جرائم به دنبال علت جرائم می‌روند تا از بروز دوباره‌شان در آینده پیشگیریشود و افراد جامعه نیز از چرایی این جرائم آگاه شوند.

سردار قنبری ضمن اشاره به توسعه کارآگاهی مجموعه پلیس آگاهی اظهار کرد: برای نخستین بار در جمهوری اسلامی ایران استخدام کارآگاهان زن را انجام خواهیم داد تا  به عرصه کارآگاهی بیایند. این افراد پس از ثبت‌نام آموزش می‌بینند و سپس نشان کارآگاهی دریافت می‌کنند تا در حوزه کشف جرم به پلیس کمک کنند.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز